וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: מניין החולים בישראל עלה ל-7,428; 113 במצב קשה

מאיה הורודניצ'אנו, טל שלו, יקי אדמקר, יניר יגנה, דנה ירקצי, יואב איתיאל, בועז אפרת, לירן לוי

3.4.2020 / 23:00

מניין המתים עלה ל-39. גורמים באוצר: מענקי הביטוח הלאומי לא יועברו לפני פסח. שני חולי קורונה מאילת אושפזו בכפייה לאחר שהפרו את ההנחיות. 102 אלף חולים וכ-3,000 מתים בניו יורק. יותר מ-14 אלף מתו באיטליה. שיא יומי במספר המתים בצרפת. עדכונים שוטפים

צילום: יואב איתיאל עריכה: שאול אדם

התפשטות הקורונה בישראל נמשכת. הבוקר (שישי) שלושה גברים מתו מהנגיף, ובכך עלה מניין המתים ל-39. כמו כן, מספר החולים עלה ל-7,428, בהם 113 במצב קשה, ומתוכם 96 נזקקים להנשמה. בתוך כך, החמרה חלה במצבו של חולה קורונה בשנות העשרים לחייו, המאושפז בבית החולים אסותא באשדוד.

מדוברות ראש הממשלה נמסר כי הבדיקה לגילוי הווירוס שנערכה לראש הממשלה בנימין נתניהו יצאה תקינה. זאת, לאחר שנכח בסביבתו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שנדבק בנגיף. שיעור האבטלה במדינה עלה ל-24.9%. סגר הוטל על בני ברק, זאת לאחר אישור הממשלה אתמול את תקנות ההגנה לשעת חירום על מגבלות נוספות לעיר בשל עלייה בתחלואה במקום.

התפשטות הנגיף נמשכת גם ברחבי העולם, וארצות הברית רשמה שיא יומי במספר המתים מהנגיף. מעל ל-6,000 בני אדם מתו מהווירוס במדינה, יותר מ-245 אלף נדבקו. באיטליה מניין המתים מוסיף לעלות, והגיע ליותר מ-14 אלף בני אדם, כש-119 אלף נדבקו. מספר החולים בקוריאה הדרומית חצה את רף ה-10,000. הרשויות במוקד התפרצות הנגיף בסין, ווהאן, הזהירו כי קיים סיכון שהנגיף יתעורר מחדש, והפצירו בתושבים להמשיך להתמגן.

עובדים ממוגנים מפני נגיף הקורונה לקראת חיטוי רחובות במרכז לה פז, בוליביה. 2 באפריל, 2020. רויטרס
עובדים ממוגנים מפני הקורונה לפני חיטוי רחובות בלה פז, בוליביה. היום/רויטרס

23:00 - צרפת: מניין המתים מקורונה עלה ל-6,507

588 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בבתי החולים בצרפת ביממה האחרונה - כך מסרו גורמי הבריאות במדינה. מדובר במספר היומי הגבוה ביותר בצרפת. גורמי הבריאות הוסיפו כי יחד עם נתונים חלקיים של מספר המתים בבתי האבות, מניין המתים עלה ל-6,507 בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שני חולי קורונה מאילת שהפרו את ההנחיות אושפזו בכפיה

שני תושבי אילת החולים בקורונה פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע לאשפוז בכפייה - כך נמסר מעיריית אילת. על פי העירייה, השניים הפרו את הנחיות משרד הבריאות, וסיכנו את הסביבה בהדבקה. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, ביקש ממשרד הבריאות, המשטרה ופיקוד העורף אישור לאשפוז בכפייה, ולאחר שניתן האישור החולים פונו על ידי גורמי הבריאות וכוחות הביטחון. ראש העירייה אמר כי "כך בדיוק צריך לפעול נגד תושבים חסרי אחריות המסכנים בהתנהגותם חסרת התבונה תושבים בריאים".

21:12 - משרד הבריאות: דווחו מספרים לא מדויקים, מספר המתים הוא 39

ממשרד הבריאות נמסר כי היו דיווחים לא מדויקים אודות מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל. במשרד ביקשו לחדד כי מספר המתים המדויק הוא 39 בני אדם.

20:47 - משרד הבריאות: מניין החולים בישראל עלה ל-7,428

משרד הבריאות הודיע כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-7,428 בני אדם. מצבם של 113 מוגדר קשה, ו-96 מהם זקוקים להנשמה. 115 מבין הנדבקים במצב בינוני, והיתר במצב קל. עד כה 403 מבין הנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם. מוקדם יותר נקבע מותה של חולת קורונה בת 70 בבית החולים איכילוב בתל אביב, ובכך עלה מניין המתים מהווירוס ל-40 בני אדם.

20:30 +- הרשות הפלסטינית: זוהו 22 חולי קורונה נוספים

22 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף הקורונה ברשות הפלסטינית - כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני. בכך, עלה מספר החולים ברשות ל-193 בני אדם.

19:55 - המל"ל: ייעשה מאמץ להקים פס ייצור של מכונות הנשמה

המטה לביטחון לאומי מסר כי ייעשה מאמץ גדול להקים פס ייצור סדרתי של מכונות הנשמה, תרופות, ערכות מיגון וציוד עזר רפואי, במטרה לסייע למאבק בנגיף הקורונה. הדבר ייעשה בפעולה משותפת עם משרד הביטחון, תעשיות ביטחוניות וחברות גדולות במשק. ‏זאת, בהתאם לתרחיש הקיצון לפיו המערכה הביולוגית תתנהל בחודשים הקרובים, כולל בתקופת החורף, או עד שיצליחו להרכיב חיסון. הנתון שחיזק את תרחיש הקיצון הוא שבאזורים חמים בעולם נגיף הקורונה עדיין מתפשט, למרות ההערכה שהחום בחודשי בקיץ יצמצם את קצב ההדבקה.

19:47 - איטליה: מניין המתים מקורונה עלה ל-14,681

766 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה באיטליה במהלך היממה האחרונה - כך מסרו הרשויות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס באיטליה ל-14,681 בני אדם. עוד נמסר כי זוהו 4,585 מקרי הידבקות חדשים בנגיף, ומספר החולים במדינה עלו ל-119,827.

18:48 - חולת קורונה בת 70 מתה באיכילוב; מניין המתים עלה ל-40

אישה בת 70 שחלתה בנגיף הקורונה מתה בבית החולים איכילוב בתל אביב. מבית החולים נמסר כי האישה סבלה ממחלות רקע. בכך, עלה מניין המתים מהקורונה בישראל ל-40 בני אדם.

18:32 - גורמים באוצר: המענקים מביטוח לאומי לא יועברו לפני פסח

גורמים במשרד האוצר אמרו כי ההערכה היא שהמענקים למשפחות ולקשישים, שנועדו להעניק סיוע כלכלי לאור משבר הקורונה, לא יועברו לפני חג הפסח. במשרד האוצר קיומו שיחות עם מנכ"ל הביטוח הלאומי, שהודיע כי הדבר לא יתאפשר מטעמים טכנולוגיים. למרות שהמהלך צפוי לעבור בחקיקה כבר ביום ראשון, המערכות של הביטוח הלאומי לא יצליחו להעביר את הכסף לפני חול המועד.

18:22 - קנדה: כ-12 אלף נדבקו בקורונה; מניין המתים עלה ל-152

25 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בקנדה ביממה האחרונה - כך מסרו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס ל-152 בני אדם. עוד נמסר כי מספר חולי הקורונה בקנדה עלה ל-11,747 בני אדם.

18:17 - ארה"ב: כ-3,000 מתים מקורונה ו-102,863 חולים בניו יורק

562 מתים נוספים ו-10,482 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו ביממה האחרונה בניו יורק - כך הודיע מושל המדינה אנדרו קואומו. בכך, עלה מניין המתים בניו יורק ל-2,935 בני אדם, ומספר החולים עלה ל-102,863.

17:27 - עיריית בני ברק לתושבים: תתאזרו בסבלנות, אלו לא ימים קלים

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין פנה לתושבי העיר וקרא להם לגלות סבלנות לאור משבר הקורונה. "המצב שלנו בבני ברק קשה. אנשים נדבקים במחלה שמסכנת חיים באופן מוחשי", אמר. באשר לסגר שהוטל על העיר, אמר רובינשטיין כי "זה פחות נעים, אבל זה נועד מכורח המציאות בשביל לשמור עלינו. חשוב להדגיש שהתנועה בעיר חופשית, ומי שצריך לצאת לצורך חיוני יכול". ראש העיר ביקש מהתושבים: "תתאזרו בסבלנות, אלו לא ימים קלים לכולנו".

16:32 - החולה שנטען כי השתתף במניין תפילה: "לא היה ולא נברא"

שמואל, בחור מישיבת פונביז', שאובחן בתחילת השבוע כחולה קורונה הכחיש את טענות המשטרה לפיהן הוא השתתף במניין תפילה עם 17 בני אדם נוספים, כשידע שהוא נשא הנגיף. בשיחה לוואלה! NEWS אמר שמואל כי מדובר ב"עלילה שקרית שלא הייתה ולא נבראה". לדבריו, "נכנס שוטר עם מיגון, אמרתי לו תצא מפה כי אני חולה קורונה, והוא יצא. הייתי בחדר ולא היה לי שום קשר למניין תפילה".

16:26 - המדינה תסבסד ייבוא ביצים מאירופה בשל המחסור

בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, משרדי האוצר והחקלאות יסבסדו ייבוא ביצים בהטסה לישראל מאירופה. זאת, לאור המחסור בביצים שנוצר בארץ, בשל הקושי בייבוא ביצים מאיטליה וספרד.

16:11 - דוד אהרון הוא חולה הקורונה בן ה-75 שמת בבי"ח הלל יפה

דוד אהרון, תושב המועצה המקומית פרדס חנה כרכור הוא בן ה-75 שמת מוקדם יותר היום מנגיף הקורונה בבית החולים הלל יפה. אהרון שסבל ממחלות רקע שונות, היה מאושפז במחלקה הייעודית למאומתי קורונה, לאחר שמצבו הידרדר והוא הוגדר במצב קריטי בימים האחרונים.

16:07 - בריטניה: מניין המתים מקורונה עלה ל-3,605 בני אדם

684 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בבריטניה ביממה האחרונה - כך מסרו גורמי הבריאות בממלכה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בבריטניה ל-3,605 בני אדם. מספר החולים בממלכה עומד על 38,168.

15:45 - הולנד: 148 מתים ו-1,026 חולי קורונה ביממה

148 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביימה האחרונה בהולנד - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין מתים בהולנד ל-1,487 בני אדם. מאתמול זוהו במדינה 1,026 נדבקים בווירוס, ומספר החולים עומד על 15,723 בני אדם.

15:25 - משרד הבריאות: 1,132 נדבקו בקורונה בירושלים

משרד הבריאות פרסם את נתוני התחלואה בקורונה בישובים ברחבי הארץ. בראש הרשימה ירושלים עם 1,132 חולים, בני ברק עם 1,061 ותל אביב עם 337 חולים.

15:17 - המת ה-39 מקורונה: גבר בן 79 שאושפז בבית החולים מאיר

גבר בן 79 שחלה בנגיף הקורנה מת בבית החולים מאיר בכפר סבא. מבית החולים נמסר כי "מהלך שעות הבוקר במבצע מורכב הובאה משפחתו מבידוד בית בסיוע אמבולנס להיות לצידו בשעותיו האחרונות".

15:00 - צה"ל נערך להתפשטות המגיפה בירושלים, אלעד ומגדל העמק

מפקד פיקוד העורף תמיד ידעי הציג את תכנית מבצע צה"ל לשבוע הבא בבני ברק. עוד הבהירשיש עניין בערים נוספות בשלב הזה שמטופלות על ידי הרשויות עצמן. "אני מציע לא להתרשם מבני ברק . כי יהיו עוד כוחות במקומות אחרים" אמר. צה"ל נערך להתשפטות הנגיף באלעד, ירושלים ומגדל העמק. בימים האחרונים 100 חולים וקשישים הועברו מבני ברק למלוניות וככל שיתאפשר יש כוונה לשלש ולרבע את המספרים של המפונים. "אף אחד לא יפונה בכוח אלא רק בהסכמה".

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
בני ברק תחת סגר בשל התפשטות הנגיף בעיר, היום/ראובן קסטרו

14:57 - המת ה-38 מקורונה בישראל: בן 75 עם מחלות רקע

גבר בן 75 שחלה בקורונה ואושפז במחלקה הייעודית למאומתי הנגיף במרכז הרפואי הלל יפה מת ללאחר שמצבו הידרדר והוא הוגדר במצב קריטי בימים האחרונים. מהמרכז נמסר כי המטופל סבל ממחלות רקע שונות.

14:50 - רוסיה: מצב הנגיף ברוסיה יכול להפוך לתרחיש הגרוע ביותר

ראש ממשלת רוסיה, מיכאיל מישוסטין, אמר כי מצב נגיף הקורונה במדינה עדיין יכול להתפתח לתרחיש הגרוע ביותר, וכי המגיפה עדיין לא הגיעה לשיאה במדינה. "ברור ששיא הזיהומים טרם חלף, ואנחנו לא יכולים לשלול כי המצב יתפתח לתרחיש הקשה ביותר", אמר. מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-34 וכן מספר הנדבקים עלה ל-4,149.

14:24 - 40 אלף עצמאים נמצאו זכאים למענק; יקבלו את הכסף ביום שני

רשות המסים הודיעה כי פחות מיממה לאחר אישור הממשלה ופרסום תקנות שעת החירום ברשומות בעקבות נגיף הקורונה, יותר מ-40 אלף עצמאים נמצאו זכאים למענק ויראו את הכסף בחשבונם כבר ביום שני הקרוב. האפשרות להגשת בקשות נפתחה אתמול אחר הצהריים לאחר אישור הממשלה ופרסום תקנות שעת חירום ברשומות.

גבר חובש מסכת מגן כשהוא חולף על פני שלט המקדם שימוש באמצעים למניעת התפשטות הקורונה, האנוי, וייטנאם. 3 באפריל, 2020. רויטרס
תושב וייטנאם חולף על פני שלט שקורא לנקוט באמצעים לבלימת הקורונה בהאנוי. היום/רויטרס

14:02 - המשטרה: נרחיב את האכיפה בסופרים ונקים מחסומים בפסח

המשטרה הודיעה על היערכות מוגברת בפסח. נבחנת אפשרות של סגירת ציר ז'בוטינסקי לתנועה מצומת גהה ועד רחוב בן גוריון. כמו כן, אגף התנועה יהיו בפעילות מוגברת בכבישים. לדברי גורם בארגון: "נרחיב את האכיפה בסופרים לוודא שבעלי סופרים שומרים על הכללים. יוקמו מחסומים בכבישים למניעת תזוזות של אנשים".

14:00 - ח"כ שלח בבני ברק: "אין הפנמה של המאמצים שצריך להשקיע בעיר"

ח"כ עפר שלח, יו"ר ועדת הכנסת לטיפול במשבר הקורונה, סייר בבני ברק בעקבות הסגר שהוטל על העיר. "עדיין אין הבנה והפנמה ברמה הלאומית של המאמצים המיוחדים שצריך להשקיע בבני ברק - למשל בנוגע לבדיקות ופינוי תושבים, והשקעת משאבים במקום הזה שעלול להיות על פתחו של אסון הומניטרי", אמר בצאתו מסיור בחמ"ל העירייה.

13:44 - גורם במשטרה: חולה קורונה שידע על מחלתו נכח בתפילה בבני ברק

גורם במשטרה אמר כי חולה קורונה שידע על המחלתו התפלל אמש בישיבת פוניבז', בה שהו 17 מתפללים נוספים. לדברי המשטרה, כוחות הגיעו למקום ופיזרו את התפילה.

חולה הקורונה בבני ברק שנכח בתפילה למרות שידע שהוא נשא הנגיף. 1 באפריל 2020. ראובן קסטרו
חולה הקורונה מבני ברק שנכח בתפילה כשידע שהוא נשא הנגיף/ראובן קסטרו

13:25 - גרמניה: תורחב ביקורת הגבולות לארבע מדינות נוספות

שר הפנים של גרמניה, הורסט סיהופר, אמר כי יבקש להרחיב את סגר הגבולות לארבע מדינות נוספות, זאת כדי לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. כפי שעולה מדיווחים בכלי התקשורת, הקבינט הפדרלי אמור לדון ביום שני בהצעות החדשות, אשר יאפשרו רק לבעלי סיבות מוצדקות להיכנס מפולין, צ'כיה, בלגיה והולנד. מגבלות דומות קיימות כבר לשכנותיה האחרות של גרמניה - אוסטריה, צרפת, שוויץ, לוקסמבורג ודנמרק.

13:15 - צה"ל: פיקוד העורף יהיה אחראי על ההתנהלות בבני ברק

צה"ל קיבל הבוקר את האחריות על ניהול המשבר בבני ברק, כך הוחלט בתום דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים, אריה דרעי, הרמטכ"ל אביב כוכבי ואחרים. בשיחה סוכם כי צה"ל, באמצעות עוצבת האש, שתפעל בכפיפות לפיקוד העורף, יחל במתן סיוע למרחב האזרחי בעיר בזמן הקרוב.

13:12 - איראן: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל- 3,294

מניין המתים מנגיף הקורונה באיראן עלה ב-134 ל-3,294 - כך נמסר מדובר משרד הבריאות המקומי, קיאנוש ג'הנפור. במקביל, עלה מספר הנדבקים בנגיף באיראן ל-53,183 ועוד 17,935 החלימו.

13:06 - נתניהו: יש להתכונן להפעלת הסגר גם במקומות נוספים

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים דיון בנושא סיוע אזרחי לעיריית בני ברק על ידי צה"ל, בהשתתפות שר הפנים אריה דרעי, שר הביטחון נפתלי בנט, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל אביב כוכבי ונוספים. במסגרת הדיון סוכם כי צה"ל יהיה אחראי להגשת הסיוע האזרחי הנדרש לעיריית בני ברק. בנוסף, נתניהו הדגיש כי יש להתכונן להפעלת מודל זה גם במקומות נוספים עליהם ימליץ משרד הבריאות.

מסכות פנים על בובות תצוגה בחנות בברלין, גרמניה. 3 באפריל, 2020. רויטרס
מסכות פנים על בובות תצוגה בחנות בברלין שבגרמניה. היום/רויטרס

12:51 - ספרד: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-10,935

מניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ל-10,935 - כך נמסר ממשרד הבריאות המקומי. במקביל, עלה מספר הנדבקים בספרד ל-117,710 בני אדם.

12:42 - החמרה במצב חולה קורונה בשנות ה-20 לחייו בביה"ח אסותא

החמרה חלה במצבו של חולה קורונה מאשדוד בשנות העשרים לחייו, המאושפז בבית החולים אסותא באשדוד - כך נמסר מבית החולים. לדבריהם, הוא מורדם ומונשם אך לא מצליח לחמצן את רקמותיו. בשל כך, הוחלט על העברתו להמשך טיפול "אקמו" בבית החולים איכלוב.

12:13 - משרד הבריאות: בניגוד לדיווחים, בוצע איכון למכשיר של ליצמן

משרד הבריאות אמר כי בניגוד לדיווחים, הוא ביצע איכון סלולרי למכשיר הטלפון של שר הבריאות יעקב ליצמן, שאובחן אמש כחולה קורונה. "החקירה נוהלה על ידי מחוז ירושלים במשרד הבריאות והמפקחת האחות ליאורה וילנסקי. כלל המגעים קיבלו שיחה אישית והודעה אישית. כמו כן בניגוד לדיווחים בתקשורת, בוצע איכון לטלפון האישי של השר, כפי שמתבצע כמעט לכל אזרח בישראל שנדבק. המקומות בהם היה השר נכללו ברשימת המקומות בהם היו חולים הקורונה והמגעים קיבלו הודעה אישית בדבר מגע פוטנציאלי".

12:10 - מלזיה: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-3,333

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה במלזיה עלה ה-217 בני אדם ל-3,333, הגבוה ביותר במזרח אסיה - כך מסר משרד הבריאות המקומי. במקביל, מספר המתים עלה ל-53.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
עיר בהסגר. שוטרים בבני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו

11:22 - מקורבים לליצמן: הוא שיתף פעולה בחקירה האפידמיולוגית

בסביבת שר הבריאות יעקב ליצמן אמרו לוואלה! NEWS כי הוא שיתף פעולה עם החקירה האפידמיולוגית שהתבקש לעבור, לאחר שאובחן כחולה קורונה. לטענת גורם בסביבתו, "השר אף הסכים לאיכון הסלולרי שלו". הסכמתו של ליצמן נדרשת כמו בכל מקרה של חבר כנסת, זאת בשל חוק חסינות חברי הכנסת שלא מאפשר איכון ללא הסכמה מראש. גורם בסביבת השר הוסיף כי הטענה כאילו הוא הפר את ההנחיות בכך שהשתתף במניין תפילה בשבת היא "שקרית", משום שבשבת לפי הנחיות משרד הבריאות והממשלה היה ניתן לקיים מנייני תפילה במרחב פתוח, "וכך נהג השר, בדיוק לפי ההוראות", כלשונו.

10:44 - פנייה לארדן: הפסק החזקת רובים בידי שוטרים בבני ברק

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) פנה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, בדרישה למנוע החזקת רובים על ידי השוטרים בבני ברק. לדבריו, "נוכחות השוטרים מיועדת להשלטת סדר בלבד ואין שום צורך מבצעי בנשיאת נשק באופן בולט כמו במחסומים בעוטף עזה ובשטחים, אני מצפה מאנשי כוחות הביטחון לרגישות גבוהה כדי למנוע תחושות לא נוחות בציבור ויצירת שיתו'פ יעיל עם התושבים".

10:32 - מניין החולים בישראל עלה ל-7,030

מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-7,030, בהם 115 במצב קשה. בין החולים - 95 בני אדם שנזקקים להנשמה. כמו כן, 357 מהחולים החלימו ושוחררו לבתיהם עד כה.

10:30 - בג'סר א-זרקא מתאפשרת כניסה רק לתושבי הכפר ולמורשים

המשטרה הפעילה בכניסה לג'סר א-זרקא מעין "סגר נושם" בה היא מתשאלת את הבאים: "אתה גר בכפר?", "מאיפה אתה בא?", ומאפשרת כניסה רק לתושבי הכפר ולמורשים. בתוך הכפר עדיין מסתובבים תושבים ברחובות ברחובות כשהם ללא מיגון ראוי.

ג'סר א-זרקא מתמודדת עם הקורונה - ה-3 לאפריל 2020. יואב איתיאל, יואב איתיאל
שוטרים בכניסה לג'סר א-זרקא, הבוקר/יואב איתיאל, יואב איתיאל

09:53 - מלון בשכונת שייח ג'ראח במזרח י-ם יקלוט מבודדים

מלון עץ הזאת בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים יקלוט אזרחים הנדרשים לבידוד, מחשש שחלו בחלו בנגיף הקורונה. אתמול נפתח באזור מתחם היבדק וסע, שם מד"א עורך בדיקות בכלי רכב פרטיים לתלואה בקורונה.

09:39 - שיעור האבטלה עלה ל-24.9%

שיעור האבטלה במדינת ישראל עלה ל-24.9%, זאת בעקבות משבר הקורונה. אתמול נרשמו 14,544 דורשי עבודה בשירות התעסוקה, לעומת 32,137 שלשום. מתחילת חודש מרץ נרשמו 882,577 דורשי עבודה חדשים - 89% מהם בחל"ת.

מלון עץ הזית בשייח גראח בירושלים אשר צפוי לקלוט חולים שאובחנו חיוביים למחלת הקורונה 3 באפריל 2020. מאיה הורודניצ'אנו
החל לקלוט אזרחים שנדרשים לבידוד. מלון עץ הזית בשייח ג'ראח/מאיה הורודניצ'אנו

09:17 - טיסת החילוץ של אל על מאוסטרליה נחתה בישראל

טיסת החילוץ של אל על ממלבורן, אוסטרליה נחתה בשדה התעופה בן גוריון בישראל. הטיסה, עליה מטיילים ישראלים שהיו תקועים באוסטרליה וניו זילנד, הפכה לטיסה היסטורית כי היא למעשה הטיסה הישירה, ללא עצירות ביניים, הארוכה ביותר בתולדות התעופה הישראלית שארכה כ-17:15 שעות. על מטוס הדרימליינר של אל על היו 19 אנשי צוות של החברה - 8 טייסים ו-11 דיילים, שהיו אחראיים על מסע החילוץ המורכב שארך כ-40 שעות.

09:03 - משען ב"ש: 149 מתוך 151 דיירי האגף אינם חולים בקורונה

הנהלת הדיור המוגן "משען" באר שבע עדכנה את משפחות הדיירים כי 149 מתוך 151 דיירי האגף העצמאי, אובחנו שליליים לנגיף הקורונה. ההודעה באה בעקבות בדיקות שבוצעו לכלל העובדים והדיירים. במקביל, מצבם של שני הדיירים שלקו בנגיף טוב והם לא פיתחו תסמינים. כעת ממתינים לתוצאות בדיקות אנשי הצוות.

סגר על בני ברק

צילום: שלומי גבאי, קובי ריכטר/TPS עריכה: שאול אדם

08:35 - גבר בן 71 עם מחלות רקע מת בשיבא

גבר בן 71 שחלה בקורונה מת בבית החולים שיבא תל השומר. מבית החולים נמסר כי המטופל אושפז במחלקת הקורונה במקום וסבל ממחלות רקע משמעותיות.

08:27 - תאילנד: מניין הנדבקים עלה ל-1,978

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בתאילנד עלה ב-103 בני אדם ל-1,978 - כך מסרו הרשויות המקומיות. במקביל, מניין המתים עלה בארבעה בני אדם ל-19.

08:09 - 3 חיילים חלו בעיר הבה"דים; 110 חיילים הוכנסו לבידוד

שלושה חיילים חלו בקורונה בקרית ההדרכה (עיר הבה"דים). מדובר צה"ל נמסר כי לאחר בדיקה מעמיקה כ-110 חיילים שבאו במגע עם החיילים הוכנסו לבידוד בעיר הבה"דים. עוד נטען על ידי דובר צה"ל כי "הבידוד נעשה במבנה מגורים מופרד בתוך מתחם המגורים. כלל החיילים מקבלים מעטפת מלאה העונה על כל צרכיהם. הבידוד נעשה על פי הנחיות גורמי הרפואה ועל מנת למנוע מקרי הידבקות נוספים".

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
שוטרים פרושים בבני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו

07:25 - סגר על העיר בני ברק: עשרות מחסומים ושוטרים בכניסות וביציאות מהעיר

עשרות מחסומים ואלף לוחמי מג"ב נפרשו הבוקר בעיר, זאת לאחר אישור הממשלה את תקנות החירום החדשות על הגבלות נוספות. התושבים לא יורשו לצאת מהעיר למעט מקרים מיוחדים. במקביל, ספקי מזון שיטור ורפואה יוכלו להיכנס בהתאם לצורך.

06:40 - ארה"ב: 1,169 מתים מקורונה ביממה; יותר מ-244 אלף חולים

1,169 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בארצות הברית ביממה האחרונה - כך נמסר מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס. מדובר במספר מקרי המוות היומי הגדול ביותר במדינה מתחילת התפרצות המגיפה. עד כה מתו בארצות הברית מהווירוס 5,911 בני אדם, ומספר החולים גבוה מ-244,600.

06:33 - סינגפור: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-5

מניין המתים מנגיף הקורונה בסינגפור עלה לחמישה בני אדם, לאחר שאישה בת 86 מתה מהנגיף במדינה.
במקביל, עלה מספר חולי הקורונה בסינגפור ל-1,049.

06:28 - טראמפ: בקרוב תצא הנחיה לכיסוי הפנים במרחב הציבורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי בקרוב יפרסם הבית הלבן הנחיה לתושבים, לפיה יש לכסות את הפנים ביציאה מהבתים. זאת, כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. טראמפ אמר כי אינו חושב שהתושבים יחוייבו לעשות זאת, אך "אם אנשים רוצים לכסות את הפנים, לדוגמה עם מסכה, הם יכולים". טראמפ הוסיף כי "עדיף לכסות את הפנים עם צעיף, הוא עבה יותר ממסכה".

06:18 - דרום קוריאה: מספר חולי הקורונה חצה את רף ה-10,000

86 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו ביממה האחרונה בקוריאה הדרומית - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים בווירוס ל-10,062 בני אדם. עוד נמסר כי חמישה בני אדם נוספים מתו מהנגיף במדינה מאז מאתמול, ומניין המתים עלה ל-174 בני אדם.

קברנים בחליפות מגן נושאים ארון של אדם שמת מקורונה בבית הקברות הגדול ביותר בברזיל, בסאו פאולו. 2 באפריל, 2020. רויטרס
קברנים בחליפות מגן נושאים ארון של אדם שמת מקורונה. סאו פאולו, היום/רויטרס

05:23 - סין: 4 מתים מנגיף הקורונה ביממה האחרונה; 31 נדבקו

31 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו ביממה האחרונה בסין - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מאתמול מתו ארבעה בני אדם נוספים מהווירוס, כולם מהעיר ווהאן, מוקד התפרצות המגיפה. בכך, מניין המתים עלה ל-3,322, ומספר החולים עלה ל-81,620 בני אדם.

04:36 - מניין המתים מנגיף הקורונה במקסיקו עלה ל-50

13 מקרי מוות נוספים מנגיף הקורונה זוהו במקסיקו ביממה האחרונה - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס במקסיקו ל-50 בני אדם. עוד נמסר כי מספר החולים עלה ל-1,510.

03:25 - הרשויות בווהאן מזהירות: הנגיף עלול להכות שנית

הרשויות בעיר ווהאן שבסין, מוקד התפרצות נגיף הקורונה, קראו לתושבים להמשיך למגן עצמם מפני הווירוס, ולצאת מהבתים רק במקרים בהם זה נחוץ. על פי הרשויות, קיימת סכנה ל"מכה נוספת" של הנגיף באזור, ולכן על תושבי העיר לשמור על כלל האמצעים למניעת התפשטותו.

צוערים בצי הפרואני מחכים לתרום דם בכדי לסייע למחסור בשל התפשטות הקורונה. לימה, פרו. 2 באפריל, 2020. רויטרס
חיילים בצי בפרו ממתינים לתרומת דם, לימה/רויטרס

03:07 - פנמה: 37 מתים מנגיף הקורונה; 1,475 נדבקו

חמישה בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בפנמה ביממה האחרונה - כך מסר משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בפנמה ל-37 בני אדם. עוד נמסר כי זוהו 158 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, וכי מספר החולים עומד על 1,475 בני אדם.

02:39 - מתחמי "היבדק וסע" של מד"א יפעלו גם באלעד, אכסאל ונצרת

מתחמי "היבדק וסע" ניידים לגילוי נגיף הקורונה יפעלו ממחר ביישובים אלעד, אכסאל ונצרת - כך נמסר ממד"א. זאת, במקביל לפעולתם של המתחמים הקבועים בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, והמתחמים הניידים בבני ברק, מודיעין, אשקלון, מזרח ירושלים ורהט.

01:38 - ארה"ב: תושבי ניו יורק התבקשו לכסות את הפנים מחוץ לבית

ראש העיר בניו יורק, ביל דה בלאזיו, קרא לתושבים לכסות את פניהם כשהם יוצאים מביתם למרחב הציבורי ונמצאים בקרבת אנשים. זאת, בשל מחקר לפיו נשאי נגיף הקורונה שלא חווים תסמינים ואינם יודעים שהם חולים בווירוס, עלולים להדביק אחרים. דה בלאזיו אמר כי "כשאתם עוטים מסכה - אתם מגנים על כולם".

00:29 - ארה"ב: טראמפ נבדק שוב לקורונה, התוצאות יצאו תקינות

לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נערכה בדיקה נוספת לגילוי נגיף הקורונה - כך נמסר מהבית הלבן. עוד נמסר כי תוצאות הבדיקה נמצאו תקינות.

ארונות מתים, אקוודור, קורונה. רויטרס
ארונות קבורה של מתים מנגיף הקורונה באקוודור/רויטרס

00:01 - שר האוצר ומנכ"ל משרדו עברו בדיקות קורונה שיצאו תקינות

שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד נבדקו לגילוי נגיף הקורונה בעקבות שהייתם בסמוך לשר הבריאות יעקב ליצמן, שחלה בנגיף. הבדיקות נמצאו תקינות.

23:31 - ראש הממשלה נתניהו עבר בדיקת קורונה שיצאה תקינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביצע בדיקת קורונה נוספת, שיצאה תקינה (שלילי לנגיף הקורונה). נתניהו קיבל היום הנחיה להישאר בבידוד עד ליום רביעי, בעקבות פגישותיו עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שחלה בקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully