וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: נעצר פעיל זכויות שאמר שהנשיא "חסר מושג" ביחס לקורונה

שו ז'יונג, מייסד תנועה אזרחית, קרא לשי לפרוש בשל טיפולו בהתפרצות הנגיף, נעצר ונשלח למתקן סודי באשמת עבירות ביטחוניות. הוא עלול להישלח ל-15 שנות מאסר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פעיל זכויות בולט בסין נעצר אחרי שביקר את הטיפול של הנשיא שי ג'ינפינג בהתפרצות נגיף הקורונה - כך אמרו היום (ראשון) חבריו של שו ז'יונג, שאמרו כי הוא נאשם בעבירה על ביטחון המדינה שהעונש המקסימלי עליה הוא 15 שנות מאסר. שו, מרצה למשפטים לשעבר ומייסד תנועת "אזרחים חדשים", נלקח על ידי המשטרה ב-15 בפברואר במהלך גל מעצרים של מבקרי השלטונות שהואץ בעקבות המשבר הבריאותי במדינה.

חבריו - טנג ביאו, מומחה למשפט, ופעיל נוסף, הואה זה - אמרו כי משפחתו גילתה אתמול ממשטרת בייג'ינג כי הוא מוחזק במתקן סודי באשמת "הסתה לחתרונות נגד שלטונות המדינה". לדבריהם, נמנעת ממנו גישה לעורך דין.

נשיא סין שי ג'ינפינג מדבר עם אזרחים על נגיף הקורנה, 10 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
בייג'ינג הסתירה מידע. נשיא סין, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

הם אמרו ששו מוחזק "באתר מיוחד" שנמצא תחת מעקב, סוג של מעצר בבידוד שיכול להימשך עד שישה חודשים במקום לא ידוע, ללא גישה של עורך דין או בני משפחה. פעילי זכויות אדם רבים נעצרו בשיטה זו או עונו במשך חודשים לפני שעמדו לדין ונכלאו בשל עבירות ביטחוניות.

עמיתו, הו ג'יה, סיפר כי גם בת זוגו של שו, לי קיאוצ'ו, מוחזק במעצר סודי, במקום לא ידוע, על בסיס אותם אישומים. במשטרה סירבו להגיב.

חו פרסם מאמר בחודש שעבר, שבו קרא לשי לפרוש בשל מה שהוא ראה כחוסר יכולתו לשלוט בסין. הוא ציין את משבר התפרצות נגיף הקורונה והמחאות הפרו-דמוקרטיות בהונג קונג.

"לא אישרת לפרסם את האמת, וההתפרצות הפכה לאסון לאומי" כתב חו. "בכל פעם שאתה עומד בפני משבר, אתה חסר מושג. אדון שי ג'ינפינג, בבקשה תפרוש".

טנג, ששוהה בארצות הברית, חושש שחו יישלח למאסר ממושך, אחרי שכבר ריצה עונש מאסר של ארבע שנים ב-2014 אחרי ביקורת שהביע כלפי שי. המשטר הקומוניסטי נוטה לגזור עונשים כבדים יותר על "עבריינים" חוזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully