וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: הכנסת אסרה על יועצים פרלמנטריים תושבי בני ברק להיכנס למשכן

5.4.2020 / 17:52

משמר הכנסת הודיע ליועצים שמתגוררים בעיר החרדית שלא יוכלו להגיע למקום, אף שהוגדרו עובדים חיוניים, עד להודעה חדשה. הכנסת: ההנחיה ניתנה לאור הסגר הקיים בעיר בני ברק ומתוך רצון שלא לפגוע בפעילות הפרלמנטרית במשכן. ח"כ גפני: לא מתכוון לעבור על כך לסדר היום

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

הכנסת אסרה על יועצים פרלמנטריים המתגוררים בבני ברק להיכנס למשכן, למרות שהוגדרו עובדים חיוניים. משמר הכנסת הודיע היום (ראשון) ליועצים של חברי הכנסת כי הם אינם יכולים להגיע יותר לכנסת עד להודעה חדשה.

גורם בכנסת טען היום כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות מחודשת עם משרד הבריאות, שהורה לא לאפשר כניסת עובדים מבני ברק. בכנסת גם המליצו לחברי כנסת שמתגוררים בעיר מוכת הקורונה שלא להגיע למשכן, אך בשל חוק החסינות לא ניתן להכריח או לקבוע זאת עבורם.

ח"כ גפני, שחלק מיועציו מתגוררים בעיר בני ברק, שוחח עם מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ', ובכוונתו לשוחח עם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. בסביבתו אומרים כי "הוא לא מתכוון לעבור על כך לסדר היום".

מליאת הכנסת 11 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
מליאת הכנסת/ראובן קסטרו

יועץ חרדי שעובד בכנסת אמר לוואלה! NEWS כי "זה מתחיל בכנסת, וזה עלול לשמש דוגמה לכלל המשק. זה כדור שלג של יחס מפלה כלפי אלו מבני המגזר החרדי שיוצאים לעבוד. אחר כך דברו איתנו על שילוב".

מהכנסת נמסר כי "בהנחיית גורמי המקצוע במשרד הבריאות החל ממחר לא תתאפשר כניסתם של עובדי כנסת, יועצים פרלמנטריים, אנשי משמר, עובדי סיעות ושאר בעלי תפקידים הפוקדים את הכנסת שמקום מגוריהם העיר בני ברק". לדבריהם, "ההנחיה ניתנה לאור הסגר הקיים בעיר בני ברק ומתוך רצון שלא לפגוע בפעילות הפרלמנטרית במשכן. בהתייעצות שקיים קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות נמסר כי ככל שיוחלט על מקומות נוספים על הכנסת לעדכן רשימה זו. הודעה ברוח זו נמסרה על ידי קצין הכנסת, ליועצים, לעובדים ויתר באי הבית".

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
עיר תחת סגר. שוטרים בכניסה לבני ברק/ראובן קסטרו

ההנחיה ניתנה לאור החלטת הממשלה להכריז על העיר בני ברק כ"אזור מוגבל", עקב אחוז ההדבקה הגבוה בה. כל כניסה אל העיר או יציאה ממנה תיעשה רק בהתאם להצגת אסמכתא וכן לצורך חיוני. בהתאם, ציר ז'בוטינסקי נחסם הלילה בחצות בקטע שבין מחלף גהה לצומת בן גוריון ברמת גן בשני הכיוונים, כחלק מאכיפת ההסגר. כמו כן, צה"ל, שקיבל אחריות על הסיוע בעיר, נערך למבצע רחב היקף שיאפשר את קיום המנהגים המקדימים לחג הפסח בבני ברק.

בנוסף, התחבורה הבינעירונית לבני ברק הופסקה. בעיר עצמה ימשיכו לפעול ארבעה קווי תחבורה ציבורית שישרתו את התושבים בתחומיה בלבד, כשהעלייה והנסיעה באוטובוס תותר במסכה בלבד. שתי השורות הסמוכות לנהג יישארו ריקות כדי להגדיל את ההפרדה בין הנוסעים לנהג.

מעמד החתימה בין דגל התורה לאגודת ישראל לקראת הבחירות בכנסת. יקי אדמקר, אתר רשמי
חלק מיועציהם מתגוררים בעיר בני ברק. גפני, ליצמן, מקלב ופורוש/אתר רשמי, יקי אדמקר

על פי החלטת הממשלה, תושבי העיר לא יורשו לצאת ממנה למעט במקרים מיוחדים כמו צורך רפואי. כמו כן, ספקי מזון שיטור ורפואה יוכלו להיכנס בהתאם לצורך, וכן אדם יורשה לצאת להלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, או העברת קטין שהוריו חיים בנפרד אל הורה המתגורר מחוץ לאותו אזור. לאזור המוגבל גם לא ניתן להיכנס, למעט אנשים המתגוררים באזור, או במקרים הבאים: כניסת גוף הצלה הפועל במסגרת תפקידו, עובדי רפואה באישור משרד הבריאות, עובדים סוציאליים, עובדי רווחה שהוגדרו חיוניים, עיתונאים וכן תותר כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully