וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגרים קפדניים וגבולות נסגרים: העולם סוגר שערים בפני נגיף הקורונה

14.3.2020 / 20:58

הנגיף הקטלני ממשיך לגבות קורבנות, ושורה של מדינות ברחבי העולם ממשיכות במאמצים להתמודד עם התפשטותו. אחרי ההאטה בסין, אירופה הוכרזה כמוקד התפשטות המגיפה ומדינות רבות כבר החלו להתבצר מפני הבאים משאר היבשת, בה מוסדות תרבות פופולריים נסגרו ואירועי ספורט בוטלו

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות ברחבי הגלובוס, ושורה של מדינות מכל קצוות העולם ממשיכות במאמצים להתמודד עם התפשטותו: מגבלות הכניסה מתרחבות, הסגרים הופכים קפדניים יותר, וגבולות נוספים נסגרים. בין היתר, אטרקציות תיירותיות רבות נסגרו, אירועי ספורט גדולי ממדים בוטלו ומוזיאונים הושבתו במדינות רבות, זאת על מנת להיאבק בווירוס הקטלני. יותר מ-138 אלף בני אדם נדבקו בנגיף ברחבי העולם ויותר מ-5,000 מתו.

בעוד ארגון הבריאות העולמי הכריז כי אירופה הפכה למוקד ההתפשטות המרכזי של המגיפה העולמית, לאחר שמספר הקורבנות ביבשת עלה על סך הקורבנות ביתר מדינות העולם. שורה של ממשלות הטילו מגבלות על הבאים מאירופה.

קולומביה הודיעה כי תסגור את הגבול עם ונצואלה, ותסרב להכניס לשטחה תיירים שביקרו באירופה או באסיה. במקביל, בארצות הברית תכנס לתוקפה בחצות הלילה ההחלטה לאסור את הכניסה על הבאים מיבשת אירופה, וברוסיה סגרו את הגבולות היבשתיים עם נורבגיה ופולין בפני זרים. טייוואן תדרוש מהבאים מאירופה לבודד את עצמם במשך 14 יום, בעוד שניו זילנד, שבה נרשמו עד כה רק שישה מקרי הידבקות, יישמה אמצעי דומה לכל הנכנסים למדינה.

התפשטות הקורונה: חנויות סגורות במרכז מדריד. 14 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
חנויות סגורות במרכז מדריד, בשל התפשטות הקורונה/רויטרס, רויטרס

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, קראה גם לאוניות נוסעים, מקור עיקרי להתפשטות הנגיף בכמה מדינות, שלא להגיע לנמל וולינגטון עד סוף חודש יוני. "לצד ישראל, ומספר מצומצם של מדינות באיי האוקיאנוס השקט שסגרו בפועל את גבולותיהן, החלטה זו למעשה מהווה את המגבלה המחמירה ביותר בכל מדינות העולם", אמרה.

כמו כן, ערב הסעודית השהתה למשך שבועיים את כל הטיסות הבינלאומיות למדינה וממנה, גואטמלה אסרה כניסת זרים מארצות הברית וקנדה לשטחה ברקע אבחנת החולה הראשון במדינה ובג'מייקה הוכרז שטח המדינה כ"אזור אסון".

בבריטניה יכנסו לתוקפם בשבוע הבא חוקי חירום, במסגרתם יאסרו התכנסויות המוניות. בבירת הפיליפינים מנילה, בה מתגוררים 12 מיליון איש, הוטל עוצר לילי והממשלה הפצירה במרכזי הקניות לסגור את העסקים למשך חודש.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
חיטוי מסגדים באיסטנבול, טורקיה. מחשש התפשטות נגיף הקורונה. 14 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
חיטוי מסגדים באיסטנבול, טורקיה. מחשש התפשטות נגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

בעוד התפשטות הנגיף ממשיכה ברחבי העולם, בסין מספר מקרי ההידבקות החדשים דווקא יורד. מספר החולים שהגיעו לסין מחו"ל עלה על מספר ההידבקויות החדשות בתוך המדינה לראשונה - כך עולה מהנתונים שפרסמה נציבות הבריאות הלאומית.

בסין אושרו 11 חולים חדשים, לעומת שמונה מקרים שאושרו יום קודם לכן, אך רק ארבעה מהם - כולם במוקד התפרצות הנגיף במחוז חוביי - הועברו באופן מקומי, כלומר בין אנשים שלא היו מחוץ לסין לאחרונה. בחוביי זוהו הידבקויות חדשות בנגיף בתשעת הימים האחרונים. עד כה, נדבקו בנגיף יותר מ-80,824 בני אדם בסין, על פי נציבות הבריאות הלאומית.

אנשים מתגוננים מפני קורונה, בעוד ההכנות לאולימפיאדה בטוקיו נמשכות כסדרן. 17 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
אנשים מתגוננים מפני קורונה, בעוד ההכנות לאולימפיאדה בטוקיו נמשכות כסדרן/רויטרס, רויטרס

במסגרת הניסיונות להגביל את הנזק הכלכלי כתוצאה מהמגיפה, בבית הנבחרים האמריקני העבירו חבילת סיוע שתספק בדיקות הידבקות בנגיף בחינם ותשלום ימי מחלה לנדבקים. צבא ארצות הברית הודיע כי יפסקו מרבית הנסיעות, תוך הרחבה של מגבלות קודמות על נסיעות בינלאומיות עבור יותר ממיליון חיילים המוצבים ברחבי העולם.

איסורי הנסיעות פגעו בחברות התעופה וחברות נסיעות ברחבי העולם, בעוד שווקים פיננסיים נפגעו ממכירות נרחבות במהלך השבוע. גם השפעת הנגיף על חיי היומיום הולכת ומעמיקה. ממשלת צ'כיה תסגור את מרבית החנויות והמסעדות החל מהיום, למעט חריגים הכוללים חנויות מזון, בתי מרקחת ותחנות דלק. בפריז, יסגרו מגדל אייפל, מוזיאון הלובר והקברט של מולן רוז' את שעריהם. עוד נסגרו המוזיאונים של מכון סמית'סוניאן בוושינגטון, וכך גם תיאטרון ברודווי בניו יורק.

לוח השנה הספורטיבי העולמי נעצר אף הוא עם טורנירים גדולים שבוטלו, נדחו או ממשיכים ללא צופים. אך תחרות הספורט הגדולה ביותר - האולימפיאדה בטוקיו - עדיין מתוכננת להתקיים בקיץ הקרוב, לדברי המארגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully