וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: חבר במועצה המקורבת לחמינאי מת מנגיף הקורונה

2.3.2020 / 11:03

מוחמד מיר מוחמדי, בן 71, מת אחרי שנדבק בווירוס שמכה גם בגורמים בכירים ברפובליקה האסלאמית. בטהראן דחו הצעת עזרה של ארה"ב, וסגרו את מוסדות החינוך כדי לעצור את התפשטות הנגיף. מספר הקורבנות במדינה הוא הגבוה ביותר פרט לסין

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חבר במועצת המומחים של איראן, המקורבת למנהיג העליון עלי חמינאי, מת היום (שני) מנגיף הקורונה - כך דיווחה תחנת הרדיו הממשלתית. הוא הגורם הבכיר הראשון ברפובליקה האסלאמית שנכנע לווירוס, שכבר הדביק שורת נושאי תפקידים. לפי הדיווח, מוחמד מיר מוחמדי, בן 71, מת בבית חולים בבירה טהראן. המועצה מייעצת לחמינאי וכן תפקידה לפתור מחלוקות המתגלעות בין המנהיג העליון לבין הפרלמנט.

בין הבכירים הנוספים שחלו בווירוס הם סגנית הנשיאה, וסגן שר הבריאות, שניסה להמעיט בחומרת ההתפרצות באיראן לפני שחלה בעצמו. מספר הקורבנות מהקורונה במדינה הוא הגבוה ביותר בעולם מחוץ לסין, שבה התגלה הנגיף בסוף השנה שעברה.

איראן אישרה 978 מקרי הידבקות בנגיף, עם 54 מקרי מוות. ברחבי המזרח התיכון תועדו 1,150 חולים, רובם קשורים לאיראן. מומחים חוששים ששיעור התמותה באיראן, כ-5.5%, גבוה בהרבה משל מדינות אחרות, כך שייתכן שמספר הנדבקים גבוה הרבה יותר ממה שהנתונים הנוכחיים מראים.

אישה עם מסיכה ברחובות טהראן, איראן, 1 במרץ 2020. AP
אישה עם מסיכה ברחובות טהראן, אתמול/AP

משרד החוץ בטהראן ערך היום תדרוך ברשת בלבד, והודבר עבאס מוסוואי דחה את הצעת העזרה שהגיש שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, על רקע המתיחות הקשה בין שתי המדינות.

"אנחנו לא סומכים על עזרה כזו ולא מוכנים לקבל עזרה רק במילים", אמר. הוא הוסיף כי איראן תמיד "חשדנית" ביחס לכוונותיה של ארצות הברית והוא האשים את ממשל טראמפ בניסיון להחליש את רוחם של האיראנים בעת ההתמודדות עם הנגיף.

בינתיים, שגרירות בריטניה בטהראן החלה לצמצם את מספר נציגיה במדינה. היא הזהירה כי אם המצב יתדרדר עוד יותר, השגרירות תתקשה לסייע לאזרחים בריטים השוהים באיראן.

בעוד שאיראן סגרה בתי ספר ואוניברסיטאות כדי לבלום את התפשטות הנגיף, המקדשים השיעים הגדולים נותרו פתוחים על אף שהרשויות האזרחיות קראו לסגירתם.

הערים הקדושות במשהד וקום נפגעו קשה מהנגיף. מאמינים שיעים נוגעים לעתים קרובות ומנשקים את הקברים הקדושים כסמל לאמונתם, ואלו עברו פעולות חיטוי על ידי הרשויות.

בנוסף לכך, המשטרה עצרה אדם שפרסם סרטון שבו נראה מלקק את המתכת התוחמת את קבר האימאם רזא שבמשהד, הקדוש השיעי החשוב ביותר שנקבר במדינה. בסרטון אמר האיש שהוא ליקק את המתכת כדי "לאפשר לאחרים לבקר במקדש תוך שמירה על שקט נפשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully