וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: צפי לפתיחה חיובית בעקבות העליות בוול סטריט

אילן מוסנאים

12.1.2003 / 9:56

הדולר נחלש ביום שישי בכ-0.25% לרמה של 4.81 שקלים; מגמה מעורבת במניות הדואליות; פער חיובי של 3.6% לסאיטקס

הבורסה של תל אביב צפויה לשוב ולהיסחר היום במגמה חיובית. זאת, בעקבות היחלשות הדולר ביום שישי והעליות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט. מדדי המניות המובילים בארה"ב רשמו בסוף השבוע (בימים חמישי ושישי) עליות שערים. מדד הנאסד"ק עלה בסוף השבוע בשיעור של כ-3.4% והדאו ג'ונס טיפס ב-2.2%. למרות העליות החדות במסחר בסוף השבוע, המניות הדואליות פותחות את הבוקר עם פערי ארביטראז' מעורבים.

מנכ"ל תמיר פישמן ניהול השקעות, דוד לוי, מעריך כי המסחר הבוקר ייפתח בעליות בינוניות. לדבריו, השוק האמריקאי ממשיך במומנטום החיובי מתחילת השנה החדשה, ומספק רוח גבית לבורסה. גם הדולר, שנחלש ביום שישי בכ-0.25% לרמה של 4.81 שקלים, יסייע לאווירה החיובית בשוק.

לוי מציין כי השוק נפגע מהתגברות חוסר הוודאות סביב הבחירות הקרבות. לדבריו, השוק ציפה שאחרי הבחירות תקום מפלגה אחת גדולה (מפלגת הליכוד הייתה כזאת עד לא מזמן, עם צפי ל-40 מנדטים - א.מ) ותבנה סביבה קואליציה יציבה. על רקע זה, ראינו עליות חדות בחודש נובמבר ובתחילת דצמבר. התפוצצות פרשיות השחיתות האחרונות בליכוד והנפילה בכוחה של המפלגה, גובר החשש שגם הממשלה הבאה תהיה חלשה ולא תצליח לבצע את הצעדים הכלכליים הדרושים. לאור זאת, השוק צפוי לסבול מסנטימנט שלילי בתקופה הקרובה.

המניות הדואליות פותחות את המסחר הבוקר עם פערי ארביטראז' מעורבים, כאשר בטריטוריה השלילית בולטות, כרגיל בתקופה האחרונה, מניות לנאופטיקס , נובה ובי.או.אס , שסיימו את המסחר בארה"ב במחיר הנמוך בכ-15%-34% ממחיריהן בתל אביב.

מניית ג'קדה פותחת את המסחר עם פער שלילי גבוה של כ-10%, מטאלינק פותחת את המסחר עם פער שלילי של כ-6.7%, דלתא עם פער שלילי של 2.8% ומניות פרטנר ואלביט הדמיה עם פערים שליליים של כ-2.5%.

בטריטוריה החיובית בולטות מניות אודיוקודס ומג'יק , שפותחות את המסחר עם פערים חיוביים של 7.9% ו-7.6%, ברן עם פער חיובי של 5.6%, אלווריון וסאיטקס עם פער חיובי של 3.8% ו-3.6% ומניות טאואר ונייס עם פערים חיוביים של 3.3% ו-3%, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully