וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: אהיה נשיא של כולכם

14.12.2000 / 7:16

לפנות בוקר הכריז גור על תבוסתו וקרא להתאחד סביב הנשיא הבא, תוך שהוא מברך אותו על "הפיכתו לנשיא"; בוש ייכנס בחודש הבא לבית הלבן; גור: אינני יודע מה אעשה בעתיד; סוף הסיפור

למעלה מחודש לאחר הבחירות, ואחרי מאבקים משפטיים שלעיתים נדמה כי לא יגמרו לעולם, יש נשיא לארה"ב: ג'ורג' וו. בוש. כשעה לאחר שהמועמד הדמוקרטי אל גור הכריז על תבוסתו במרוץ לבית הלבן פנה בוש לאומה האמריקאית כדי לעשות את הדבר לו חיכה כבר חמישה שבועות - להכריז על ניצחונו.

"בין אם הצבעתם לי או לא, אני לא נבחרתי כדי לייצג מפלגה אחת, אלא את האומה כולה", אמר בוש . לדבריו, "האומה שלנו חייבת להתעלות מעל מחלוקות. אמריקה חולקת תקוות, מטרות וערכים הרבה יותר חשובים מכל מחלוקת פוליטית". הנשיא הבא הוסיף כי "סגן הנשיא גור ואני נתנו את לבנו ותקוותנו לקמפיינים שלנו. אנחנו חולקים את אותם תחושות".

בוש יעזוב את משרת מושל טקסס ויחליף את ביל קלינטון בבית הלבן בעוד כחודש.

גור: יותר קולות, פחות אלקטורים

מוקדם יותר, לפנות בוקר, הכריז גור, על תבוסתו לבוש במרוץ לנשיאות. "לפני דקות דיברתי עם ג'ורג' וו. בוש ובירכתי אותו על הפיכתו לנשיא ה-43 של ארה"ב", אמר גור בנאום ההפסד שלו, תוך שהוא נמנע מלברך את בוש על בחירתו. הוא קרא לכל האמריקאים להתאחד סביב הנשיא הבא למרות שחזר והזכיר כי אינו מסכים עם החלטת בית המשפט. "בית המשפט העליון של ארה"ב אמר את דברו, שלא יהיה ספק אני לא מסכים איתו, אולם אני מקבל את ההחלטת. ולכן, לשם אחדות העם והמדינה אני מודה בהפסד בבחירות", אמר גור.

גור הבטיח לבוש, ולאומה האמריקאית שהחלה כבר לאבד את סבלנותה, שהפעם לא יתקשר למועמד הרפובליקני ויחזור בו מההודאה בהפסד. גור הוסיף כי הוא ובוש ייפגשו ביום שלישי הבא, כדי ליישר את ההדורים. הוא קרא לכל האמריקאים "להתאחד סביב נשיאנו הבא". גור אמר כי אינו יודע מה יעשה כעת ובינתיים הוא רק מעוניין לבלות את החגים בחיק משפחתו.

תסכולו של גור אינו חסר בסיס. הוא זכה ברוב קולות בארה"ב (בהפרש של 330 אלף קולו), אולם בתום הקרב על הקולות בפלורידה זכה בוש ב-25 האלקטורים של המדינה ובכך מחזיק עתה ב-271 אלקטורים לעומת 267 אלקטורים של גור. הוא יהיה הנשיא הראשון מאז בנג'מין הריסון ב-1888 שלא זכה ברוב קולות הבוחרים.

גור אולי ויתר, אבל התקשורת ממשיכה. עיתון בפלורידה, החליט לספור את כל הקולות באופן ידני כדי להגיע למסקנה סופית מי זכה בבחירות. התוצאות יגיעו הרבה אחרי שבוש כבר יתרגל לבית הלבן.

בישראל אמרו הבוקר, לאחר ההודעה על ניצחונו של בוש בבחירות, כי הם מצפים שבוש ירחיב את הקשרים עמה. דוברת משרד החוץ אמרה כי בירושלים משוכנעים כי הממשל החדש בוושינגטון ימשיך בתפקיד התיווך המרכזי בין ישראל לפלסטינים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully