וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן לאדלשטיין: נקדם את החלפתך כיו"ר הכנסת בשני הקרוב; הליכוד: חרפה

במכתב ששיגר יו"ר הסיעה ניסנקורן ביקש לקדם את ההצבעה על יו"ר כנסת חדש כבר ביום שני הקרוב. את המהלך להחלפתו יזמה המפלגה בתחילת השבוע כשהמועמד המוביל מטעמה הוא מאיר כהן. הליכוד: "ישראל נמצאת במצב החירום הגדול מאז הקמתה, והם עוסקים בפוליטיקה קטנה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

כחול לבן פנתה ליו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין וביקשה לקדם את ההצבעה על יו"ר כנסת חדש כבר ביום שני הקרוב. במכתב ששיגר יו"ר הסיעה ח"כ אבי ניסנקורן לאדלשטיין, ביקש בשמה לקדם את החלפתו וכתב כי "תוצב על סדר יומה של מליאת הכנסת הצבעה לבחירות יו"ר לכנסת ה-23". זאת, ברקע היוזמה להדיחו שבה תומך גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. המועמד המוביל הוא ח"כ מאיר כהן.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה למכתבו של ניסנקורן כי "הודעת כחול לבן היא חרפה. מדינת ישראל נמצאת במצב חירום לאומי, הגדול ביותר מאז הקמתה". בליכוד הוסיפו כי "פחות מ-24 שעות מאז שראש הממשלה נתניהו קרא להקים ממשלת חירום לאומית בכדי להתמודד עם משבר הקורונה, ובכחול לבן עדיין לא מבינים את המשמעות של המשבר, וממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה. ציון אפס במנהיגות ושיקול דעת". נתניהו קרא לבני גנץ "להתעשת ולהצטרף מיד לממשלת חירום לאומית".

החלטת כחול לבן להתקדם במהלך להחלפת יו"ר הכנסת, מגיעה אחרי שיחת נתניהו וגנץ אמש. במהלך השיחה הציע יו"ר כחול לבן לראש הממשלה לקבוע פגישה של צוותי המו"מ במטרה לבחון אפשרות להקמת ממשלת חירום לאומית, אך נתניהו לא השיב להצעה - ודרש קודם כל לקיים פגישה עם גנץ בעצמו. לאור העובדה שבליכוד לא השיבו להצעה של גנץ לקיים פגישה של צוותי המו"מ, כחול לבן החליטו להניע את המהלך להחלפת אדלשטיין.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בדיון במליאת הכנסת - הצעת ועדת הכנסת לחסינות לחיים כץ, כנסת, ירושלים, 17 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
כחול לבן ביקשה לקדם הצבעה להחליפו. יו"ר הנכסת אלדשטיין/ראובן קסטרו

ליברמן אישר בתחילת השבוע לקדם מהלך למינוי יו"ר כנסת חדש, במקומו של אדלשטיין. את המהלך יזמו בכירים בכחול לבן, וכדי לממשו נדרשת תמיכתם גם של הח"כים מהרשימה המשותפת ומהעבודה-גשר-מרצ. אם יושג הרוב למהלך, ח"כ מאיר כהן מכחול לבן צפוי להתמנות לתפקיד.

אדלשטיין מכהן כעת בתפקידו כיושב ראש כנסת זמני, זאת על בסיס הבחירה בו בהשבעת הכנסת ה-21. אחרי הבחירות לכנסת ה-22, נעשו ניסיונות להחליפו מצד מפלגת כחול לבן, אך ליברמן התנגד. כעת, ליברמן סבור שהשליטה בכנסת בידי גוש המרכז-שמאל נחוצה מאד, לטובת קידום מהלכים כמו החוק שימנע מנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, והוא מוכן לתת ידו למהלך. עם זאת, תמיכת ליברמן בהחלפת אדלשטיין אינה בהכרח מעידה על כך שהוא יתמוך גם בהקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מכתב של יו"ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. 13 במרץ 2020. ללא, עיבוד תמונה
המכתב ששיגר ניסנקורן לאדלשטיין/עיבוד תמונה, ללא

להחלפת אדלשטיין נדרש רוב רגיל, ואת המהלך ניתן להוציא לפועל ביום ההשבעה בהצבעה רגילה במליאה. באדלשטיין צפויים לתמוך חברי בלוק הימין, 58 חברי כנסת, ובמועמד של כחול לבן, ככל הנראה, ח"כ כהן, צפויים לתמוך 62 חברי כנסת. עם זאת, בכיר ברשימה המשותפת אמר לוואלה! NEWS: "נדון על כך בסיעה. שלא יחשבו שאנחנו איתם על אוטומט".

ישיבת פיזור הכנסת , 11.12.2019. ראובן קסטרו
יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן/ראובן קסטרו

התמיכה של חברי המשותפת במהלכים שינסה גנץ לקדם אינה ודאית. ח"כ עאידה תומא סלימאן צייצה לפני כשבוע בטוויטר תנאי עקרוני להמלצה של חברי המפלגה בגנץ, וטענה כי הוא "לא מבין שאין לו המלצה אפילו כל עוד הוא לא פונה אל הרשימה המשותפת ישירות ופומבית. גנץ - תפנים".

(עדכון ראשון: 12:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully