וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עוד תבוסה לביידן, גובר הלחץ על סנדרס לפרוש מהמרוץ

18.3.2020 / 14:39

סגן הנשיא לשעבר פותח פער במספר הצירים על חשבון הסנאטור הסוציאליסטי, והוא פנה לתומכיו הצערים והבטיח לאמץ חלקים מהמדיניות שלהם. "אני מקשיב לכם", אמר. על רקע התפשטות הקורונה, רבים רואים בו כמועמד מנוסה ויציב לגבור על טראמפ בנובמבר. סנדרס ישוחח עם תומכיו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן פנה היום (רביעי) ישירות לתומכיו הצעירים של יריבו במרוץ ברני סנדרס, אחרי שעשה צעד נוסף לקראת הבטחת המועמדות עם ניצחונות גדולים בפריימריז בשלוש מדינות. לאור הלחץ הגובר עליו לפרוש מהמרוץ, הוא מתכנן לשוחח עם תומכיו כדי "לבחון את הקמפיין".

ביידן, סגן הנשיא לשעבר, כבר מסתכל לעבר הבחירות הכלליות ב-3 בנובמבר מול הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ, לאחר הניצחונות המהדהדים בפלורידה, באילינוי ובאריזונה, שהגבירו את הלחץ על סנדרס לסיים את הקמפיין הדועך שלו.

בנאום שנשא מביתו בדלאוור, בשל המגבלות שהוטלו לאחר התפרצות נגיף הקורונה, אמר ביידן שהוא והסנאטור מוורמונט לא מסכימים על הטקטיקה, אך הם חולקים מחויבות משותפת לביטוח בריאות בר-השגה, לצמצום אי-השוויון בהכנסות ולמאבק בשינויי האקלים.

"הסנאטור סנדרס ותומכיו הביאו תשוקה ועקשות מופלאה בקידום נושאים אלה, ויחד הם שינו את השיח הבסיסי במדינה", אמר ביידן. "ותנו לי לומר, במיוחד לבוחרים הצעירים שקיבלו השראה מהסנאטור סנדרס: אני מקשיב לכם. אני יודע מה עומד על הפרק. ואני יודע מה עלינו לעשות".

ג'ו ביידן באירוע בחירות בווילמינגטון, 13 במרץ 2020. רויטרס
עדיין צריך לשכנע את הצעירים להצביע לו. ביידן, שישי/רויטרס

ביידן, בן 77, עדיין פועל כדי לשכנע את תומכיו של סנדרס, שדחף את המפלגה הדמוקרטית שמאלה עם האג'נדה הכלכלית שלו, לגבות אותו בנובמבר, והצעירים עשויים להיות האגוז הקשה ביותר לפיצוח עבורו. לפי נתוני מכון המחקר אדיסון, פלח המצביעים בני 18 עד 44 היה הקבוצה הדמוגרפית המרכזית היחידה שנותרו נאמנים לסנדרס אתמול.

הקמפיין הדמוקרטי יצא להפסקה נרחבת היום, ללא בחירות מוקדמות בשבועות הקרובים בשל התפשטות הקורונה, שאילצה כמה מדינות לדחות את הפריימריז.

לפי הסקר של מכון אדיסון, רוב המצביעים בכל שלוש המדינות שבהן נערכו אתמול הפריימריז סומכים על ביידן יותר מסנדרס בהתמודדות עם משבר גדול. זהו סימן לכך שהמגיפה חיזקה את כוח המשיכה של ביידן בתור מועמד יציב ומנוסה.

"ברגעים כאלה אנו מבינים שעלינו לשים את הפוליטיקה בצד ולעבוד יחד כאמריקנים. לווירוס הקורונה לא אכפת אם אתה דמוקרטי או רפובליקני," אמר ביידן בנאומו.

ביידן נטל את ההובלה במרוץ הדמוקרטי בשבועיים האחרונים, וניצח ב-16 מתוך 21 המדינות האחרונות, עוד קודם לפריימריז אתמול. הישגיו הגדילו את היתרון שלו על סנדרס לכ-230 צירים. כדי לזכות במועמדות, נדרשת תמיכתם של 1,991 צירים בוועידת המפלגה הדמוקרטית שאמורה להיערך ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully