וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הסרת תארי המלכות: קנדה תפסיק את מימון אבטחת הארי ומייגן

חודש לפני שהנסיך ובת זוגו יהפכו לאזרחים מן השורה, הממשלה הודיעה כי הסיוע בהגנתם ייפסק. "בחירתם של הדוכס והדוכסית מסאסקס לעבור לגור בקנדה באופן חלקי העמידה אותנו בפני נסיבות ייחודיות וחסרות תקדים", אמר חבר בית הנבחרים

אתר רשמי

(בווידאו: הנסיך הארי בנאום לאחר פרישתו מבית המלוכה)

ממשלת קנדה הודיעה אתמול (חמישי) כי היא תפסיק לממן את אבטחת הנסיך הארי ובת זוגו מייגן מרקל. על פי ההודעה, האבטחה תופסק לאחר שהשניים יאבדו את תאריהם המלכותיים באופן רשמי ב-31 במרץ, בעקבות בקשתם לצאת לעצמאות כלכלית ולעזוב את הממלכה הבריטית.

"בחירתם של הדוכס והדוכסית מסאסקס לעבור לגור בקנדה באופן חלקי העמידה אותנו בפני נסיבות ייחודיות וחסרות תקדים", אמר חבר בית הנבחרים הקנדי, ביל בלייר. "המשטרה הפדרלית עמדה בקשר עם בכירים בבריטניה בנושא סידורי אבטחתם מהרגע הראשון". עוד הוסיף בלייר כי "הסיוע ייפסק בשבועות הקרובים, בהתאם לשינוי הסטטוס שלהם".

המשטרה הפדרלית, בסיוע יחידת הפרשים הקנדית המלכותית (RCMP) הייתה האחראית לאבטחת הזוג, ובנם התינוק ארצ'י, מאז הגעתם לקנדה בנובמבר 2019. אבטחתם מוערכת במיליוני דולרים, ועדיין לא ברור מי יממן הוצאות אלה בהמשך.

מייגן מרקל בית קנדה לונדון הנסיך הארי. GettyImages
הארי ומייגן מרקל בקנדה/GettyImages

בהודעת בני הזוג בחודש שעבר על רצונם לעזוב את ארמון בקינגהאם, וסוגיית מימון אבטחתם הייתה בסימן שאלה, בעיקר בשל העובדה כי הם עתידים להיות אזרחים מן המניין ללא תואר מלכותי. בהודעתם על היציאה לחיים עצמאיים אמרו הארי ומייגן כי יחלקו את זמנם בין בריטניה לאמריקה הצפונית. בני הזוג שהו בביתם בוונקובר שבקנדה עם בנם ארצ'י במרבית הזמן בתקופה הזו.

ככל הנראה, החלטת הממשלה בקנדה מגיעה גם לאור ההתנגדות של הציבור למימון כל נושא הביטחון של הזוג שפרש מהממלכה. בחודש שעבר נערך סקר שהצביע על כך ש-73% מהקנדים לא מעוניינים לשלם על הוצאות האבטחה של השניים, או להשתתף בעלויות הקשורות במגוריהם במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully