וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים הונחו להיערך לשהות ממשוכת; תנאי הכניסה למתקנים רגישים הוחמרו

14.3.2020 / 14:46

בצבא ממשיכים בהיערכות למניעת התפשטות הנגיף, ובמסגרתה הוחלט על צמצום בעלי התפקידים שיורשו להיכנס לבסיסים שונים, בהם "הבור" בקריה וחמ"לים של אמ"ן ושל חיל האוויר. בנוסף, מפקדים בוחנים אפשרויות שונות של הסעת חיילים ברקע צמצום אפשרי של התחבורה הציבורית

צילום: רוני כנפו, TPS, עריכה: אסף דרורי

צה"ל הנחה היום (שבת) את ככלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות להגיע לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים ברקע התפשטות נגיף הקורונה. בתוך כך, צה"ל סיים בימים האחרונים למפות את המתקנים החיוניים ברחבי הצבא והחמיר את הכניסה אליהם בצל התפשטות הקורונה. בין המתקנים שמופו היו מפקד "הבור" בקריה, חמ"לים של גדודי בט"ש באוגדות השונות והפיקודים, חמ"לים מיוחדים בזרועות ובחילות כמו חיל האוויר ואמ"ן ולשכות בכירים. בתום המיפוי הוחלט להחמיר את תנאי הכניסה אליהם לבעלי תפקידים מצומצם כל שינוי הקוד לכרטיסים המגנטים ותשאול לנכנסים.

המבקשים להיכנס לאותם מקומות שהוגדרו יישאלו אם שהו בחו"ל ב-14 הימים האחרונים, אם הםסובל מתסמיני שפעת וחום, ואם באו במגע עם נשא נגיף הקורונה. עוד הוחלט על חיטוי חמ"לים ושאר מתקנים רגישים. במקביל, הוגדרו יחידות חיוניות ומשטר היציאות הביתה של חלקן כבר השתנה, ושל יתר היחידות ישונה בימים הקרובים כדי למזער חשיפה לקורונה ולשמר את כשירותם המבצעית.

טנקים וחיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 13 בנובמבר 2019. רויטרס
לוחמי צה"ל/רויטרס

ההיערכות בצה"ל נמשכת בהתאם למדיניות שמוביל הרמטכ"ל אביב כוכבי להציב את הכשירות המבצעית של צה"ל בראש סדר העדיפויות. לאחר מכן מציב כוכבי את הגנת הגבולות והמוכנות לחירום.

בנוסף לכך, בעקבות הודעות בכלי התקשורת על האפשרות לצמצום התחבורה הציבורית ותנועת הרכבות, החלו קצינים בחטיבות חי"ר להיערך לאפשרות של הסעות עצמאיות מרחבי הארץ לקראת החזרה מחופשה בבתים לבסיסי צה"ל מכמה מוקדים בארץ. טרם התקבלה תגובת דובר צה"ל על אופן ההיערכות לקראת האפשרות של צמצום בתחבורה הציבורית וכתוצאה מכך עומס על התחבורה הציבורית.

בתוך כך, חובש גדוד חי"ר (חוג"ד) באוגדת יהודה ושומרון הועבר אתמול (שישי) לבידוד. לדברי קצינים באוגדה, אם החוג"ד ימצא כנשא של נגיף הקורונה יעבור כל מי שבא עמו במגע מהגדוד לבידוד. עד כה יש בצה"ל 2,600 חיילים מבודדים ויותר מ-70 אזרחי עובדי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully