וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט סגור, כדורגל בלי קהל: ספרד משותקת בשל התפשטות הקורונה

11.3.2020 / 12:23

הממשלה מנסה להימנע מ"תרחיש איטליה", אחרי עלייה חדה במספר מקרי המוות - 36 - והנבדקים - 1,639. "אם נידרש לנקוט צעדים נוספים, ננקוט אותם"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ספרד מאיצה את הצעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה, אחרי עלייה חדה במספר המקרים בשטחה. הפרלמנט הוצא לחופשה של לפחות שבוע, בכמה אזורים נסגרו בתי הספר והטיסות לאיטליה הושעו.

בתוך שבוע, גדל מספר המקרים בספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו, פי עשרה. בעקבות זאת, ספרד נאלצה לשנות כיוון ולנקוט צעדים דרסטיים: נאסרה על התכנסות של יותר מאלף איש במחוזות הנגועים ביותר - מדריד, קטלוניה, חבל היין ריוחה ושני אזורים בחבל הבאסקים. במקביל, משחקי הכדורגל ישוחקו ללא קהל במשך לפחות שבועיים.

אישה מתוגננת מנגיף הקורונה סמוך לבית ספר במדריד, ספרד 11 במרץ 2020. רויטרס
עלייה חדה במספר המקרים. אישה במדריד עם מסיכה, היום/רויטרס

"אנחנו פועלים כדי להימנע מהתרחיש האיטלקי", אמר שר הבריאות סלבדור אייה במסיבת עיתונאים. "עם הצעדים הללו, אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים למנוע זאת. אם נידרש לנקוט צעדים נוספים, ננקוט אותם". לפי המניין הנוכחי, שפורסם אתמול, 36 בני אדם מתו מהנגיף בספרד מתוך 1,639 מקרים, עלייה חדה מיום ראשון, אז דווח על 589 מקרים.

באיטליה, המדינה האירופית שנפגעה בצורה הקשה ביותר, הוכרז סגר ארצי. לפחות 631 בני אדם מתו, ו-10,149 מקרים נרשמו. האיסור על טיסות לאיטליה וממנה יימשך לפחות שבועיים.

הבית התחתון של הפרלמנט סגר את שעריו, אחרי שחבר מפלגת הימין הקיצוני "ווקס" חבייר אורטגה סמית' אובחן כחולה. במקביל, עובדי בנקים וחברות אחרות הונחו לעבוד מבתיהם. ברחבי מדריד, השבתת הלימודים תשאיר כ-1.53 מיליון תלמידים בבתים, יחד עם עשרות אלפים נוספים במחוזות אחרים.

ראש הממשלה פדרו סאנצ'ס אמר במסיבת עיתונאים כי "אנו נעשה כל מה שצריך, בכל מקום שצריך ובכל זמן שיהיה צורך, ויחד נתגבר על המשבר הזה". סנצ'ס אמר כי הממשלה נערכת להבטיח אספקת תרופות ולספק קווי אשראי לעסקים קטנים שנפגעו.

הממשלה צפויה לחשוף חבילת צעדים בישיבת הממשלה ביום חמישי, בהם קווי אשראי לחברות קטנות ובינוניות וכן אמצעים שיעזרו להורים להתמודד עם השבתת בתי הספר.

בצל החשש מהפשעות ההתפרצות על ענף התיירות בספרד, דחו הרשויות האזוריות פסטיבל המוני בוולנסיה, "לאס פאלאס", המוכר על ידי אונסק"ו, ושבו שורפים בובות מנייר ברחובות.

עוד בוואלה!

במוקד נגיף הקורונה - בית כנסת: ניו יורק פורסת את המשמר הלאומי

לכתבה המלאה
בית ספר מרוקן מתלמידים בעקבות נגיף הקורונה במדריד, ספרד  11 במרץ 2020. רויטרס
בית ספר ריק במדריד בעקבות השבתת הלימודים, היום/רויטרס

מועצת העיר מדריד הודיעה כי על סגירת מתקני העירייה, בהם מרכזי ספורט וספריות, בעוד שהמדפים בחלק מהמרכולים התרוקנו כשהקונים מיהרו להצטייד במוצרי יסוד כמו פסטה, נייר טואלט ושמן בישול.

"קניתי יותר דברים מהרגיל, כמובן בגלל נגיף הקורונה, בעיקר בגלל הילדים שלי", אמרה סוסנה ארקלה לרויטרס.

בינתיים, משפחת המלוכה ביטלה את האירועים הרשמיים שלה בשבוע הבא ושירות בתי הסוהר הלאומי הגביל את זכויות הביקורים בכמה בתי כלא.

לא כל החדשות היו שליליות.

אורחים נופפו וחגגו כשעזבו בית מלון בטנריף, שם הוחזקו בבידוד במשך כשבועיים לאחר שהתגלו שם כמה מקרי הידבקות.

"באופן מסוים, אנחנו קצת עצובים לחזור הביתה כי הייתה זו תקופה מאוד נחמדה למרות כל זה," אמרה התיירת הבריטית ג'נט בטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully