וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן תתלה אדם שרצח 19 איש במוסד לבעלי מוגבלויות

סאטושי אומטסו בן ה-30 אמר כי לנכים "אין לב ואין להם טעם לחיות", אחרי שדקר למוות דיירים בשנתם ב-2016. הוא אושפז באותה שנה בכפייה, אך שוחרר לאחר שהרופאים קבעו שהוא לא מהווה סכנה לחברה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

צעיר יפני שדקר למוות 19 תושבים במוסד לבעלי מוגבלויות ב-2016 נידון הלילה (שני) לעונש מוות בתלייה. סאטושי אומטסו, עובד לשעבר במוסד שבסגמיהארה, שמדרום-מערב לטוקיו, רצח את הדיירים, בני 19 עד 70, בזמן שישנו. 24 דיירים נוספים ושני מטפלים באחד ממעשי הרצח ההמוניים ביותר ביפן שלאחר מלחמת העולם השנייה.

אומטסו בן ה-30 הודה במסע הרצח במהלך הדיונים בבית המשפט המחוזי ביוקוהמה, אך לא קיבל עליו את האשמה בטענה לאחריות מופחתת, כשעורכי דינו טענו שהוא סבל מהפרעה פסיכיאטרית בעת המתקפה.

לפי דיווחים ביפן, אמטסו אמר לבית המשפט בחודש שעבר כי הוא לא יערער על עונשו, ללא קשר לחומרתו. במשטרה אמרו כי הצעיר, שתואר על ידי שכניו כמנומס ועוזר, היה מונע משנאה עמוקה לאנשים עם מוגבלויות. הוא אמר למשטרה לאחר מעצרו כי החברה תהיה טובה יותר אם הנכים "ייעלמו".

רוצח המונים Satoshi Uematsu. רויטרס
לא הביע חרטה. אומטסו מגיע לבית המשפט, היום/רויטרס

אחרי מעשה הרצח ההמוני ביולי 2016, הוא נסע לתחנת המשטרה הקרובה כדי להסגיר את עצמו. המשטרה מצאה תיק בתוך מכוניתו שהכיל סכינים וכלים חדים אחרים, והמושבים היו מכוסים בדם.

הוא אושפז בכפייה בתחילת 2016 לאחר שהמשטרה יצרה עמו קשר בנוגע למכתב ששלח ליו"ר בית התחתון של הפרלמנט ביפן, שבו הוא קורא לממשלה להעביר חוק להמתת חסד לאנשים עם מוגבלות. הוא שוחרר לאחר 12 יום, אחרי שהרופאים העריכו שהוא לא מהווה איום על אחרים.

לאחר מעצרו, הוא לא הביע חרטה. הוא אמר כי לאנשים עם מוגבלות נפשית "אין לב", ו"אין להם טעם לחיות "עבורם. "הייתי צריך לעשות את זה למען החברה", אמר הצעיר.

עד ליולי האחרון, כש-36 בני אדם נשרפו למוות בהצתה מכוונת באולפני אנימציה בקיוטו, היה זה מעשה ההרג ההמוני הקטלני ביותר ביפן מאז תום מלחמת העולם השנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully