וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד תועד בביקורת על ראש המל"ל: "לא יודע על מה הוא מדבר"

26.3.2020 / 13:14

בתום דיון בועדת חוץ וביטחון, לפיד נשמע לועג לבן שבת, שהופיע הבוקר בפני ועדת הקורונה וזכה שם לביקורת על תפקוד המל"ל במשבר. בנט גינה את הדברים: "התבטאות מאוד לא ראויה. בן שבת מתנהל במקצועיות סביב השעון"

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) נשמע לועג לתפקודו של ראש המל"ל מאיר בן שבת בנושא משבר הקורונה, וזכה לביקורת מימין.

בסוף דיון קצר של ועדת החוץ והביטחון, בעוד המצלמה עדיין פועלת, מקליטה ומשדרת, נשמע מס' 2 בכחול לבן וטען כי הוא "לא יודע על מה הוא מדבר". הביקורת הזו היא המשך לביקורת שהושמעה היום מצד כחול לבן על בן שבת בדיון בוועדת הקורונה שבה אמר בין היתר יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח (כחול לבן) לבן שבת: "ככה לא מנהלים מטה. אין פה מטה ואין פה פיקוד".

בן שבת השתתף הבוקר בישיבת ועדת הקורונה, והשיב בעיקר לשאלות על נושא ההסברה, שח"כ עפר שלח וחיימוביץ' טענו כי אינה מנוהלת כהלכה. "טובי אנשי יועצי התקשורת בישראל, כולל המגזריים, צריכים לשבת אצלכם בשולחן וינהלו אסטרטגיה תקשורתית. זה לא משנה מי על המיקרופון. זה יכול להיות מנכ"ל משרד הבריאות ורה"מ. אם היינו במלחמה, לא רק שיש את דו"צ - טובי אנשי התקשורת היו מתגייסים ויושבים שם במילואים. הדיון הוא לא מי מול המיקרופון - אלא מי מנהל את ההסברה. אמון הציבור במערכת דרך ההסברה הוא קריטי", אמר שלח.

יאיר לפיד בכנס מטות השטח של כחול לבן בתל אביב, גני התערוכה, 2 בפברואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

"בסופו של דבר ההופעה של אנשי משרד הבריאות מייצגת את הקו ההסברתי של משרד הבריאות", אמר בן שבת. "אפשר לחלוק עליו או לתמוך בו. מעבר לכך יש מוקדי פניות לאנשים ששואלים שאלות קונקרטיות. יש מוקדים שאליהם ניתן לפנות. אין פורמט רשמי לגבי איך הממשלה צריכה להתנהל במצב כמו זה. מאמץ ההסברה הוא בהחלט חשוב אך הוא לא העיקרי".

שר הביטחון, נפתלי בנט, גינה את הדברים. "הייתה היום התבטאות מאוד לא ראויה ביחס לראש המל"ל, מאיר בן שבת, על תפקודו בניהול המשבר. אני יכול להעיד בכלל, וספציפית על התפקוד במשבר הזה, שמאיר בן שבת מתנהל במקצועיות, בעומק, בידע, בפתיחות, במסירות, ועובד סביב השעון. אני שלם לגמרי וגאה במיקומו בניהול המשבר. כל מי שאומר אחרת לא יודע על מה הוא מדבר", אמר בנט.

גם ח"כ איילת שקד (ימינה) התייחסה לדברים. "‏ראש המל"ל מאיר בן שבת הוא עובד ציבור מסור ומקצועי מאין כמותו שפועל במרץ תמיד, ובמיוחד בתקופה האחרונה, למען אזרחי המדינה", מסרה. עמיתה לסיעה, ח"כ אופיר כץ, אמר כי "ראש המל"ל עובד ללא הפסקה, לילות כימים, על מנת לשמור על בריאות הציבור בזמן שאתה מסכן חיי אדם באמירות שלך נגד ההנחיות. יאיר, תתבייש לך".

(עדכון ראשון: 12:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully