וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: מספר הנדבקים בקורונה עבר את סין, קברנים מעלים מחירים

30.3.2020 / 16:49

למרות ירידה קלה, מספר הנדבקים עלה ב-812 בני אדם וכמות הנדבקים ל-85,195. הדגלים במדינה הורדו לחצי התורן, והממשלה תגביל את בתי הלוויות שגורפים רווחים. לאור החרפת הסגר, החברות הגדולות מזהירות מנזק כלכלי גדול

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בספרד עבר היום (שני) את זה שבסין, ומניין הקורבנות עלה ב-812 - ירידה קלה בהשוואה לימים קודמים. 7,340 איש מתו מהווירוס בספרד, המספר הגבוה ביותר בעולם פרט לזה שבאיטליה, ו-85,195 נדבקו, עלייה של 8% בהשוואה ליממה הקודמת . בסין, שבה פרץ הווירוס בסוף השנה שעברה, מספר הנדבקים הוא 81,470.

בין הנדבקים האחרונים אובחן פרננדו סימון, ראש שירותי החירום במשרד הבריאות, שנותן תדרוך יומי על המגיפה. סגנו, מריה חוסה סיירה, שמחליף אותו, אמר כי קצב ההדבקה הואט מאז שהטילה הממשלה סגר - 12% בממוצע מאז 25 במרץ וכ-20% בין 15 ל-25 במרץ.

הלוויה של אחד הקורבנות מנגיף הקורונה במדריד, ספרד 28 במרץ 2020. AP
מנצלים את האבל. הלוויה של אדם שמת מקורונה במדריד, שבת/AP

ספרד נמצאת בשבוע השלישי לסגר, והמחמיר ביותר עד כה. היא הורידה לחצי התורן את דגלי הלאום בבירה מדריד, מוקד המגיפה וסביבותיה. בעקבות הדיווחים על כך שהקברנים מנצלים את הגידול בביקוש כדי לעלות מחירים, הודיעה הממשלה כי היא תקבע מחיר מקסימום לעלות ההלוויות. אתמול הגיע במטוס מצ'כיה משלוח ראשון של אספקה רפואית שביקשה ספרד ממרכז התיאום לאסונות של נאט"ו.

לאחר שהממשלה הודיעה ביום שבת כי על כל העובדים הלא חיוניים להישאר בבתיהם למשך שבועיים, הזהיר אנטוניו גרמנדי, נשיא התאחדות העסקים בספרד, כי הסגר עלולה להוביל למשבר חברתי עמוק והוא מתח ביקורת על העיכוב בהבהרות סביב איזה מגזר נותר חיוני. "אם עוצרים את המדינה, תהיה לנו בעיה חברתית אדירה תוך חמישה חודשים", הוא אמר בריאיון לטלוויזיה.

הממשלה הקציבה לעסקים 24 שעות נוספות כדי לצמצם את פעילותם, לפני ההשבתה המלאה של עסקים לא חיוניים החל ממחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully