וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותרו הקלטות שנגנבו מהביטלס בשנות ה-70

12.1.2003 / 0:05

מצבור יקר ערך של כ-500 סרטי הקלטה המכילים שירים שמעולם לא נשמעו אותר בפשיטה משטרתית; 5 חשודים נעצרו בבריטניה והולנד; לא ברור מתי יופצו ההקלטות החדשות באופן רשמי

מצבור של כ-500 סרטי הקלטה של הביטלס שנגנבו בשנות ה-70 ומכילים שירים שטרם נשמעו, אותרו בימים האחרונים בהולנד. בי.בי.סי דווח כי המשטרה מעריכה כי מדובר ביצירות "שערכן יקר מפז" ושחלקן נשמע עד כה רק בהקלטות לא חוקיות.

ההקלטות אותרו בפשיטה שערכה משטרת הולנד על כנופיה שעסקה בהפצה פיראטית של מוזיקה. במהלך המבצע נעצרו חמישה חשודים בהולנד ובלונדון. ככל הידוע, מדובר בהקלטות היחידות שנותרו בעולם שטרם הופצו בצורה רשמית. סרטי ההקלטה מתעדות את מה שכונה "get back sessions" – חזרות לאלבום בעל אותו שם שתוכנן לצאת ב-1969 אך נזנח, ובמקומו יצא מאוחר יותר האלבום "let it be".

ההקלטות נעלמו זמן קצר אחרי השהות באולפן שציינה שינוי כיוון בשביל הלהקה ו"חזרה לצליל הבסיסי" אחרי המתיחויות שאפפו את הקלטת "האלבום הלבן" ב-68. הסלילים שאותרו מכילים עשרות שירים שלמים וקטעים מוזיקליים שלא הושלמו. מאז הגניבה נמצאו ברחבי אירופה וארה"ב מספר הקלטות לא חוקיות ששוכפלו על ידי הגנבים.

אחד מהקצינים שהובילו את המבצע המשותף בהולנד ובריטניה אמר כי בסך הכל נתפסו יותר מ-500 סרטי הקלטה. אחרי שנה עצובה שבמהלכה מצא את מותו גיטריסט הלהקה, ג'ורג' הריסון, מסרטן – מדובר בהחלט בחדשות טובות למעריצי הלהקה בעולם. לא ברור מתי יופצו ההקלטות הנדירות באופן רשמי ומסודר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully