וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

92 מתים, 23 חברי פרלמנט חולים: נגיף הקורונה מתפשט ברחבי איראן

4.3.2020 / 13:27

2,922 מקרים אושרו ברחבי הרפובליקה האסלאמית, בהם גם גורמי ממשל, ורוחאני הודה שהווירוס כבר נוכח בכמעט כל 31 מחוזות המדינה. "אנחנו אלה שמעבירים את זה אחד לשני", הזהירו במשרד הבריאות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

איראן הודיעה היום (ראשון) כי נגיף הנגיף גבה כבר את חייהם של 92 איש מתוך 2,922 מקרים מאומתים ברחבי הרפובליקה האסלאמית. זו עלייה של 15 נשים נוספים במתו מהמחלה במדינה. ברחבי המזרח התיכון, תועדו כבר יותר מ-3,140 מקרים, רובם קשורים לאיראן.

בין המקרים נמצאים גם 23 חברי פרלמנט. שני גורמים רשמיים, בהם חבר במועצה המקורבת למנהיג העליון עלי חמינאי, כבר מתו מהנגיף. שום הנהגה של מדינה אחרת, אפילו לא בסין, מוקד ההתפרצות, לא נפגעה מהווירוס בהיקף הדומה לזה שבאיראן.

מומחים חוששים שאיראן מטייחת את מספר הנדבקים האמיתי, לאור שיעור מקרי המוות הגבוה ביחס לכל מדינה אחרת. "לנגיף אין כנפיים", אמר דובר משרד הבריאות קיאנוש ג'הנפור. "אנחנו אלה שמעבירים את זה אחד לשני".

נוסעים במונית בטהראן, איראן, עם מסיכות מגן מפני נגיף הקורונה, 25 בפברואר 2020. רויטרס
נוסעים במונית בטהראן, איראן, עם מסיכות מגן מפני נגיף הקורונה, 25 בפברואר 2020/רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני הודה בינתיים כי הנגיף נמצא בכמעט כל 31 מחוזותיה של איראן. "זו מחלה נפוצה", אמר רוחאני. "זה הגיע לכמעט מחוזותינו והיא, במובן מסוים, מחלה עולמית שמדינות רבות בעולם נדבקו בה, ועלינו לעבוד יחד כדי להתמודד עם בעיה זו במהירות האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully