וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת בפנטגון העבירה מידע רגיש לאדם הקשור לחיזבאללה

משרד המשפטים הודיע כי סוכני FBI עצרו את מרים תומפסון בבסיס מעבר לים, אחרי שהחקירה העלתה שדלתה פרטים מזהים של אנשי צבא ומודיעים והעבירה אותם לאזרח לבנוני שעמו הייתה בקשר רומנטי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מתורגמנית במשרד ההגנה בארצות הברית הואשמה אתמול (רביעי) בהעברת מידע רגיש ביותר לגורם הקשור לחיזבאללה ובסיכון חייהם של אנשי צבא. מרים תומפסון, בת 61, נעצרה על ידי סוכני FBI בבסיס מעבר לים ב-27 בפברואר, ונאשמת ב"סיכון הביטחון הלאומי" של ארצות הברית בשל חשיפת שמותיהם האמתיים של אנשי צבא וגורמים אחרים. לפי הודעת משרד המשפטים של ארצות הברית, היא נהנתה מסיווג ביטחוני גבוה.

"בזמן שהייתה באזור מלחמה, הנאשמת נתנה לכאורה מידע ביטחוני רגיש, כולל שמות של גורמים שעוזרים לארצות הברית, לאזרח לבנוני שגר מעבר לים", אמר סגן התובע הכללי לנושאי ביטחון לאומי, ג'ון דמרס. "אם זה נכון, התנהגותה היא חרפה, במיוחד עבור מישהו ששירת כאזרח עובד צבא. היא תיענש על הבגידה הזו במדינה ובעמיתיה".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו בלבנון 25 באוגוסט 2019. רויטרס
עצרת חיזבאללה באוגוסט/רויטרס

עוד נמסר כי החקירה העלתה "שינוי משמעותי" באופן פעילותה במערכות המסווגות של הפנטגון, כולל בדיקת מידע שלא הייתה לה סיבה לגשת אליו. לאחר מכן, בחיפושים במגוריה ב-19 בפברואר נמצא פתק שנכתב בערבית, שהוסתר מתחת למצעים שלה.

הפתק כלל מידע שזיהה מקורות מודיעיניים בשמותיהם, בזמן שהיא הזהירה את אותו אדם הקשור לחיזבאללה שיש "לפקח" על הטלפונים שלהם. לפי כתב האישום היא ניהלה קשר רומנטי עם אותו אדם, על אף שידע שהוא אזרח זר שקרוב משפחתו עובד עבור ממשלת לבנון.

אם תומפסון תורשע בעבירות המיוחסות לה, היא עומדת בפני עונש מקסימלי של מאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully