וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן צפויה להכריז מצב חירום בשל התפשטות נגיף הקורונה

6.4.2020 / 11:54

מספר המקרים בבירה מזנק, וראש הממשלה צפוי לנקוט את הצעד שממנו הסתייג מחשש שהכלכלה תיכנס למיתון. עם זאת, מדובר בסגר שונה מזה שהוטל במדינות אחרות, והאכיפה תהיה בעיקר על בסיס רצון טוב וכיבוד סמכות

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

יפן תכריז על מצב חירום בניסיון לבלום את התפשטות מגיפת הקורונה - כך דיווחו היום (שני) כלי תקשורת במדינה. זאת בזמן שהממשלה מתכננת להעביר חבילת תמריצים לריכוך המכה שספגה הכלכלה שכבר הייתה תחת סכנה של כניסה למיתון.

יותר מ-3,500 בני אדם נדבקו בנגיף במדינה, ו-85 בני אדם. אף שאין זו התפרצות גדולה בהשוואה למדינות אחרות באזור ובעולם, המספרים ממשיכים לעלות, כשהחשש המרכזי הוא בטוקיו. בבירה אובחנו כבר יותר מאלף מקרים.

ראש הממשלה שינזו אבה צפוי להכריז על תכניתו בהמשך היום, כשהצעדים אמורים להיכנס לתוקף ביום רביעי.

מצב חירום יאפשר למושלים סמכות לקרא לתושבים להישאר בבתיהם ולבתי עסק לסגור את שעריהם, אך לא בדומה לסגרים שהוטלו במדינות אחרות. ברוב המקרים, לא יוטלו עונשים על התעלמות מהבקשות, והאכיפה תתבסס ברובה על לחץ חברתי ועל כיבוד הרשויות.

אדם חולף על מסך שבו מוקרנות חדשות על כך שראש הממשלה שינזו אבה מתכנן להכריז מצב חירום, טוקיו, יפן, 6 באפריל 2020. AP
אדם חולף על מסך שבו מוקרנות חדשות על כך שראש הממשלה שינזו אבה מתכנן להכריז מצב חירום, טוקיו, יפן, 6 באפריל 2020/AP

לפי סקר שפורסם היום, 80% מהנשאלים תומכים בהכרזה על מצב החירון, בעוד ש-12% סבורים שהוא לא הכרחי. במקביל, התמיכה באבה ירדה ב-5.7%, בהשוואה לחודש שעבר, ל-43.2%.

הלחץ על הממשלה גבר בתקופה האחרונה, אך ראש הממשלה הסתייג מלנקוט צעד פזיז שיוביל לסגירת עסקים ולמגבלות התנועה של האזרחים. עם זאת, קנג'י שיבויה, מנהל המכון לבריאות הציבור בקולג' קינג, לונדון, אמר כי מצב החירום מגיע מאוחר מדי לאור הגידול המהיר במספר הנדבקים בטוקיו. "היה צריך להכריז עליו ב-1 באפריל לכל המאוחר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully