וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מאיראן: אישה הבריחה גבר שתקף אותה בשל לבושה

בסרטון נראה אדם גוער ומנסה לחסום את דרכה של אישה, שלבשה רעלה בצורה רופפת. עם זאת, היא הכריזה מלחמה והצליחה להדוף אותו בסופו של דבר

עריכה: אסף דרורי

אדם שתקף אישה באיראן בשל הדרך שבה עטתה את הרעלה שלה תועד מוכה על ידה בחזרה. בתחילת הסרטון הוא נראה צועד ומבחין באישה שצועדת בכיוון הפוך ממנו. הוא נעצר וככל הנראה משתלח בה, אולם היא התעלמה ממנו בתחילה והמשיכה בדרכה. אז, הוא הסתובב והלך אחריה, והמשיך לגעור בה לפני שעמד בדרך שלה. הוא ניסה לבעוט בה, ובשלב מסוים היא מעדה, אולם היא השיבה מלחמה והכתה אותו בפניו. היא דחקה אותו לקיר, ואז הוא תקף אותה שוב.

בשלב זה, שני עוברי אורח ניסו לחצוץ בין השניים, אולם האישה המשיכה לתקוף את אותו אדם והם זנחו את מאמציהם. התגרה נמשכה עד שקבוצה גדולה יותר של אנשים התאספו סביבם, והרעלה של האישה נפלה מראשה בשלב מסוים. הגבר עזב את המקום ונעלם מהמצלמה, ולפי דיווחים הוא ברח במכונית.

איראן: אישה הותקפה באלימות על ידי גבר בגלל סירובה 
לעטות חיג'אב ברחוב - והגיבה באגרופים ובעיטות לגופו. רויטרס
קוד הלבוש הונהג אחרי המהפכה האסלאמית. העימות בין השניים/רויטרס

לפי קוד הלבוש האסלאמי, שהושת מאז המהפכה ב-1979, נשים חייבות לעטות רעלה מגיל 13. מי שעוברת על כך מסתכנת בקנסות, בהצלפות או בעונש מאסר.

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל אומר כי נשים ונערות נעצרות לעתים תכופות ברחובות על ידי משטרת המוסר ותומכי המשטר. בשנים האחרונות פרצו כמה הפגנות נגד הרעלה, הנתפסת כסמל לדיכוי נשים, ולפחות 39 נשים נעצרו ב-2018, לפי אמנסטי.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully