וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום עובדים ופעולות אכיפה במגזר החרדי: ההנחיות החדשות למאבק בנגיף הקורונה

30.3.2020 / 19:45

השרים יתכנסו בשעה 20:15 לשיחת ועידה טלפונית, במהלכה יוחמרו ההגבלות שיוטלו על הציבור כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. בין התקנות הקצאת מאות חיילים לסיוע באכיפה, צמצום העובדים ל-15%, פעולות נוספות להגברת ציות במגזר החרדי והציבור הערבי, וכן הגבלה נוספת על פעילות

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

הממשלה תתכנס הערב (שני) בשעה 20:15 לשיחת ועידה טלפונית, במהלכה יאושרו הגבלות מחמירות יותר במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בישיבה, שתוכננה להתקיים אמש אך נדחתה להיום, יאשרו השרים הקצאת חיילים לסיוע בפעולות המשטרה, צמצום מספר העובדים במשק, דרכי פעולה מול האוכלוסיה החרדית והציבור הערבי, והגבלות נוספות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על מגבלות תנועה חדשות שיאושרו הערב בישיבת הממשלה, במהלך הצגת תכנית הסיוע הכלכלי למשק בעקבות המשבר, יחד עם שר האוצר משה כחלון. במסגרת ההנחיות החדשות שיאושרו, תיאסר התקהלות של יותר משני אנשים - גם אם הם מאותה משפחה גרעינית. כמו כן, יאסרו תפילות במרחב הפתוח, ובמקום זאת יותרו תפילות ביחידות בלבד. חופה וקידושין יעשו בחוג משפחתי מצומצם - וללא מוזמנים.

עוד הודיע נתניהו כי החליט להביא לממשלה מגבלות נוספות, "המיועדות להציל חיים". כחלק מהמגבלות, ראש הממשלה הנחה את כוחות הביטחון לערוך מבצע מוגבר בשכונות וביישובים שבהם מתבצעות הפרות, שלדבריו, "מסכנות את החיים של כולנו".

אכיפת המשטרה בשכונת מאה שערים לטובת שמירה על הנחיות משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה 30 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
יוקצו 700 חיילים לסיוע למשטרה בפעולות האכיפה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בין התקנות החדשות, הממשלה צפויה לאשר הקצאת מאות חיילים שייסיעו לפעולות האכיפה שמבצעת המשטרה. אמש, הודיע שר הביטחון, נפתלי בנט, כי חתם על הקצאת 700 חיילי צה"ל לסיוע במאבק בנגיף הקורונה. הוא הדגיש כי "החיילים לא יישאו נשק ולא יבצעו בעצמם שום אכיפה, אלא רק ילוו את השוטרים". עוד אמר כי בכך תוכפל פריסת המשטרה וכי "במקום ששני שוטרים ינועו בצמד, יהיה חייל או חיילת לצד שוטר".

בנוסף, צפויה החמרה במגבלות על מתכונת העבודה במשק. נתניהו הודיע כי הפעילות במשק תצומצם מ-30% ל-15%. זאת, למעט מפעלים שייחשבו חיוניים, ויגישו בקשה לוועדת חריגים שתיתן להם היתר מיוחד. כמו כן, תאושר תקנה הנוגעת להיערכות המגזר הציבורי לעבודה במתכונת חירום. בשישי האחרון התקיימה ישיבה של ראש הממשלה מול הפורום הכלכלי והמגזר העסקי בנושא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קניות בבני ברק, 30 במרץ 2020. ראובן קסטרו
יאושרו פעולות להגברת הציות להנחיות במגזר החרדי/ראובן קסטרו

השרים צפויים לאשר בישיבת הממשלה גם דרכי פעולה נוספות מול האוכלוסיה החרדית והציבור הערבי, להגברת הציות להנחיות משרד הבריאות למניעת התפשטות הקורונה. שר הפנים, אריה דרעי, הודיע מוקדם יותר כי נערכה היום ישיבה בנושא עם ראש הממשלה, שר הבריאות, יעקב ליצמן, שר הביטחון נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון וגורמי המקצוע. בישיבה הוחלט כי משרד הפנים ירכז העברת חולי קורונה ואנשים שהוכנסו לבידוד ביישובים החרדיים והערביים למלוניות, כדי למנוע המשך ההדבקה בנגיף. לשם כך, הושכרו כבר אתמול בתי מלון ומבנים בירושלים ובני ברק לשם העברת מבודדים.

בהצהרתו בנושא הסיוע הכלכלי, אמר נתניהו כי "יש יחידים - יותר מכך, יש קבוצות מסוימות במדינה - שמתעלמות במופגן ומזלזלות בהנחיות הברורות שפורסמו". הוא הוסיף כי "הרוב הגדול ממושמע, אבל גם בציבור החרדי, גם בחילוני, גם ביהודי וגם בלא יהודי, מיעוט של אנשים מסכן את הרוב. מי שעובר על האיסור - רומס את עקרונות היסודות של אהבת את רעך כמוך".

על פי תקנות החירום הנוכחיות, שנכנסו לתוקפן בשבוע שעבר, אזרחים רשאים לצאת מהבתים למרחק של מאה מטרים ולזמן קצר בלבד. זאת למעט מקרים חיוניים, כגון: רכישת מזון, תרופות ואופטיקה, סיוע לאדם עם קושי תפקודי או מצוקה, קבלת שירות רפואי, תרומת דם, טיפול במסגרות רווחה, הפגנה, הליך משפטי והעברת קטין. כמו כן, תפילה מותרת במקומות פתוחים בלבד, עד עשרה אנשים ובמרחק של שני מטרים.

משלוחי מזון, עיתונים, מוצרי חשמל, תקשורת ואביזרים רפואיים וכן שירות חיוני לתחזוקת הבית - מותרים. המשלוח יונח מחוץ לפתח הבית, ללא מגע בין השליח לבין מקבל המשלוח.

מנגד, חל איסור על פתיחת מרכזי קניות, מקומות בילוי, חנויות לא חיוניות, פארקים וגינות ציבוריות, אירועים ומסיבות, טיולים ובתי תפילה בכל המגזרים. התחבורה הציבורית צומצמה משמעותית ותנועת הרכבות הופסקה לחלוטין. במוניות מותרת הנסיעה עם נוסע אחד בלבד או מלווה לצורך רפואי, וברכב פרטי מאושרת נסיעה חיונית בלבד עד שני נוסעים. בעסקים חלה חובה למדוד חום לעובדים, ולא תותר כניסה עם חום העולה על 38 מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully