וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שלח אותך? מוסקבה": גולה צ'צ'ני סיכל ניסיון חיסול שלו בפולין

הבלוגר טומסו עבדורחמנוב פרסם סרטון שבו נראה לצד אדם פצוע, שלדבריו ניסה להרוג אותו עם פטיש. "הם מחזיקים באימא שלי", אמר התוקף, שהתכוון לרוסיה. בשנים האחרונות חוסלו שורת מתנגדי משטר צ'צ'נים, לפי החשד בהוראת מוסקבה, שמכחישה קשר לכך

עריכה: עמית שמחה

בלוגר צ'צ'ני פופולרי שרד מה שנראה כמו ניסיון התנקשות בפולין, בהמשך לסדרת תקיפות נגד גולים צ'צנים החיים באירופה. מוסקבה מכחישה את מעורבותה בכל המקרים האלו. הבלוגר, טומסו עבדורחמנוב, פרסם אתמול (רביעי) סרטון בטוויטר, שבו הוא נראה נסער ומתנשף, כשהוא עומד מעל אדם שהיה שרוע על הרצפה בעודו מדמם.

"מי שלח אותך? מאיפה הגעת?", שאל עבדורחמנוב, לפני שהציג פטיש, שלדבריו שימש את אותו אדם שניסה לרצוח אותו. הפצוע, שקולו היה עמום, ענה שהוא הגיע "ממוסקבה", ואמר "הם מחזיקים באימא שלי". ורשה, שיחסיה עם מוסקבה מתוחים סביב שורת מחלוקות, טרם הגיבה לדבריו של הבלוגר.

עבדורחמנוב הוא אחד המבקרים הבולטים והבוטים של רמזן קדירוב, נשיא הרפובליקה הצ'צ'נית ברוסיה. הוא נמלט מהמחוז שבקווקז ב-2015 בעקבות איומים על חייו מצד מקורב של קדירוב. לאחר שבקשתו למקלט נדחה על ידי גאורגיה, עבר עבדורחמנוב לפולין, שבה התגורר במקום מסתור בזמן שניסה להגיש בקשה למקלט מדיני.

הבקשה נדחתה על ידי משרד הפנים בוורשה ב-2018, וארגון אמנסטי אינטרנשיונל גינה את ההחלטה שלדבריו תעמיד את עבדורחמנוב "בסכנה ממשית של עינויים" אם הוא יגורש בחזרה לרוסיה.

טומסו עבדורחמנוב, 14 בנובמבר 2018. AP
פולין דחתה את בקשת המקלט שלו. עבדורחמנוב/AP

בין מתנגדי המשטר הצ'צ'ני שנרצחו לאחרונה באירופה נמצא זלימחאן חנגושבילי, אזרח גיאורגי ממוצא צ'צ'ני, שנורה למוות בפארק במרכז ברלין ב- 23 באוגוסט האחרון. לפי כמה אתרי תחקירים, המחסל, שמוחזק במעצר מאז, היה ודים קרסניקוב, חבר ביחידת המבצעים המיוחדים הרוסית "וימפל". התחקיר המשותף של האתרים הגיע למסקנה כי החיסול תוכנן ואורגן על ידי שירותי הביטחון הפדרליים של רוסיה (FSB).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully