וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת נשים היסטורית במקסיקו במחאה על רצח מגדרי

בכל יום נרצחות עשר נשים במדינה, ואלפים יצאו להפגין נגד אוזלת היד של הממשלות. ואולם, הנשיא השמאלי לופס אוברדור לא התרשם וטוען ל"קונספירציה" של הימין נגדו. "עוטים את מסיכת הפמיניזם"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשים ברחבי מקסיקו השביתו את המדינה במחאה על האלימות המגדרית נגדם, אולם הנשיא אנדרס מנואל לופס אוברדור אמר כי הוא לא ינקוט אסטרטגיה חדשה כדי לעצור את מעשי הרצח.

אלפי נשים יצאו להפגין ביום שני במחאה בהיסטורית נגד רצח נשים ונערות, וכישלונן של הממשלות האחרונות למגר את התופעה. בממוצע, עשר נשים נרצחות במדינה מדי יום.

ואולם, הנשיא השמאלי הדגיש: "אנחנו הולכים לחזק את אותה אסטרטגיה שבוחנת את שורשי האלימות". דבריו מהדהדים את תגובתו למלחמה האכזרית בין קרטלי הסמים במדינה, כשהוא מתעקש שניתן להשתלט עליה באמצעות מדיניות מעורפלת של "התחדשות מוסרית".

מחאה במהלך יום האישה הבינלאומי בגין עלייה של מקרי מוות של נשים במקסיקו סיטי 8 במרץ 2020. AP
הפגנה של נשים נגד אלימות במקסיקו סיטי, ראשון/AP

לופז אוברדור ציין כמה פתרונות אפשריים, כמו "מציאת דרכים לחיות בחברה טובה יותר, שלא תהיה אבטלה, שיהיו משכורות טובות, שמשפחות לא יתפרקו, שהערכים יחוזקו". הוא לא ציין את המונח רצח נשים או כל בעיה מגדרית או חשש ספציפי לביטחונן של נשים.

מנגד, נשיא מקסיקו צייר את עצמו כקורבן של קונספירציה של "השמרנים", שלדבריו "עוטים את מסיכת הפמיניזם ואומרים 'אנחנו הולכים להיפטר מהממשלה'".

שורה של מעשי רצח מחרידים נגד נשים תדלקה את הדחיפות בקריאותיהן של הנשים לפעול נגד האלימות נגדן, אך הנשיא השמיע הסתייגויות חוזרות ונשנות ביחס להפגנות שלהן. במסיבת עיתונאים אחת, הוא אמר שההפגנות מסיטות את הדיון מהתכניות שלו למכירה פומבית של המטוס הנשיאותי.

לופז אוברדור, המכונה בראשי תיבות Amlo, עלה לשלטון כשהבטיח לשנות את המדיניות "הניאו-ליברלית" מהקצה, אולם הוא מפגין עקשנות בכל הנוגע לסוגיות חברתיות כמו הפלות, שוויון בנישואים וזכויות נשים.

"הוא רואה שההפגנות האלו מאורגנות על ידי קבוצות אחרות משלו, אז הוא פשוט דוחה אותן", אמרה אליסיה איסלאס מהאוניברסיטה הלאומית האוטונומית של מקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully