וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות בסגר, יותר מסיכות: אסטרטגיית היציאה של אוסטריה ממשבר הקורונה

6.4.2020 / 15:10

החל משבוע הבא, חנויות במדינה ייפתחו בהדרגה, אחרי שקצב הנדבקים בנגיף ירד לאחוז חד-ספרתי. זאת אחרי הפעולה המהירה של הממשלה, שלא המתינה להתפשטות הווירוס כמו מדינות אחרות ביבשת

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ממשלת אוסטריה מתכננת לפתוח מחדש את החנויות במדינה החל משבוע הבא, עם הקלות ראשונות על צעדי הסגר שהוטלו לבלימת נגיף הקורונה. היא אמרה היום (שני) כי המדינה נמצאת בנקודת מפנה, אולם היא תרחיב את הדרישה לעטיית מסיכות.

המדינה הושבתה כמעט לחלוטין לפני שלושה שבועות, כשבתי ספר, ברים, מסעדות ומקומות לא חיוניים הכרחיים נסגרו. על הציבור הוטל להישאר בבתים ולעבוד משם, אם זה אפשרי.

הצעדים הניבו תוצאות, ומספר הנדבקים החדשים היומיים ירד לאחוזים חד-ספרתיים, לצד התייצבות במספר המאושפזים בבתי החולים. הקנצלר סבסטיאן קורץ, שהזהיר בשבוע שעבר כי מערכת הבריאות עלולה להגיע בקרוב לקצה גבול היכולת שלה, אמר כי הפעולה המוקדמת של ממשלתו השמרנית השתלמה. עד כה, רשמה המדינה האלפינית 220 מקרי מוות.

"פעלנו במהירות ובתקיפות רבה יותר מאשר במדינות אחרות, ולכן הצלחנו להימנע מהגרוע ביותר. עם זאת, התגובה המהירה והמגבילה הזו מעניקה לנו עכשיו גם אפשרות לצאת מהמשבר במהירות רבה יותר", אמר קורץ במסיבת עיתונאים.

עם זאת, הוא הוסיף כי התכנית שלו היא ראשונית ותצא לדרך "רק אם אם כולנו נמשיך להיצמד לצעדים ולעמוד יחד, כמו שעשינו עד כה".

קנצלר אוסטריה סבסיטאן קורץ עם מסיכת מגן בנאומו בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. 06 באפריל 2020.. רויטרס
הפעולה המהירה השתלמה. קורץ ושרי הממשלה עם מסיכות/רויטרס

בעלי עסקים לא חיוניים, בגודל של 440 מטר רבוע או פחות ייפתחו מחדש ב-14 באפריל, יום אחרי חג הפסחא. לאחר מכן, ייפתחו כל החנויות, הקניונים והמספרות ב-1 במאי. עם זאת, בהתאם למגבלות, יותר לקוח אחד לכל 20 מטר רבוע.

לדברי קורץ, מסעדות ובתי מלון ייאלצו להמתין עד לאמצע חודש מאי, לכל המוקדם, ושום אירועים לא יתקיימו עד לפחות סוף יוני.

החל מהיום, כל הלקוחות בסופרמרקטים ובתי המרחקת שגודלם פחות מ-400 מטר רבוע נדרשים לחבוש מסיכה. בעוד שרוב הציבור תומך בסגר, החלו לצוץ תקלות. בכמה סופרמרקטים אזל מלאי המסיכות ואחרים גבו כספים מהלקוחות עליהן. קורץ אמר כי הממשלה תוודא שהמסיכות לא נמכרות לטובת מטרות רווח, וניתן לחבוש צעיף או רדיד במקום. הממשלה תרחיב את הדרישה לחבוש מסיכה בתחבורה הציבורית ובחנויות שייפתחו מחדש.

לפי הספירה האחרונה של סוכנות הידיעות רויטרס, ברחבי העולם, יותר ממיליון ורבע בני אדם נדבקו בנגיף, כשיותר מ-68 אלף איש מתו. באיטליה, שגובלת באוסטריה מדרום, נרשם מניין המתים הגבוה ביותר בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully