וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 חבילות נייר טואלט לאדם: הסופרמרקטים בבריטניה נאבקים בתבהלת הקורונה

18.3.2020 / 11:32

על אף שג'ונסון אמר כי אין צורך לאגור מזון, הלקוחות הפשיטו את המדפים ממוצריהם והרשתות הגדולות נאלצות לקצוב את המכירות. "זה הולך ומחמיר"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בהלת הקניות בקרב אזרחי בריטניה התגברה היום (רביעי) עם ריקונם של מדפים על ידי לקוחות מבוהלים הנערכים לבידוד בשל התפשטות נגיף הקורונה, והובילו את הרשתות הגדולות להגביל את מכירת המוצרים.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שהתמודד עם ביקורת על כך שהוא פועל לאט מדי ובזהירות רבה מדי מול ההתפרצות, אמר אתמול כי אין סיבה לאגור מוצרים וכי אספקת המזון אינה בסכנה.

למרות זאת, בסופרמרקטים ברחבי הממלכה, נרשמה פאניקה בקרב הקונים. אגף אחד התרוקן ממוצריו, פרט לגלידות וביצי שוקולד שנותרו בחנויות מרכזיות רבות, ותורים ענקיים השתרכו היום מחוץ לכמה סופרמרקטים.

"זה הולך ומחמיר", אמר גורם באחת מקבוצות הסופרמרקטים הגדולות בבריטניה.

קונים רוכשים מוצרים בסופרמרקטים בלונדון, בריטניה, בשל בהלת הקורונה, 18 במרץ 2020.. רויטרס
האספקה מאירופה נמשכת. לקוח עם מסיכה בסופרמרקט בלונדון/רויטרס

רשת "סיינסברי" תגביל את מספר הפריטים שנמכרים לכל לקוח, ו"טסקו" מאפשרת לרכוש רק שתי חבילות של פריטים מסוימים, כמו פסטה, נייר טואלט וחלב עמיד. רשתות הקמעונות הגדולות בממלכה מתקשות למלא את מדפיהן.

"יש לנו מספיק מזון שנכנס למערכת, אך אנחנו מגבילים את המכירות כך שהמוצרים יישארו על המדפים לאורך זמן רב יותר ושמספר גדול יותר של לקוחות יוכל לרכוש אותם", אמר מייק קופה, מנכ"ל רשת סיינסברי, במכתב ללקוחות.

רשת "אלדי" הפכה ביום שני לרשת הבריטית הראשונה שקצבה את המכירות, והגבילה את הלקוחות לקניית ארבעה פריטים מכל מוצר אחד במהלך כל ביקור.

רשת "מוריסון" הזהירה כי אלו זמנים יוצאי דופן. "אנו עומדים כעת בפני אתגרים חסרי תקדים וחוסר ודאות בשל נגיף הקוביד-19", אמרו יו"ר הרשת אנדרו היגינסון והמנכ"ל דיוויד פוטס.

עוד בוואלה!

מאות אלפי קורבנות: תרחיש האימים שהוביל את בריטניה לשנות גישה מול הקורונה

לכתבה המלאה
קונים רוכשים מוצרים בסופרמרקטים בלונדון, בריטניה, בשל בהלת הקורונה, 18 במרץ 2020.. רויטרס
"אנו עומדים כעת בפני אתגרים חסרי תקדים וחוסר ודאות"/רויטרס

בתעשייה אומרים שהם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הספקים כדי להעביר מזון דרך המערכת, ושהם מעבירים יותר משלוחים לחנויות כדי לקבל למלא מחדש את המדפים. האספקה עדיין מגיעה מאירופה, למרות הסגר באיטליה, בספרד ובצרפת.

אחד המנהלים בתעשייה אמר כי הממשלה רק עכשיו מתחילה להבין את גודל המשבר בענף. "הם נמצאים במצב של שאלות, הם בטח לא במצב שבו הם אומרים לנו משהו. הם מנסים להבין את מה שאנחנו רואים ולא לומר לנו לעשות משהו ספציפי.

גורם שני הוסיף: "הממשלה שואלת שאלות, מקשיבה ומתכננת, אך אנו מצפים לקצת יותר עזרה כדי להזיז דברים".

הגורם אמר כי הממשלה יכולה להקל דרך ביטול ההגבלות על שעות הנהגיה והקלה בתקנות על אספקת מוצרים, שלדבריו מאטות את הענף.

רשתות הסופרמרקטים מגבשות תכניות לייעול פעילותן על ידי קיצוץ במספר בתי קפה, הדלפקים ושירותים אחרים בכדי שכוח העבודה המדולדל יוכל לשמור על ההגבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully