וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה: שוטר נהרג בפיצוץ 2 מחבלים על אופנוע ליד שגרירות ארה"ב

6.3.2020 / 15:06

עוד כמה שוטרים נפצעו במתקפה בבירה, המשמעותית ביותר מדינה בחודשים האחרונים. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על הפיגוע

עריכה: טל רזניק

שני מחבלים על אופנוע התפוצצו היום (שישי) מחוץ לשגרירות ארצות הברית בבירת תוניסיה. שוטר אחד נהרג ועוד כמה נפצעו במתקפה, המשמעותית ביותר במדינה זה כמה חודשים. הפיצוץ קרה ליד השער המרכזי של השגרירות, וגרם נזק לניידת משטרה. כוחות גדולים הגיעו למקום ומסוק חג באוויר.

שגרירות ארצות הברית קראה להימנע מלהגיע לאזור. חלק מהכבישים המובילים למתקנים ביטחוניים בבירה נסגרו, וכמה מוסדות בינלאומיים נכנסו להסגר או פונו. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראו הריסות פזורות בסמוך למחסום אבטחה החולש על הגישה לשגרירות, וכן כלי רכב שניזוקו.

"שמענו פיצוץ חזק מאוד, ראינו את שרידי המחבל על הקרקע אחרי שהוא התקדם על האופנוע לעבר המשטרה", אמרה אמירה, מנהלת חנות במקום.

שום ארגון לא קיבל עוד אחריות.

זירת פיגוע בסמוך לשגרירות ארה"ב, תוניס, תוניסיה, 6 במרץ 2020. רויטרס
זירת הפיגוע מחוץ לשגרירות, היום/רויטרס

בקיץ שעבר היו סדרת פיגועים בבירה שבוצעו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), כולל אחד ליד שגרירות צרפת. בנוסף לכך, מאות תוניסאים הצטרפו לשורות דאעש בעיראק, בסוריה או בלוב השכנה, ושלוחה של אל-קאעדה פועלת באזור המבודד שבסמוך לגבול עם אלג'יריה.

ענף התיירות המקומי, החיוני באופן קריטי לכלכלת תוניסיה, פגיע בפני מתקפת טרור וספג מכה קשה אחרי שני פיגועי גדולים ב-2015, שבהם נהרגו עשרות תיירים.

דיפלומטים העובדים עם תוניסיה על חיזוק יכולות הביטחון שלה אמרו כי השתפרה בשנים האחרונות במניעת פיגועים ובתגובה אליהם. עם זאת, עלי זרמדיני, פרש ביטחוני מקומי, אמר כי המתקפה היום "מצביעה על כך שהאתגר הביטחוני נותר אתגר גדול עבור תוניסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully