וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: עשרות גננות השביתו את גני הילדים - "מפקירים אותנו"

למרות הנחיות משרד הבריאות על החרגת הגנים מהשבתת מוסדות החינוך בשל משבר הנגיף בישראל, הודיעו עשרות גננות כי לא יפתחו את הגן בשל "מחלה". "אנחנו חשופות לנגיף", אמרו. משרד החינוך: 85% מהגנים בארץ נפתחו. הלימודים בחלק ממוסדות החינוך החרדים - התקיימו כרגיל

עריכה: עמית שמחה

עשרות גננות החליטו הבוקר (שישי) שלא להגיע לגנים והודיעו על ימי מחלה, זאת בתגובה להחלטת משרד הבריאות אמש להחריג את הגנים מההשבתת מוסדות החינוך בשל משבר הקורונה. לטענת ארגון הגננות, המדינה מפקירה אותן להיות חשופות לנגיף ולפיכך החליטו שלא להגיע לעבודה. במקביל, עיריות ראשון לציון, יבנה ומבשרת ציון הודיעו כי הן לא פותחות את גני הילדים הבוקר, כאקט תמיכה במחאת הגננות.

כמה מהגננות אף הודיעו להורים בקבוצות הוואטסאפ של הגנים כי לא יגיעו עקב סיבות בריאותיות וכי לא מצאו סייעת מחליפה ולפיכך יסגרו את הגן. "שואלת בדאגה רבה איך ייתכן והתקבלה כזו החלטה שכל בתי הספר מושבתים וגני הילדים לא?" תמהה אחת הגננות.

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
לא הגיעו לגנים/שי מכלוף

אחת הגננות מאזור המרכז שהודיעה כי היא לא מגיעה לעבודה, אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אני באמת חולה, אבל בשורה התחתונה אף אחד לא יקח אחריות - לא עלינו ולא על המשפחה שלנו. אנחנו אמורות להרגיש כמו ברווזים במטווח? הקירבה של גננת לילדי הגן לא יכולה להיות ללא מגע, אם זה לחבק ילד שבוכה, נעלב, אנחנו מלמדות דרך ארץ ואני לא יכולה להתנהל בריחוק. איפה האחריות?" לטענתה, הן מנסות לפזר את ההורים בזמני האיסוף כדי להימנע מהתקהלות, אבל מדובר בפתרון "פלסטר". "מה יהיה אם מישהו יפתח משהו? לא ייתכן שהגננות יהיו שק החבטות המתמשך של המערכת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הודעת מחלה של גננת בישראל בעקבות החרגת הגנים מהשבתת מוסדות החינוך - 13 למרץ 2020. צילום מסך, צילום מסך
"לא אגיע לגן עקב סיבות בריאותיות". הודעת אחת הגננות בקבוצת הוואטסאפ/צילום מסך, צילום מסך

אולם, חרף מחאת הגננות שלא להגיע לעבודה, בהודעה שקיבלו גננות באזור הצפון מטעם המפקחת נטע טורם, נכתב כי היא לא מאשרת היעדרויות בימים אלה. "אני יודעת שההחלטה שהתקבלה קשה לכן, אך נכבד אותה ונתארגן למציאת פיתרון לילדים הפרטיים (היעזרו האחת בשנייה). איני מאשרת היעדרויות בימים אלו, ולא ניתן להביא ילדים אישיים לגן".

בהודעה פירטה טורם הנחיות זהירות למניעת התפשטות הנגיף בגנים. "הורים מורשים להיכנס לגן כולל קיום ימי הולדת. נמשיך להקפיד על הגיינה אישית וניקיון", מסרה. "מומלץ להמנע מכוסות שתיה משותפות ולהעדיף בקבוקי מים אישיים. נמשיך להפעיל שיגרת חירום וניתן מענה לכל באי הגן".

הודעת מחלה של גננת בישראל בעקבות החרגת הגנים מהשבתת מוסדות החינוך - 13 למרץ 2020. צילום מסך, צילום מסך
הודעת אחת הגננות בקבוצת הוואטסאפ/צילום מסך, צילום מסך

בתגובה להודעת המפקחת, הבהירה יו"ר ארגון גננות ומחנכות דורית חזן כי היא נועדה לגננות שילדיהן מבודדים בשל הנגיף. "אני מבקשת מהמפקחת לחזור בה, כי מדובר בגננות שהילדים שלהן נמצאים בבית", מסרה. "לגבי שאר הגננות בארץ, יש כאלה שביקשו להיעדר מהעבודה מחשש להידבק, ומשרד החינוך צריך לצאת באמירה חד משמעית יחד עם ראש הממשלה שלא ייתכן שהגננות שלנו יופקרו".

לדבריה, "הגננות שלנו חשופות לסיכון. אין לנו מנוס מלתת נשיקות וחיבוקים לילדים הרכים. אני קוראת לא להחריג את הגנים".

הודעת מחלה של גננת בישראל בעקבות החרגת הגנים מהשבתת מוסדות החינוך - 13 למרץ 2020. צילום מסך, צילום מסך
הודעת אחת הגננות בקבוצת הוואטסאפ/צילום מסך, צילום מסך
הודעת מחלה של גננת בישראל בעקבות החרגת הגנים מהשבתת מוסדות החינוך - 13 למרץ 2020. צילום מסך, צילום מסך
"גננת ומורה, מה ההבדל?". הודעת אחת הגננות בקבוצת הוואטסאפ/צילום מסך, צילום מסך

משרד החינוך הודיע כי יותר מ- 85% מגני הילדים ברחבי הארץ נפתחו כסדרם. כמו כן, נוכחות מלאה נרשמה במוסדות של החינוך המיוחד ובמוסדות החינוך של נוער בסיכון - שכאמור, הוחרגו מההשבתה בשל הנגיף.

הלימודים בחלק ממוסדות החינוך החרדים - התקיימו כרגיל

בתוך כך, חלק ממוסדות החינוך החרדים ברחבי הארץ המשיכו הבוקר בשגרת הלימודים, למרות ההנחיות לביטול לימודים במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. מנהלי המוסדות קיבלו החלטה להמשיך בשגרה על פי הוראת הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, ממנהיגי הזרם הליטאי החרדי. השניים קראו אמש לקיים לימודים בתלמודי תורה ובישיבות, למרות התפשטות הנגיף. בהודעה מטעמם נמסר כי "לימודי הקודש בתלמודי התורה ובישיבות הקטנות והגדולות וכן בהיכלי הכוללים, ממשיכים כרגיל, כי זה קיום העולם". עם זאת, הם קראו "לקיים את הוראות ההיגיינה במשנה-תוקף".

לפי ההנחיות של משרד הבריאות, אין כל הוראה להשבית את הלימודים בישיבות שברובן יש פנימיות למגורים, אך יש המלצה למנוע התקהלויות של יותר מ-100 איש. בעקבות כך, בישיבות שבהן מאות בחורים הוחלט לפצל את בתי המדרש שבהם מתפללים ולומדים לאזורים נוספים במבנה הישיבה. המשך הלימודים במוסדות חינוך כמו תלמודי תורה וחיידרים לגילאים 6 עד 13 הינם בניגוד גמור להנחיות שניתנו אמש.

אחד המקורבים לרבנים טען בשיחה לוואלה! NEWS כי "ההוראה לבטל לימודים במוסדות חינוך אבל מאחר והעולם קיים בזכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן, אסור לוותר על התורה שלהם וזו סכנה". הוא הוסיף כי הרב אדלשטיין הסביר שבימי החופשה "יש יותר אסונות בגלל שאין לימוד מספיק", זאת בניסיון לרמוז על כך שעדיף כעת ללמוד תורה מלהישמע להוראות. בתוך כך, הוא ציין כי מנהלי המוסדות שומרים על כל הכללים של משרד הבריאות מהתכנסות של יותר מ-100 תלמידים במקום אחד ועל כל כללי ההיגיינה.

אתמול הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתום התייעצויות עם משרד הבריאות, כי החל מהבוקר יושבתו כיתות א' עד י"ב, וכן ייפסקו פעילויות בלתי פורמליות כמו טיולים וסיורים. מעבר לכך, גם מוסדות הלימוד האקדמאיים יושבתו באופן מיידי. בנוסף, מיזם בתי הספר של החגים לא יפתח השנה במהלך חופשת הפסח. עם זאת, הובהר כי ילדי הגנים, ילדי החינוך המיוחד, נערים בסיכון ותלמידים מכפרי הנוער שאינם ברי פינוי - מוחרגים מההנחיה.

על פי הערכת משרד החינוך, תלמידי כיתות א' עד י"ב מונים כמיליון וחצי תלמידים, שנכון להיום לא צפויים להגיע ללימודים עד סוף חופשת פסח. בנוסף אליהם, הסטודנטים ב-60 המוסדות להשכלה גבוהה מוערך בכ-310 אלף.

(עדכון ראשון: 9:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully