וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסובו: הממשלה הופלה בהצבעת אי-אמון בשל הקורונה

ראש הממשלה פיטר את אחד השרים שתמכו בהכרזת מצב חירום, ומפלגתו הובילה הצבעת אי-אמון שהתקבלה ברוב גדול. עתה לא ברור כיצד ניתן יהיה לפתור את המשבר, משום שלא ניתן לקיים בחירות. האזרחים זועמים: "המגיפה הגדולה - הפוליטיקאים"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

ממשלת קוסובו קרסה אתמול (רביעי) אחרי הצבעת אי-אמון בפרלמנט על רקע התנהלותה מול התפרצות נגיף הקורונה. זאת כחודשיים בלבד לאחר השבעת הממשלה תחת ראש הממשלה אלבין קורטי, שנגדו הצביעה גם אחת משותפותיו לקואליציה.

לא ברור כיצד ייפתר המבוי הסתום, לאור העובדה שלא ניתן לקיים בחירות חדשות בשל המגיפה. רופאים בקוסובו הזהירו כי ללא מדיניות ברורה, מערכת הבריאות שלה לא תוכל לעמוד במחלה. 70 נדבקים אומתו עד כה במדינה הבלקנית, יחד עם מקרה מוות אחד.

פרשנים אומרים כי המשבר הפוליטי הרגיז את האזרחים הרוצים שהמנהיגים יתמקדו במאבק בהתפשטות הווירוס. בעוד שנאסר על קיום הפגנות כחלק מהסגר, תושבים בבירה פרישטינה מחו עם סירים ומחבתות במרפסות שלהם כדי להתרעם על המשבר הפוליטי.

מפגין אחד הצליח לחמוק מהאבטחה, והניף שלט בכניסה לפרלמנט שבו נכתב: "המגיפה המסוכנת ביותר בקוסובו היא הפוליטיקה. בושה!".

ראש ממשלת קוסובו אלבין קורטי, 3 בפברואר 2020. רויטרס
הופל אחרי פחות מחודשיים. ראש הממשלה בפרלמנט, פברואר/רויטרס

המשבר הפוליטי התבשל במשך שבועות, אך החריף אחרי שראש הממשלה פיטר שר ממפלגת "הליגה הדמוקרטית" החברה בקואליציה אחרי שהביע תמיכה בקריאות הנשיא להכריז מצב חירום. המפלגה קידמה את הצבעת האי-אמון בממשלה, שבה תמכו יותר מ-80 מתוך 120 חברי הפרלמנט, בתום דיון שנמשך 12 שעות.

הבחירות באוקטובר האחרון היו הרביעיות מאז שקוסובו הכריזה על היפרדותה מסרביה ב-2008. עם זאת, סרביה לא מכירה בה, ובתמיכת רוסיה, היא מונעת הכרה בינלאומית רשמית בקוסובו שאינה חברה באו"ם ובארגונים בינלאומיים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully