וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: מניין החולים בישראל עלה ל-4,695; נתניהו לא נדבק בנגיף

בועז אפרת, מאיה הורודניצ'אנו, דנה ירקצי, יואב איתיאל, דניאל דולב, אלי אשכנזי, אמיר בוחבוט וסוכנויות

30.3.2020 / 23:26

בין הנדבקים 79 במצב קשה, ומניין המתים עומד על 16. בדיקות הקורונה של רה"מ ומשפחתו יצאו שליליות. הממשלה תאשר הנחיות חדשות, בהן איסור על התקהלות של יותר משני אנשים. שיעור האבטלה עלה ל-23.1%. ליצמן ודרעי סיכמו על העברת פרטי חולים לרשויות. עדכונים שוטפים

צילום: משטרת ישראל, יהונתן ולצר TPS, מחאת החרדים הקיצוניים, עריכה: ניר חן

עם המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, בו נדבקו עד כה 4,695 בני אדם ומתו 16, הממשלה תתכנס היום (שני) לישיבה בנושא החמרת ההגבלות במסגרת המאבק בווירוס. 79 איש מאושפזים במצב קשה, ובסך הכל החלימו 161, ששוחררו לבתיהם. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, משפחתו וצוותו - נמצאו שליליים לנגיף.

ברחבי העולם, מספר המתים עלה ליותר מ-34 אלף, ומספר הנדבקים טיפס למעלה מ-700 אלף. באיטליה טיפס מניין הקורבנות ל-10,799, עם 756 מתים בתוך יממה. בכך נרשמה ירידה נוספת לשיא שנרשם במדינה ביום שישי, בו מתו 919 בני אדם שחלו בנגיף. בספרד, מוקד נוסף של התפשטות חריפה באירופה, מניין הקורבנות עומד על 6,528 בני אדם, עם 838 מתים בתוך יממה. בצל החשש בארצות הברית ממאה אלף מתים מהנגיף, הנשיא דונלד טראמפ הכריז: מניין המתים ביממה צפוי להגיע בעוד שבועיים. בסין אובחנו 31 חולים, כולם אזרחים זרים למעט אחד.

אכיפת המשטרה בשכונת מאה שערים לטובת שמירה על הנחיות משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה 30 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
עצורים בפעולות אכיפה. שכונת מאה שערים בירושלים, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

23:26 - צה"ל: מספר החיילים שנדבקו בקורונה עלה ל-75

מספר חיילי מה"ל החולים בנגיף הקורונה עלה ל-75. כמו כן, נמצאים בבידוד 2,612 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל.

22:12 - מועצת הביטחון של האו"ם דנה במצב במזרח התיכון בשיחת וידאו

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה דיון בנושא המזרח התיכון בהשתתפות חברות המועצה, שגריר ישראל לאו"ם דני דנון, ונציג המשלחת הפלסטינית. בפתיחת הדיון נציג המזכ"ל למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב בירך את שיתוף הפעולה בין ישראל לפלסטינים במאבק בקורונה. מלדנוב עדכן את חברות המועצה בדבר המעורבות של האו"ם במאמצים המשותפים למנוע את התפשטות המגיפה באזור. השגריר דנון מסר כי "למרות הסיוע הישראלי שמוענק לרשות הפלסטינית, אנו שומעים קולות של הסתה המאשימים את חיילי צה"ל בהפצת קורונה בשטחי הרשות. אין מקום לאמירות חסרות שחר מצד הנהגת הרשות הפלסטינית, ועל האו"ם החובה לגנותן".

21:55 - הממשלה אישרה להקצות 700 חיילים לתגבור המשטרה

הממשלה אישרה את בקשתו של השר לבטחון הפנים גלעד ארדן לתגבור המשטרה במאות חיילי צה"ל שיסייעו למערך הסיור בפעולות האכיפה. זאת, במסגרת התקנות לשעת חירום. החל ממחר יצטרפו 700 חיילי צה"ל לשוטרים. החיילים, שלא ישאו נשק (למעט מפקדים ולמעט בתחומי יו"ש), יסיירו עם אנשי המשטרה במרחב הציבורי ויוודאו יחד איתם שההוראות החדשות נשמרות. מספר החיילים יוגדל בהמשך.

21:33 - לאור ההנחיות החדשות: מערכת המכפלה תיסגר

לאור המגבלות החדשות שאוסרות על תפילה בשטח פתוח ומורות על תפילת יחידים הודיעה מנהלת מערת המכפלה כי "מערת המכפלה סגורה וכן לא יתקיימו מנייני תפילה ברחבת המדרגה השביעית עד להודעה חדשה. בתפילה לבשורות טובות בקרוב".

21:31 - צרפת: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-3,024

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בצרפת עלה ב-418 ל-3,024 מתים - כך נמסר מרשויות הבריאות במדינה. במקביל, מניין הנדבקים בצרפת עלה ל-44,550 - נסיקה של 11% תוך 24 שעות.

21:28 - מנכ"ל משרד הפנים: מבודדים ללא תנאים הולמים בביתם - יועברו למתקן מיוחד

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, אמר כי מבודדים מחשש להידבקות בנגיף הקורונה שהתנאים בביתם אינם הולמים, יועברו למרכזי בידוד מיוחדים. "אנחנו מנחים את הרשויות המקומיות לעבור ולבדוק שיש להם תנאי בידוד הולמים בבית. לשכות הרווחה יקבעו אם יש או אין תנאים הולמים, ובמידה ואין - אנחנו נעביר אותם למתקנים מיוחדים", אמר כהן. "עשינו טסט ראשון בבני ברק, וכבר ביום יומיים הקרובים נעביר לשם מבודדים".

21:20 - החלה ישיבת הממשלה לאישור התקנות החדשות בנושא נגיף הקורונה

הממשלה התכנסה לישיבה טלפונית בה יאושרו הגבלות תנועה ותקנות נוספות במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בין ההנחיות החדשות איסור על התקהלות של יותר משני אנשים, קיום תפילות ביחידות בלבד, צמצום בשוק העבודה ל-15% בלבד, הקצאת חיילים לסיוע בפעולות האכיפה של המשטרה, וכן פעולות נוספות במגזר החרדי ובציבור הערבי.

מתפללים ברחוב במאה שערים, ירושלים, 30 במרץ 2020. יהונתן ולצר, TPS
תותר תפילה ביחידות בלבד. מאה שערים, היום/TPS, יהונתן ולצר

20:50 - ח"כ אופיר כץ: יש להקים מתחם "היבדק וסע" בגליל ובעמקים

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) שיגר מכתב דחוף לשר הבריאות יעקב ליצמן, ולמנכ"ל מד"א אלי בין, בנושא מתחמי "היבדק וסע" הפרוסים בארץ. במכתב קרא להקים מתחם דומה באזור הגליל המזרחי והעמקים. הוא אמר כי "אזור הגליל המזרחי והעמקים מונה כ-800 אלף תושבים, בהם אלפי מבודדי בית ומאות חולים בנגיף. קיימת סבירות גדולה של התפשטות מהירה של המחלה באזור".

20:29 - משרד הבריאות: מספר החולים עלה ל-4,695 בני אדם

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-4,695 בני אדם - כך פרסם משרד הבריאות. בין החולים, 79 במצב קשה, 90 במצב בינוני, והיתר במצב קל. 161 מהנדבקים החלימו ושוחררו לביתם.

20:19 - בדיקות הקורונה של נתניהו, משפחתו וצוותו יצאו תקינות; ישאר בבידוד

בדיקות הקורונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, משפחתו וצוותו, יצאו תקינות. עם זאת, הוא ישאר בבידוד, כשמשרד הבריאות ורופאו האישי של ראש הממשלה יקבעו את יום סיום הבידוד. מוקדם יותר נכנס נתניהו לבידוד מרצונו עוד לפני סיום החקירה האפידימיולגית של רבקה פאלוך, יחד עם בני משפחתו, ראש הסגל, אשר חיון, הדוברת שיר כהן והדובר הפוליטי נאור יחיא.

19:58 - כחלון: הסיוע הכלכלי יכלול עזרה לשכירים, עצמאים וקשישים

שר האוצר משה כחלון אמר כי התכנית הכלכלית בצל משבר הקורונה כוללת ארבעה רבדים מרכזיים: 1) תוספת לתקציב הבריאות של עשרה מיליארד שקל, 2) רשת בטחון סוציאלית לשכירים, לעצמאים ולאוכלוסיות הגיל השלישי בסדר גודל של 20 מיליארד שקל, 3) סיוע לעסקים קטנים, בינונים וגדולים לצורך המשך התפקוד שלהם בהיקף של 32 מיליארד שקל, 4) תכנית האצה למשק ושמירה על מנועי הצמיחה ליום שאחרי בהיקף שמונה מיליארד שקל.

19:45 - נתניהו: התקהלות תותר עד שני אנשים; חתונות - ללא אורחים

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם את מגבלות התנועה החדשות בצל נגיף הקורונה, בהצהרה מיוחדת לתקשורת. הוא הודיע כי "לא תהיה התקהלות של יותר משני אנשים מאותה משפחה גרעינית. נאסרות תפילות במרחב הפתוח - התפילות מותרות רק ביחידות. חופה וקידושין יעשו בחוג משפחתי מצומצם, בלי אורחים ובלי מוזמנים". לגבי פעילות כוח העבודה, אמר כי "הערב נביא לאישור ממשלה את הצמצום שוק העבודה - משרדי הממשלה עוברים להיקף של 15%, כך גם בתעשייה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים ממעון רה"מ, 30 במרץ 2020. צילום מסך, צילום מסך
תיאסר התקהלות של יותר משני אנשים. נתניהו בהצהרה/צילום מסך, צילום מסך

19:30 - צה"ל: נדחו גיוסי תומכי לחימה לאור הערכת המצב

צה"ל החליט לדחות בכמה ימים את גיוס תומכי הלחימה ובמקביל להקדים את גיוסי הלוחמים שנותרו במחזור הנוכחי, זאת לאור הערכת המצב המתעדכנת על משבר הקורונה. הגיוסים שנדחו כוללים בה"ד 10 ותצפיתניות, בה"S 6 ובה"ד 20, בה"ד 7 ובה"ד החינוך, מדריכות חי"ר, קורס עברית וקורס סער. בצה"ל הדגישו כי הגיוסים של השבוע הנוכחי - בימי שלישי, רביעי וחמישי - מתקיימים כסדרם ללא שינוי.

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן אמר על האפשרות שלוחמי צה"ל יישארו בבסיסים ובמוצבים למשך 60 יום רצופים כי "הרמטכ"ל אמר שהוא יעשה הערכת מצב על זה בשבוע הבא ומבחינתו זו פונקציה של התפתחות המגיפה. והאופציה הזו היא גם על הפרק". כמו כן, במקביל הממשלה צפויה לאשר הקצאת חיילים לסיוע למשטרת ישראל באכיפת הסגר. דובר צה"ל אמר כי חיילים ביהודה ושומרון יתלוו לשוטרים עם נשק, ואילו בשאר המקומות יקבל הרמטכ"ל החלטה לאחר החלטה של הדרג המדיני.

19:27 - טורקיה: מניין המתים מהנגיף עלה ל-168

שר הבריאות הטורקי, פרהטין קוקה, הודיע כי מניין הקורבנות מנגיף הקורונה עומד על 168, עלייה של 37 מתים. במקביל, מניין הנדבקים עלה ל-10,827 בני אדם.

19:08 - הממשלה תקיים הערב ישיבה בנושא החמרת ההגבלות

ישיבת ממשלה תתקיים הערב בשעה 20:15, בכדי לאשר תקנות חירום חדשות במאבק להתפשטות נגיף הקורונה. הממשלה צפויה לאשר הקצאת חיילי צה"ל לסיוע בפעולות האכיפה של המשטרה, צמצום מכסת כוח העובדים במשק ל-15%-20%, והגברת אכיפה במגזר החרדי וכן במגזר הערבי.

מתחם בדיקות קורונה באבו דאבי. רויטרס
מתחם לבדיקת קורונה באבו דאבי/רויטרס

18:50 - נגיף הקורונה גרם לשיתוק של חברות הנסיעות בעזה

יו"ר עמותת סוכני התיירות והנסיעות ברצועת עזה, חאג' ווסים משתהי, אמר היום (שני) כי ענף הנסיעות בעזה חווה משבר עמוק בשל התפשטות נגיף הקורונה. לדבריו, "בשנים האחרונות חברות הנסיעות ספגו מכות רבות, הקורונה תהיה המכה שתחסל את הענף". הוא קרא להתערבות מהירה שתציל יותר מ-400 משפחות של עובדים ב-80 חברות תיירות ונסיעות ברצועה, ואמר כי "ההפסד החודשי עומד על 200 אלף דולרים".

18:45 - שיעור האבטלה בישראל עלה ל-23.1%

שירות התעסוקה מסר היום (שני) כי מספר הנרשמים מתחילת משבר הקורונה חצה את רף ה-800 אלף, ועומד על 804,712 דורשי עבודה. בכך, עלה שיעור האבטלה ל-23.1%, כמעט רבע מהמועסקים במשק. מאתמול נרשמו בשירות 20,413 דורשי עבודה חדשים, מתוכם 89.9% בחופשה ללא תשלום.

18:40 - 30 דוחות חולקו בירושלים ביממה האחרונה בגין הפרת הנחיות; 4 נעצרו

יותר מ-30 דוחות נרשמו לתושבי מאה שערים בירושלים בגין הפרת הנחיות משרד הבריאות למאבק בקורונה. השוטרים פיזרו מאות בני אדם שהתקהלו בבתי כנסת, וארבעה נעצרו ועוכבו לחקירה. בבני ברק, מרבית בתי העסק והציבור נשמעו להנחיות, לבתי העסק הבודדים שחרגו מההנחיות ניתנו קנסות והם נסגרו.

קישוט מסיכות מגן בעזה. רויטרס
קישוט מסכות מגן בעזה, היום/רויטרס

18:30 - משרד החינוך: מסעות הקיץ לפולין בוטלו

משרד החינוך הודיע כי מסעות התלמידים לפולין שתוכננו בין 1 ביולי ל-11 בספטמבר מבוטלים. מטעם המשרד נמסר כי "ההחלטה נועדה בראש ובראשונה להבטיח את שלומם ובריאותם של התלמידים ולמנוע נזקים כלכליים. בשלב זה של השנה טרם נחתמו חוזים, ועל כן גם לא הועברו תשלומים מצד התלמידים שתכננו לקחת חלק במסעות הקיץ".

18:25 - נתניהו וכחלון יציגו ב-19:30 את התכנית הכלכלית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון יציגו הערב בשעה 19:30 את התכנית לסיוע כלכלי למשק.

18:06 - דרעי: נוציא חולים ומבודדים מהבתים ביישובים חרדיים וערביים

חולי קורונה ואנשים שהוכנסו לבידוד ביישובים הערביים יועברו למלוניות כדי למנוע את ההמשך ההדבקה בנגיף. את העברת החולים ירכז משרד הפנים, בתיאום עם פיקוד העורף. המהלך אושר בישיבה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הביטחון נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון וגורמי מקצוע.

"אנחנו כבר עמוק בעבודה. אנחנו פועלים בתיאום עם משרד הבריאות לקבלת המידע על החולים והמבודדים ברשויות המקומיות. המטרה - להוציא את חולי הקורונה והמבודדים למלוניות, בכל הדרכים. במגזר החרדי והערבי יש משפחות מרובות ילדים ומשפחות מוחלשות רבות ולכן אנחנו פועלים מהר כדי לבודד את החולים ולמנוע התפשטות. זו המשימה ואנחנו פועלים בכל הכוח לבצעה", אמר דרעי.

17:38 - ארגוני זכויות אדם לבג"ץ: פצו פלסטינים שאיבדו עבודתם

עמותת "קו לעובד" ו"האגודה לזכויות האזרח" פנו לבג"ץ בבקשה שיחייב את המדינה לשלם פיצויים לפלסטינים שנמנעת מהם עבודה בישראל בעקבות משבר הקורונה. הארגונים העותרים מבקשים כי יעשה שימוש בכספים שהצטברו בקרן דמי המחלה לאורך השנים ונמצאים בניהול רשות האוכלוסין. על פי הבקשה שהוגשה, בקרן הצטברו יותר מ-515 מיליוני שקלים השייכים לעובדים, ומתנהל בנושא הליך משפטי במשך שנים. על פי הערכות, ישנם עשרות אלפי עובדים פלסטינים בישראל שאיבדו את פרנסתם בשל המשבר, ובניגוד לעובדים ישראלים, הם אינם זכאים לדמי אבטלה.

17:19 - משרד הבריאות יעביר את פרטי החולים המבודדים למשרד הפנים

משרד הבריאות יעביר את פרטי חולי הקורונה ופרטי המבודדים למשרד הפנים, ומשם יועברו הנתונים לכלל הרשויות. זאת, במטרה לעקוב אחרי יישום ההנחיות והאזהרות שניתנו לציבור. הצעד סוכם בשיחה שנערכה בין שר הבריאות יעקב ליצמן לבין שר הפנים אריה דרעי, וזאת לדברי משרד הבריאות, "תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט".

קישוט מסיכות מגן בעזה. רויטרס
קישוט מסיכות מיגון בעזה, היום/רויטרס

17:07 - 16 דיירים ואנשי צוות התגלו כחולים בבית האבות בבאר שבע

16 דיירים ואנשי צוות בבית האבות "משען" שבבאר שבע התגלו כחולים בקורונה, זאת אחרי שנערכו 26 בדיקות בימים האחרונים במוסד. בני משפחותיהם של הדיירים מחו בימים האחרונים בדרישה לבדוק את כל השוהים בבית האבות, לאחר מותו של אחד מהם - אברהם ארושס בן ה-93, שהיה הקורבן התשיעי של הנגיף בישראל.

17:06 - אכיפת ההנחיות: 60 צווי סגירה לעסקים, 135 חקירות נגד מפרי בידוד

המשטרה הודיעה כי עד כה חולקו 2,941 דוחות מתחילת הפעולות לאכיפת תקנות החירום, שנועדו לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. בין היתר, ניתנו 50 צווי סגירה לעסקים, נפתחו 135 חקירות נגד מפרי בידוד ו-40 חקירות נפתחו בגין פייק ניוז. 97 קנסות ניתנו בגין הפרת חובת בידוד, שמונה בגין הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות ו-155 בגין סירוב להוראה על התפזרות.

17:00 - מספר המתים מהקורונה באנגליה עלה ל-1,284

159 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה באנגליה, מה שמעלה את מניין הקורבנות במדינה ל-1,284.

16:47 - נהג אוטובוס התיירים שחלה בקורונה - החלים

נהג אוטובוס התיירים, חולה הקורונה הקשה הראשון בישראל, החלים ושוחרר מבית החולים פוריה בטבריה. ג'וני, תושב מזרח ירושלים בן 38, אושפז בבית החולים מ-4 במרץ וכעת עם החלמתו ישוב לביתו.

נהג אוטובוס התיירים, חולה הקורונה הקשה הראשון – שאושפז וטופל במרכז הרפואי פדה-פוריה, שוחרר לביתו, 30 במרץ 2020. מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה, אתר רשמי
נהג האוטובוס עם הצוות הרפואי שטיפל בו, היום/אתר רשמי, מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

16:20 - הונגריה: הפרלמנט אישר את הרחבת סמכויותיו של אורבן

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן הבטיח את הרחבת סמכויותיו במטרה להיאבק בנגיף הקורונה, לאחר שהפרלמנט אישר חקיקה שמעניקה לו את מנדט בלתי מוגבל בזמן. אורבן, שהגדיל את כוחו בהדרגה במהלך העשור שבו הוא נמצא בשלטון, ביקש להרחיב את מצב החירום כדי להעניק לממשלתו הלאומנית את הזכות לקבוע צווים כדי להתמודד עם המשבר. החקיקה עוררה ביקורת מצד האופוזיציה, ארגוני זכויות האדם והנציבות האירופית, מאחר שהיא איננה כוללת מסגרת זמן.

16:17 - מלונית לחולי קורונה תפתח בקיבוץ לביא

ביממה הקרובה תפתח מלונית בידוד לחולי קורונה בקיבוץ לביא שבצפון הארץ. המלון צפוי לקלוט עשרות חולים, תוך מעקב רפואי ומענה לצורכיהם.

16:16 - ביהמ"ש שחרר שני חשודים למעצר בית בגלל הקורונה

בגלל הקורונה, בית משפט השלום בחיפה שחרר למעצרי בית שני הגברים מקריית ים וכפר יאסיף שנעצרו לפני כשבועיים בחשד לחיסולו ביריות מטווח קצר של מוחמד מוברשם בן ה-25 מג'דיידה מכר, לפני חודשיים. החקירה טרם מוצתה. "ישנה כרגע בעיה במדינה וזה מאד מקשה על המשך החקירה", אמר נציג המשטרה בדיון הקודם.

חלוקת מזון בחינם במשאית החסד,
כביש גהה,צומת גבעת שמואל בני ברק, 30 במרץ 2020. ראובן קסטרו
חלוקת מזון במשאית החסד בכביש גהה, היום/ראובן קסטרו

16:09 - מכבי תפעיל אוהל לבדיקות קורונה בבני ברק

החל ממחר ייפתח אוהל לביצוע בדיקות קורונה בבני ברק בהפעלת קופת החולים מכבי. הבדיקות יינתנו לתושבים הסובלים מתסמינים נשימתיים ובהפניית רופא בלבד.

15:46 - ירדן: מניין קורבנות הקורונה במדינה עלה ל-4

קשישה בת 81 מתה מנגיף הקורונה בירדן. בכך, עלה מניין הקורבנות במדינה לארבעה.

15:32 - הולנד: מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-864

93 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בהולנד, מה שהעלה את מניין הקורבנות בדמינה ל-864 - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-11,750 בני אדם.

15:17 - בריטניה: הנסיך צ'ארלס יצא מבידוד ביתי

הנסיך צ'ארלס יצא מבידוד ביתי לאחר שאובחן כחולה קורונה בשבוע שעבר. מטעם יורש העצר הבריטי בן ה-71 נמסר אז כי הוא "הפגין תסמינים קלים, אבל פרט לכך נותר במצב בריאותי טוב והוא עובד כרגיל מביתו במהלך הימים האחרונים".

הכניסה לסופר יוחננוף בראשון לציון, 30 במרץ 2020. ראובן קסטרו
תורים בכניסה לסופרמרקט בראשון לציון, היום/ראובן קסטרו

15:14 - מנהל מוסד חרדי חלה בקורונה, תלמידים ייכנסו לבידוד

מנהל מוסד חרדי בירושלים התגלה כחולה בנגיף הקורונה, ובעקבות כך, הצוות החינוכי והתלמידים שהיו בקרבתו - ייכנסו לבידוד. מדובר בתלמוד תורה לגילאי 6-13 שלמרות ההנחיות של משרד הבריאות המשיך בשגרת הלימודים עד יום שלישי שעבר, זאת בשל הוראת הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי.

15:12 - 4,000 פניות על פיטורי נשים בהיריון בתוך שבועיים

בדיון הוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה בכנסת הוצג כי בשבועיים האחרונים נרשמו 4,000 פניות על פיטורי נשים בהיריון לעומת 1,200 בשנה רגילה. רכז רווחה באגף התקציבים במשרד אוצר, נתנאל אשרי, הודיע כי המשרד יקצה החודש תוספת של 70 מיליון שקלים לטיפול בנושאי רווחה.

14:36 - אוחנה אישר הגשת כתבי בי-דין בדואר אלקטרוני

שר המשפטים אמיר אוחנה אישר להמציא כתבי בי-דין בדואר האלקטרוני במסדרת המאבק בקורונה. המהלך נועד לייתר ככל נהיתן העברת עותק קשיח באמצעות שליח ובכך להפחית קרבה לא הכרחית. מדובר בין היתר על בקשות להארכת מועד, בקשות לדחיית מועד דיון, כתב הגנה, כתב תשובה ועוד. הצדדים יידרשו לאשר כי קיבלו לידיהם את המסמכים.

14:02 - צוות מד"א נרגם באבנים בשכונת מאה שערים

צוות מד"א נרגם באבנים בעת שהגיע לקחת דגימת קורונה ברחוב עונג שבת בשכונת מאה שערים בירושלים. חובש מד"א נפגע באורח קל בכתפו, והשמשה הקדמית של הרכב בו נסע נופצה. במד"א מסרו כי יגישו תלונה במשטרה.

ניפוץ שמשת הרכב של צוות מד"א שהגיע לערוך בדיקות בשכונת מאה שערים בירושלים 30 במרץ 2020. מד"א
שמשת רכב חובש מד"א שנפגע מאבנים במאה שערים, היום/מד"א

13:56 - מכולה עבור קורבנות קורונה הוצבה בבית ההלוויות שמגר

בבית ההלוויות שמגר הוצבה מכולת קירור מיוחדת שנועדה עבור מתים מנגיף הקורונה. המכולה הועברה כחלק מהיערכות לשעת חירום ולצורך בקבורת מתים רבים בתנאי בידוד.

13:42 - שוויץ: מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-15,475

1,139 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בשוויץ, מה שהעלה את מניין החולים במדינה ל-15,475 - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין הקורבנות עלה ל-295, זאת לאחר ש-18 בני אדם מתו ביממה האחרונה לאחר שחלו בנגיף.

13:24 - אלף עצמאיים מפגינים מול הכנסת

אלף כלי רכב הגיעו להפגנה מול הכנסת במחאה על מצב העצמאיים. יו"ר ארגוני המארגנים ומפיקי הבמה בישראל, יוני פיינגולד, שארגן את ההפגנה, אמר כי "ממשלת ישראל חייבת לנו סופר טנקר כלכלי! למיליונים בישראל נגמר החמצן בכל רגע שעובר ועולם התרבות והאירועים נמצא כבר היום במצב של 100% אבטלה".

13:00 - 600 עובדים נוספים ברש"ת יוצאו לחל"ת

רשות שדות התעופה הודיעה כי בעקבות ירידת הפעילות בישראל כ-600 עובדים נוספים יוצאו לחל"ת החל מ-1 באפריל. נכון להיום, שלוש חברות תעופה בינלאומיות בלבד פועלות מנתב"ג, למעט חברות ישראליות העוסקות בחילוץ.

מחאת העצמאים בדרך לכנסת 30 במרץ 2020. -, אתר רשמי
מחאת העצמאיים מול הכנסת, היום/אתר רשמי, -

12:46 - איראן: מניין קורבנות הקורונה עלה ל-2,757

3,186 חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו באיראן, בכך עלה מניין הנדבקים במדינה ל-41,495 - כך נמסר ממשרד הבריאות האיראני. עוד נמסר כי 117 בני אדם נוספים מתו במדינה לאחר שחלו בנגיף והעלו את מניין הקורבנות ל-2,757 בני אדם.

12:38 - ספרד: 812 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה

812 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה בספרד, מה שהעלה את מניין הקורבנות במדינה ל-7,340 - כך נמסר ממשרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכללי במדינה עלה ל-85,195 בני אדם.

12:09 - מניין קורבנות הקורונה בישראל עלה ל-16

בבית החולים וולפסון בחולון נקבע מותו של חולה קורונה בן 58. הגבר, תושב העיר עם מחלות רקע הגיע אמש לבית החולים והיום מת מהנגיף. בכך, עלה מניין הקורבנות בישראל ל-16.

12:04 - הפיליפינים: נקבע מותם של 7 חולי קורונה נוספים

שבעה בני אדם נוספים מתו לאחר שחלו בנגיף הקורונה בפיליפינים, מה שהעלה את מניין הקורבנות ל-78 - כך מסר משרד הבריאות בפיליפינים. עוד נמסר כי אובחנו 128 מקרים חדשים ביממה האחרונה, ובכך עלה מניין הנדבקים במדינה ל-1,546.

11:02 - בר סימן טוב: הלימודים לא יחודשו לאחר הפסח

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בריאיון ל"כאן רשת ב'" כי הוא מעריך שהלימודים במוסדות החינוך לא יחודשו לאחר חג הפסח. לדבריו, "מרבית הדברים לא יחודשו, אבל נוכל להחזיר באופן מבוקר ומנוהל פעילויות. המפתח בסוף הוא שינוי עמוק בהתנהגות של האנשים". עוד הוסיף כי המטרה של משרד הבריאות היא להחמיר את ההגבלות עד כמה שניתן, מבלי לתת "מכת מוות" למשק.

אכיפת המשטרה בשכונת מאה שערים לטובת שמירה על הנחיות משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה 30 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
אכיפה משטרתית במאה שערים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

10:59 - תחנה ניידת לבדיקת קורונה תחל לפעול בערערה

תחנה ניידת של מד"א לבדיקת קורונה תפעל מהיום בצהריים בערערה שבוואדי ערה. זאת על רקע הביקורת שנמתחה על מיעוט הבדיקות בחברה הערבית ומיקומם של מוקדי "היבדק וסע" בערים הגדולות המרוחקות מיחשובים ערבחים. בקרוב צפויה ניידת לבדיקות קורונה לפקוד גם אחד מיישובי הבדואים בנגב.

10:47 - בביה"ח הלל יפה בוחנים פתרון למחסור במכונות ההנשמה

בבית החולים הלל יפה שבחדרה בוחנים פתרון לבעיית המחסור במכונות ההנשמה. הפתרון כולל השמשת מכונת הנשמה אחת כך שתוכל לשרת שני מטופלים בו זמנית באמצעות יצירת שני מפצלים למתן הנשמה, נפרדים לכל חולה. הניסוי עבר בהצלחה ונמצא כרגע בבחינת מוצא ברירת מחדל.

10:39 - 3,618 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד

משרד הבריאות מסר כי 3,618 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד לאחר שבאו במגע עם נשאים של נגיף הקורונה. בין המבודדים 793 רופאים ו-1,241 אחיות.

10:38- הביטוח הלאומי: יותר מ-44 אלף משפחות מובטלות בישראל

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר אמר בדיון בוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה כי "מבין תובעי האבטלה - 15% הם בני זוג שנושלו מעבודתם עקב המשבר. כלומר, 44,318 משפחות בישראל".

וועדת הקורונה - דיון בסוגיית רכש מכונות הנשמה וציוד רפואי 30 במרץ 2020. דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
דיון ועדת הקורונה בכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עדינה ולמן

10:00 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-4,347

מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-4,347 בני אדם. 80 מהחולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, 63 מתוכם מונשמים. עוד 80 מוגדרים במצב בינוני. לפי נתוני משרד הבריאות, 134 מהחולים החלימו ושוחררו לבתיהם.

09:20 - מניין המובטלים בישראל - 786,991

מספר המובטלים בישראל מאז חודש מרץ עלה ל-786,991. משיעור התעסוקה נמסר כ-90% מהם מצויים בחל"ת. מאז אמש נרשו בשירות 5,373 דורשי עבודה חדשים. שיעור האבטלה בישראל עלה ל-22.7%.

09:00 - עצורים בפעילות אכיפה במאה שערים

כוחות משטרה גדולים הגיעו הבוקר לשכונת מאה שערים בירושלים, זאת על רקע התחלואה הגוברת בנגיף הקורונה במגזר החרדי. במסגרת פעולות האכיפה, השוטרים חילקו דוחות ואף עצרו כמה אזרחים שהפרו את הנחיות משרד הבריאות.

08:33 - גרמניה: 4,751 חולים חדשים אובחנו תוך יממה

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בגרמניה עלה ל-57,298, זאת לאחר שאובחנו 4,751 חולים חדשים ביממה האחרונה - כך נמסר מהמכון למחלות זיהומיות במדינה. עוד נמסר כי 66 בני אדם נוספים מתו מהנגיף ובכך עלה מספר הקורבנות ל-455.

פעולות אכיפה של משטרת ישראל בשכונת מאה שערים בירושלים לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 29 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
פעולות אכיפה בשכונת מאה שערים בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

06:35 - דרום קוריאה: 78 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה

78 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה אובחנו בקוריאה הדרומית - כך מסר המרכז הקוריאני למניעת ושליטה במחלות. בכך, עלה מניין החולים במדינה ל-9,661 בני אדם. מספר הקורבנות המדינה עלה ביממה האחרונה מ-152 ל-158.

03:30 - סין: 31 נדבקים חדשים בקורונה, 4 מתו ביממה

הרשויות בסין הודיעו כי במדינה אובחנו רק 31 מקרים חדשים של הידבקות בקורונה ביממה האחרונה, וארבעה חולים מתו - כולם במחוז חוביי. עם זאת, במחוז לא אותר אף חולה חדש. יממה קודם לכן עמד מספר החולים החדשים על 45.

02:50 - פנמה: שבעה חולי קורונה מתו בתוך יממה

ממשלת פנמה הודיעה כי שבעה חולי קורונה מתו במדינה בתוך יממה. בכך, טיפס מניין הקורבנות ל-24 מאז פרוץ הווירוס במדינה.

01:50 - יועצת של ראש הממשלה נתניהו נדבקה בקורונה

יועצת הכנסת והחרדים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, רבקה פאלוך, נמצאה חיובית לנגיף הקורונה ונמצאת בבידוד. פאלוך נבדקה אתמול לאחר שבעלה אובחן ביום חמישי כחולה קורונה. גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו בתגובה כי "נפעל על פי הנחיות משרד הבריאות".

01:45 - טראמפ: שיא מספר המתים ביממה יגיע בעוד שבועיים

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי בעוד שבועיים צפוי להגיע מספר חולי הקורונה שימותו ביממה לשיאו. במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן הוסיף טראמפ כי הוא מאריך את תקנות החירום עד ה-30 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully