וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכישלון ב"סופר טיוזדיי": בלומברג פורש מהמרוץ הדמוקרטי

4.3.2020 / 17:25

המיליארדר היהודי, ששפך חצי מיליארד דולר על פרסומות, לא התרומם בבחירות המקדימות שנערכו ב-14 המדינות. הוא העביר את התמיכה לביידן, שרשם שורת ניצחונות מרשימים, ונותר למעשה לבדו מול סנדרס. גם וורן שוקלת את דרכה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

המיליארדר מייקל בלומברג הודיע היום (רביעי) על פרישה מהמרוץ הדמוקרטי בעקבות כישלונו בבחירות ב"סופר טיוזדיי" שהתקיימו הלילה ב-14 מדינות. הוא הודיע כי הוא תומך בסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, שרשם רצף של ניצחונות חשובים הלילה במה שהפך את הפריימריז למרוץ של ראש בראש בינו לבין הסנאטור ברני סנדרס.

"אין עוד נתיב אפשרי למועמדות", הודה ראש עיריית ניו יורק לשעבר, שהשקיע כחצי מיליארד דולר בפרסומות, אך לא הצליח לשכנע את הבוחרים במדינות השונות. הייתה זו הפעם הראשונה שבה המיליארדר היהודי הופיע על פתקי ההצבעה. "אפעל כדי שהוא יהיה נשיא ארצות הברית הבא", אמר בלומברג על ביידן.

מייקל בלומברג בעצרת תומכים ב"סופר טיוזדיי". 4 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
הכסף לא עזר. בלומברג, אתמול/רויטרס, רויטרס

בנוסף לבלומברג, גם הסנאטורית אליזבת וורן מעריכה מחדש את המשך דרכה במרוץ. זאת אחרי שלא הצליחה לנצח או לסיים במקום השני באף אחד מהמדינות שבהן נערכו הבחירות, כולל במסצ'וסטס, שאותה היא מייצגת בסנאט. גם לה, בדומה לבלומברג, לא נותר סיכוי של ממש לזכות במועמדות אחרי שמרבית הצירים הנשלחים לוועידת המפלגה בקיץ חולקו בין ביידן לסנדרס.

ביידן הודה לבלומברג על התמיכה שלו, אולם עדיין לא ברור כיצד היא תיראה. מנגד, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאותו הבטיח בלומברג להביס, לעג על הקמפיין הקצר והלא מוצלח של איש העסקים מניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully