וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורא תיגר: מקורבו לשעבר של ארדואן מקים מפלגה יריבה

9.3.2020 / 12:53

סגן ראש ממשלת טורקיה לשעבר עלי בבג'אן הגיש בקשה רשמית להקמת מפלגה חדשה. זאת, שמונה חודשים אחרי שפרש ממפלגת השלטון, שאותה עזר להקים, בשל "הבדלים עמוקים" ביחס לעתידה

עריכה: עמית שמחה

סגן ראש ממשלת טורקיה לשעבר עלי בבג'אן אמר היום (שני) כי הוא מגיש בקשה להקמת מפלגתו החדשה, אחרי ציפייה ממושכת מאז שהתפטר ממפלגת השלטון "הצדק והפיתוח" (AKP) של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן לפני שמונה חודשים. "נאשר את שמה של המפלגה בהשקת המצע שלה ביום רביעי", אמר בבג'אן, שהוסיף כי תומכיו הגישו למשרד הפנים בקשה רשמית להקמת המפלגה.

בבג'אן הודיע ביולי האחרון כי הוא מתפטר מהמפלגה בשל "הבדלים עמוקים" ביחס לכיוונה, והקמת המפלגה החדשה נתפסת כצעד שיכול לשחוק את התמיכה במפלגתו של ארדואן. בתור אחד ממייסדיה של מפלגת השלטון בעלת השורשים האסלאמיסטיים, שמושלת בטורקיה מאז 2002, כיהן בבג'אן כשר האוצר ושר חוץ לפני שמונה לסגן ראש הממשלה, תפקיד שמילא בין 2009 ל-2015.

"הגיע צורך בהתחלה חדשה בטורקיה", אמר סגן ראש הממשלה לשעבר בן ה-52 בריאיון לרשת פוקס הטורקית. "קרוב ל-20 שנה חלפו. טורקיה השתנתה, ולרוע המזל המפלגה שבה הייתי חבר החלה לעשות דברים המנוגדים לעקרונות היסוד שלה. יש צורך רב בהפיכתה של טורקיה למשגשגת ונוחה יותר, וזה לא אפשרי עם הסדר הפוליטי הנוכחי". בבג'אן הדגיש את הצורך ברפורמות לחיזוק שלטון החוק והדמוקרטיה במדינה.

עלי בבג'אן לצד נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן באיסטנבול, 29 במאי 2015. רויטרס
הפכו ליריבים. בבג'אן וארדואן, 2015/רויטרס

המשבר הכלכלי ב-2018, שנגרם כתוצאה מצניחת הלירה, פגע בבסיס התמיכה של ארדואן. ירדה נוספת, אפילו בכמה אחוזים בודדים, תפגע ב-AKP, שכבר צריכה להסתמך על חברי הפרלמנט הלאומנים לטובת הרוב שלה.

בדצמבר, בעל ברית לשעבר נוסף של ארדואן, ראש הממשלה לשעבר אהמט דאבוטואלו, הקים את מפלגת "העתיד" שאמורה לשמש יריבה ל-AKP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully