וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: אהיה הנשיא של כו-לם

14.12.2000 / 13:48

בוש יחל כבר היום בסדרת פגישות הכנה לקראת כניסתו לבית הלבן; ההכרזה התאפשרה לאחר שאל גור הודיע על תבוסה; ראש הממשלה התקשר לנשיא הנבחר וברך אותו על היבחרו

למעלה מחודש לאחר הבחירות ואחרי מאבקים משפטיים רבים, לארצות הברית יש נשיא חדש- ג'ורג' וו. בוש.

בוש בן ה-54 יחל עוד היום בסדרת פגישות הכנה לקראת כניסתו לבית הלבן ולקראת חילופי השלטון בוושינגטון. ההכרזה התאפשרה לאחר שהמועמד הדמוקרטי, אל גור הודיע על תבוסתו והכתיר את הנשיא ה-43 של ארה"ב.

"בין אם הצבעתם לי או לא, אני לא נבחרתי כדי לייצג מפלגה אחת, אלא את האומה כולה", אמר בוש, בנאום הניצחון. לדבריו, "האומה שלנו חייבת להתעלות מעל מחלוקות. אמריקה חולקת תקוות, מטרות וערכים הרבה יותר חשובים מכל מחלוקת פוליטית". הנשיא הבא הוסיף כי "סגן הנשיא גור ואני נתנו את לבנו ותקוותנו לקמפיינים שלנו. אנחנו חולקים את אותם תחושות".

בוש יעזוב את משרת מושל טקסס ויחליף את ביל קלינטון בבית הלבן בעוד כחודש.

ברק התקשר לברך את בוש ולהודות לגור

שגריר ארה"ב בישראל, מרטין אינדיק אומר היום בתגובה על כי אין לו ספק שממשל בוש ימשיך לתווך בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים וימשיך לתמוך בתהליך השלום במזרח התיכון כולו.

ראש הממשלה, אהוד ברק התקשר היום לנשיא הנבחר ואיחל לו הצלחה בתפקידו. ברק הביע בטחון כי "הידידות האמיצה והיחסים המיוחדים בין המדינות ימשכו גם בעתיד". ראש הממשלה ציין כי הוא משוכנע שהממשל החדש "ימשיך בדרכי קודמיו, בנכונות לסייע לעמי המזרח התיכון להשכין שלום ביניהם". "הערכים הדומים והאינטרסים המשותפים, מאפיינים את יחסי ישראל ארה"ב מזה עשרות שנים ואין לי ספק כי גם הנשיא הנבחר בוש, אותו אני מכיר ומוקיר, ימשיך יחד אתנו בביצור יחסים אלה והמשך פיתוחם, אמר ברק.

ראש הממשלה גם הודה לסגן הנשיא, אל גור, על שנים רבות של ידידות ותמיכה אמיצה ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו.

גור: יותר קולות, פחות אלקטורים

סגן הנשיא אל גור הודה לפנות בוקר בתבוסתו וברך את בוש על בחירותו. "לפני דקות דיברתי עם ג'ורג' וו. בוש ובירכתי אותו על הפיכתו לנשיא ה-43 של ארה"ב". גור קרא לכל האמריקאים להתאחד סביב הנשיא הבא למרות שחזר והזכיר כי אינו מסכים עם החלטת בית המשפט. "בית המשפט העליון של ארה"ב אמר את דברו, שלא יהיה ספק אני לא מסכים איתו, אולם אני מקבל את ההחלטת. ולכן, לשם אחדות העם והמדינה אני מודה בהפסד בבחירות", אמר גור.

גור הבטיח לבוש, ולאומה האמריקאית שהחלה כבר לאבד את סבלנותה, שהפעם לא יתקשר למועמד הרפובליקני ויחזור בו מההודאה בהפסד. גור הוסיף כי הוא ובוש ייפגשו ביום שלישי הבא, כדי ליישר את ההדורים. הוא קרא לכל האמריקאים "להתאחד סביב נשיאנו הבא". גור אמר כי אינו יודע מה יעשה כעת ובינתיים הוא רק מעוניין לבלות את החגים בחיק משפחתו.

תסכולו של גור אינו חסר בסיס. הוא זכה ברוב קולות בארה"ב (בהפרש של 330 אלף קולו), אולם בתום הקרב על הקולות בפלורידה זכה בוש ב-25 האלקטורים של המדינה ובכך מחזיק עתה ב-271 אלקטורים לעומת 267 אלקטורים של גור. הוא יהיה הנשיא הראשון מאז בנג'מין הריסון ב-1888 שלא זכה ברוב קולות הבוחרים.

גור אולי ויתר, אבל התקשורת ממשיכה. עיתון בפלורידה, החליט לספור את כל הקולות באופן ידני כדי להגיע למסקנה סופית מי זכה בבחירות. התוצאות יגיעו הרבה אחרי שבוש כבר יתרגל לבית הלבן.

בישראל אמרו הבוקר, לאחר ההודעה על ניצחונו של בוש בבחירות, כי הם מצפים שבוש ירחיב את הקשרים עמה. דוברת משרד החוץ אמרה כי בירושלים משוכנעים כי הממשל החדש בוושינגטון ימשיך בתפקיד התיווך המרכזי בין ישראל לפלסטינים

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully