וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונה בעולם: לוקסמבורג הפכה את התחבורה הציבורית לחינמית

29.2.2020 / 20:50

הממשלה בנסיכות נימקה את המהלך היחודי ברצונה להפחית את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר, לצד תמיכה בבעלי הכנסות נמוכות. עד עתה, כרטיס נסיעות שנתי עלה 440 אירו

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: התחבורה הציבורית בגוש דן מתחילה לפעול, נובמבר)

לוקסמבורג ביטלה היום (שבת) את הצורך בתשלום לנסיעות ברכבות, החשמליות והאוטובוסים. הממשלה בנסיכות הקטנה, הראשונה בעולם שעושה זאת, נימקה את המהלך היחודי ברצונה להפחית את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר, לצד תמיכה בבעלי הכנסות נמוכות.

כל הנסיעות במחלקות הנוסעים הרגילות בתחבורה הציבורית יהיו ללא עלות, בהשוואה למחיר כרטיס הנסיעות השנתי בסך 440 אירו שהיה נהוג עד עתה. הנוסעים יוכלו עדיין לשלם עבור נסיעה במחלקה הראשונה, בעלות של 660 אירו לשנה.

"עבור אנשים עם הכנסות נמוכות או עם שכר מינימום זה ממש משמעותי", אמר שר התחבורה פרנסואה בוש לרויטרס. "הסיבה העיקרית לזה היא שיפור איכות ההתניידות, והסיבה המשנית היא בבירור גם סביבתית".

מפקח נכנס לרכבת, לוקסמבורג, 29 בפברואר 2020. רויטרס
600 אלף תושבים במדינה. מפקח עולה על רכבת בלוקסמבורג, היום/רויטרס

בלוקסמבורג חיים קצת יותר מ-600 אלף תושבים, אך 214 אלף נוספים נוסעים לעבודה מדי יום מגרמניה, בלגיה וצרפת השכנות, מה שגורם לפקקי ענק משום שרוב העובדים נוסעים במכוניות. יותר ממחצית מכמות פליטת גזי החממה בלוקסמבורג מגיעה מכלי תחבורה.

אלכסנדר טורקיה, מנהל מכירות בקבוצת מלונות, נוהג לעבודתו בעיר הבירה לוקסמבורג סיטי מכפר סמוך. הנסיעה אמורה להימשך חצי שעה, אך בשל הפקקים היא עשויה להימשך שעה. למרות זאת, הוא אומר שזאת האופציה הטובה ביותר עבורו. "אם זהו יום שבו אני צריך לבקר לקוחות מרוחקים, בוודאות אני אקח את המכונית שלי" אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully