וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטית בת 108 ששרדה את השפעת הספרדית מתה מקורונה

הילדה צ'רצ'יל מתה כמה שעות אחרי שנדבקה בווירוס, והיא ככל הנראה הקורבן המבוגר ביותר ממנה בממלכה. נכדה סיפר כי המגיפה הנוכחית עוררה אצלה זיכרונות מהמגיפה שגבתה את חייהם של עשרות מיליונים בתחילת המאה שעברה

עריכה: שאול אדם

אישה בת 108 מבריטניה, ששרדה את השפעת הספרדית לפני כמאה שנה, מתה מנגיף הקורונה והיא ככל הנראה הקורבן המבוגר ביותר של הווירס.

הילדה צ'רצ'יל מתה ביום שבת בבית חולים בסלפורד, שעות לאחר שנבדקה כחיובית לווירוס ושמונה ימים בלבד לפני יום הולדתה ה -109.

היא נולדה ב-1911, שנה לפני ששקעה הטיטאניק ושלוש שנים לפני תחילת מלחמת העולם הראשונה. היא הייתה בת שבע כשמגיפת השפעת הספרדית, שפגעה ב-500 מיליון איש ברחבי העולם וגרמה למותה של אחותה.

מגיפת נגיף הקורבן הובילה את צ'רצ'יל לזכור את מחלת השפעת הספרדית, על פי נכדה אנתוני צ'רצ'יל. הוא אמר:

"כשביקרתי אותה לאחרונה, דיברנו על נגיף הקורונה וציינתי שאולי לא נראה אותה לזמן מה", סיפר נכדה, אנתוני. "היא אמרה שהיא דומה מאוד לשפעת ספרדית, אבל בימיה לא היו מטוסים ואיכשהו זה עדיין הצליח להתפשט לכל מקום".

הילדה צ'רצ'יל, אזרחית בריטית בת 108 ששרדה את השפעת הספרדית אך מתה מנגיף הקורונה,. אתר רשמי, אתר רשמי
"אנחנו שבורי לב". הילדה צ'רצ'יל ונכדה אנתוני/אתר רשמי, אתר רשמי

היא סיפרה שהיא ורוב משפחתה, שגרו בעיר קרו, נדבקו בשפעת הספרדית, כולל אביה שהתמוטט ברחוב. כולם שרדו, פרט לאחותה התינוקת בת השנה, בריל מיי.

"היא נזכרה שעמדה ליד חלון חדר השינה שלה, וראתה את הארון הקטן שנשא את אחותה התינוקת מוכנס לכרכרה ונלקח ממנה", סיפר נכדה. "היא זוכרת שכולם חלו בזה ושאמה ניססה לדאוג להם ושאביה התמוטט ברחוב ונסחב הביתה. היא אמרה כמה מדהים זה שמשהו שאי-אפשר לראות אותו יכול להיות כה הרסני".

הנכד הוסיף כי "היא מעולם לא דיברה על זה בפחד, והיא פחדה מהנגיף החדש הזה. היא שרדה כל כך הרבה וזה היה פשוט עוד דבר. היא הייתה אדם שהסתדר עם דברים - היא מעולם לא ביקש אהדה או אמרה שהיא עברה דברים קשים". לדבריו, סבתו, תופרת שעברה לסלפורד במהלך שנות השפל הגדול כדי למצוא עבודה, הייתה במצב בריאותי טוב עד לא מזמן ועברה לבית אבות לפני עשרה חודשים.

"היא נפלה והרגליים שלה נשברו. היא מעולם לא הבינה איך היא הגיעה לגיל כה מבוגר. אני חושב שזו העבודה הקשה וגנים טובים. היא הייתה איתי כל חיי - היא הייתה הטובה ביותר והלב שלנו נשבר", סיכם.

להילדה היו ארבעה ילדים, 11 נכדים, 12 נינים ושלושה בני נינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully