וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא להציק לבעלים": מלזיה קוראת לנשים "לעזור" לשרוד את הקורונה

31.3.2020 / 12:46

הממשלה פרסמה כרזות שבהן היא מייעצת כדי לעבור את ימי הסגר בבית - על הנשים להתאפר ולהתגנדר גם לכבוד עבודה מרחוק, ולא "לנג'ס" לגברים. "אין טיפים על איך להתמודד עם אלימות במשפחה?"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מלזיה קראה לנשים במדינה להתגנדר בבית ולהימנע מלהציק לבעליהן שלהן, מה שהוביל לביקורת על כך שהיא מעודדת סקסיזם ומקדמת סטריאוטיפיים מגדריים.

בסדרת כרזות שפורסמו ברשת עם ההאשטג "נשים מונעות קוביד-19", המשרד לענייני נשים של מלזיה ייעץ להן כיצד להימנע ממריבות בבית בזמן הסגר החלקי שהטילה המדינה, שהחל ב-18 במרץ.

באחת הכרזות, נראה גבר יושב על ספה בעודו מבקש מאישה להימנע מ"ציניות" אם היא צריכה עזרה במטלות הבית. המשרד הפציר בנשים להתגנדר ולהתאפר בזמן שהן עובדות מהבית.

"זה מתנשא ביותר גם ביחס לנשים וגם ביחס לגברים", אמרה נישה סבניאגם, מנהלת בארגון זכויות נשים במלזיה, לקרן תומסון רויטרס. "הכרזות האלו מקדמות את הרעיון של אי-שוויון מגדרי ומנציחה את הפטריארכיה".

הכרזות, שהועלו לפייסבוק ולאינסטגרם, זכו ללעג רב ברשת והגולשים קראו לממשלה להסיר אותם.
"איך עברו ממניעת זניחת תינוקות, מאבק באלימות במשפחה לסוג של 'מועדון הרעיות הצייתניות'"?, נכתב באחד הציוצים.

"אין טיפים על איך להתמודד עם אלימות במשפחה?", נכתב בציוץ אחר.

המשרד טרם הגיב לנושא.

כרזה של ממשלת מלזיה הקוראת לנשים להתאפר ולהתלבש מהודר בזמן הסגר בימי הקורונה. אתר רשמי, אתר רשמי
כרזה של ממשלת מלזיה הקוראת לנשים להתאפר ולהתלבש מהודר בזמן הסגר בימי הקורונה/אתר רשמי, אתר רשמי

ארגוני זכויות נשים מזהירים כי הסגר שמוטל בחלקים שונים בעולם עשוי להוביל לעלייה באלימות בתוך המשפחה, מאחר שנשים לכודות עם הבעלים האלימים שלהן. כמה ממשלות נקטו צעדי תגובה, כמו למשל בצרפת, המציעה חדרים במלון לקורבנות לאלימות בתוך המשפחה.

מלזיה מדורגת במקום ה-104 מתוך 153 מדינות במדד הפערים המגדריים של הפורום הכלכלי העולמי, אחרי ציונים גרועים שקיבלה בממדי שיעור ההשתתפות של נשים בפוליטיקה ובכוח העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully