וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחד נגד הקורונה: רוסיה שלחה מטוס עם סיוע רפואי לארה"ב

טראמפ ופוטין סיכמו על העזרה בשיחת טלפון, אך מתנגדי הנשיא סבורים שמוסקבה תנצל זאת כדי ללחוץ על וושינגטון להסיר את הסנקציות. רוסיה כבר עשתה מתקפת יחסי ציבור דומה באיטליה. "טראמפ שיחק לידיים של תחבולה תעמולתית"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

רוסיה שלחה לארצות הברית מטוס מטען עם מסכות וציוד רפואי לאחר שהנשיא דונלד טראמפ קיבל את הצעתו של הנשיא ולדימיר פוטין להעביר סיוע הומניטרי כדי להילחם בהתפרצות נגיף הקורונה.

מטוס התובלה הצבאי, מדגם אנטונוב An-124-100, המריא מנמל התעופה חקלובסקי שבפאתי מוסקבה בשעות הלילה המאוחרות, ויגיע היום (רביעי) לארצות הברית לאחר שיעצור לתדלוק באירלנד. בטלוויזיה הממלכתית הרוסית תועדה בטן המטוס, ובו נראו ערימות של קופסאות קרטון.

המשלוח צפוי לעורר מחלוקת בקרב מתנגדיו של טראמפ, שהזהירו שפוטין ינצל את המחווה לצורך מתקפת יחסי ציבור שנועדה להוביל להקלה בסנקציות שהוטלו על מוסקבה בשל התערבותה בבחירות בארצות הברית ב-2016.

זאת בזמן שרוסיה סובלת בעצמה ממחסור במסיכות ובציוד רפואי אחר, כשמספר הנדבקים עלה היום ב-440 ל-2,777 מקרים מאומתים. בכירים ברוסיה מזהירים שהמספר האמיתי גבוה בהרבה, מוסקבה הבירה הוכנסה לסגר.

בארצות הברית, עלה מספר הנדבקים ליותר מ-188 אלף וליותר מ-3,900 מקרי מוות. הלילה העריכו בבית הלבן כי עד רבע מיליון איש עשויים למות מהנגיף בארצות הברית לבדה.

סיוע רפואי במטוס מטען של רוסיה בדרכו לארה"ב, 31 במרץ 2020. משרד ההגנה של רוסיה, אתר רשמי
המטוס עצר באירלנד בדרך לארה"ב. הסיוע הרפואי שמעבירה רוסיה/אתר רשמי, משרד ההגנה של רוסיה

ביום שני, טראמפ, שככל הנראה שגה, אמר כי הסיוע כבר הגיע מרוסיה. "רוסיה שלחה לנו מטען גדול מאוד מאוד של דברים, ציוד רפואי, וזה נחמד מאוד", אמר נשיא ארצות הברית לכתבים בבית הלבן, באזכור ראשון לסיוע הומניטרי ממוסקבה. בהמשך, אמרו בקרמלין כי פוטין הציע לטראמפ את הסיוע במהלך שיחת טלפון שקיימו ובה דנו בשיתוף פעולה במאבק במגיפה.

"טראמפ הכיר תודה לסיוע ההומניטרי הזה", אמר דוברו של פוטין, דימיטרי פסקוב. "עתה, כשהמצב משפיע על כולם, ללא יוצא מהכלל, בכל העולם, אין אלטרנטיבה פרט לשתף פעולה ברוח השותפות והסיוע ההדדי". פסקוב הוסיף כי פוטין סבור שארצות הברית תעביר סיוע רפואי לארצות הברית, אם יהיה צורך בכך, אחרי שהיצור האמריקני יצבור תאוצה.

רוסיה הגישה סיוע דומה לאיטליה, המדינה עם מספר המתים מקורונה הגבוה ביותר בעולם. אך בעוד שגורמים רשמיים הודו בפומבי לרוסיה, בדיווח בעיתון הנפוץ "לה סטמפה" צוטטו גורמים בכירים שאמרו כי 80% מהסיוע - שכלל 22 כלי רכב ומעבדות ניידות לטיהור - היה "חסר תועלת".

"אני מקווה שמישהו יגיד לטראמפ שהוא משחק לידי תחבולה תעמולתית", כתב בטוויטר אנדרו ווייס, ממכון "קרנגי" לשלום בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully