וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: כתב אישום נגד 4 חשודים בייצור הרעל ריצין

11.1.2003 / 19:12

המשטרה: מדובר בגברים ממוצע צפון אפריקאי; סעיפי האישום: "אחזקת חומרים לצורך ביצוע טרור" ו"מעורבות בפיתוח וייצור של נשק כימי"; חשד: קשורים לחוליה שנעצרה בפריס בחג המולד

כתב אישום יוגש בבריטניה נגד ארבעה גברים בחשד כי השתייכו לחולייה שתיכננו פיגוע טרור ביולוגי באמצעות הרעל ריצין. שרידי הרעל נמצאו בדירה בשכונת ווד גרין בצפון לונדון על ידי שוטרי היחידה ללוחמה בטרור של משטרת בריטניה. הארבעה תוארו על ידי היחידה ללוחמה בטרור של משטרת בריטניה, כ"צפון אפריקניים" והשתייכו לחולייה שמנתה שבעה גברים.

בבי.בי.סי דווח כי הסעיפים בהם יואשמו הם "אחזקת חומרים לצורך ביצוע טרור" וסעיף שהוכנס לחוק בריטי בשנת 1996: "מעורבות בפיתוח או ייצור של נשק כימי". אחד מהם יואשם גם סעיף זיוף. משפטם יחל ביום שני הקרוב. שני חשודים נוספים הקשורים לחוליה נעצרו על אחזקת סמים ועבירות הגירה. אחד מהם ישוחרר בערבות ויזומן לחקירות נוספות והשני שוחרר לאחזקתם של אנשי שרות ההגירה.

חשד: הם משתייכים ל"רשת הצ'צ'צנית"

במשטרת צרפת חושדים כי חברי "חוליית הריצין" שנעצרו בלונדון קשורים לחשודים בפעילות טרור שנעצרו בפריס לפני חג המולד. מקור במשטרה אמר כי שניים מהעצורים בלונדון הגיעו לשם מצרפת בשבוע שעבר והיו נתונים תחת מעקב של גופי הביון.

לדבריו, החוקרים בצרפת מאמינים כי מרבית החשודים שנעצרו בחשד שעסקו בייצור הרעל הקטלני ריצין, משתייכים למה שכונה "הרשת הצ'צ'נית". מדובר בתא טרור שעבר אימונים באפגניסטן, צ'צ'ניה וגרוזיה כדי לבצע פיגועים באירופה.

הקשר בין התאים נחשף לאחר מעצרם של חמשת החשודים בפרבר של פריס בדצמבר. ברשותם של החשודים נתפס ציוד לייצור מטעני חבלה וחליפת אב"כ. החוליה תכננה לבצע פיגוע נגד יעד לא ידוע בערב חג המולד. לגבי החוליה הבריטית הועלתה סברה שמטרתה היתה להתנקש בראש הממשלה, טוני בלייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully