וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפי קורבנות: תרחיש האימים שהוביל את בריטניה לשנות גישה מול הקורונה

17.3.2020 / 12:43

מחקר של מדענים בריטים הראה כי אם הממלכה לא תחריף את הצעדים שלה לבלימת ההתפרצות, רבים ימותו מהווירוס ובתי החולים יקרסו. המחקר השווה בין המגיפה הנוכחית לזו של השפעת הספרדית לפני כמאה שנה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

חלק ממחקר שסייע לשכנע את ממשלת בריטניה לנקוט אמצעים מחמירים יותר נגד נגיף הקורונה תיאר בתרחיש הגרוע ביותר שלו מאות אלפי קורבנות וקריסה של שירותי הבריאות תחת העומס של חולים במצב קשה.

בהחרפה חדה בגישתה של הממלכה מול המגיפה, הורה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון על השבתת חיי החברה בכלכלה החמישית בגודלה בעולם. הוא המליץ לאנשים בני יותר מ-70 עם בעיות בריאותיות להישאר מבודדים בבתים.

המחקר, שגובש על ידי צוות בראשותו של ניל פרגוסון, פרופסור לביולוגיה מתמטית באימפריאל קולג' בלונדון, השתמש בנתונים חדשים שנאספו מאיטליה, שם החריפה ההתפרצות של הווירס בשבועות האחרונים.

בהשוואה בין פוטנציאל הקוביד-19 למגיפת השפעת הספרדית ב-1918, הזהיר הצוות של פרגוסון כי ללא נקיטת אמצעים לבלימת הנגיף, הוא יכול להוביל ליותר מחצי מיליון מקרי מוות בבריטניה ו-2.2 מיליון מקרי מוות בארצות הברית. המחקר אמר כי גם בהתאם לתכנית הקודמת של הממלכה, שכללה בידוד ביתי של מקרים חשודים אך לא מגבלות על כלל החברה, עשויה הייתה להוביל למותם של רבע מיליון איש ולקריסת מערכת הבריאות.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון במהלך מסע"ת  בנושא נגיף הקורונה בדאונינג 10, לונדון. AP
הממלכה משנה כיוון. גונסון, אתמול/AP

המדענים אמרו כי באמצעות הצעדים החדשים, הכוללים בידוד חברתי קיצוני וקריאה להימנעות ממועדונים, פאבים ותאטראות, ניתן לשטח את העקומה של ההתפרצות ואת שיאה.

"זה הולך להפעיל לחץ עצום עלינו כחברה, ומבחינה כלכלית", התריע עזרא גאני, פרופסור לאפידמיולוגיה של מחלות זיהומיות באימפריאל קולג', שהוביל יחד עם פרגוסון את המחקר.

המחקר תרם לשינוי עמדת הממשלה הבריטית, על פי המעורבים בהחלטה. הממשלה הודיעה כי האיצה את תוכניותיה לפי "עצת המומחים" וכי האמצעים החדשים היו תמיד "חלק מתכנית הפעולה של הממשלה".

גורם המעורה בנושא אמר כי "אנו ממשיכים לעקוב אחר המדע ולפעול לפי עצתם של המומחים, ולכן אנו מקדמים צעדים משמעותיים מעט יותר ממה ממה שתכננו במקור.

טים קולבורן, מומחה לאפידמיולוגיה בריאותית עולמית באוניברסיטת קולג' לונדון, אמר כי התחזיות מסמנות "זמנים קשים קדימה".

"התוצאות עגומות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully