וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי 3 יותר מארה"ב: זינוק במספר המיליארדרים בסין, גם בזכות הקורונה

26.2.2020 / 11:18

לפי דוח חדש, בשנה החולפת צמח מספרם של העשירים ביותר במדינה ב-182 חברים חדשים, בהשוואה ל-59 בארה"ב. בסך הכול, בסין יש 799 מיליארדרים, יותר מאשר בארה"ב ובהודו גם יחד. חלקם עשו את הונם בזכות זינוק במכירות ברשת ובענף התרופות, בשל התפרצות הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

פי שלושה יותר מיליארדרים חדשים נרשמו בשנה החולפת בסין מאשר בארצות הברית, כשחלקם עשו את הונם מתרופות ומבידור מקוון אחרי מיני-בום כלכלי מהתפרצות נגיף הקורונה - כך לפי דירוג רשימת עשירי העולם של "הורון" לשנת 2020, שפורסמה היום (רביעי). בכל סין, כולל בהונג קונג ובטייוואן, צמחו 182 מיליארדרים חדשים, בהשוואה ל-59 מיליארדרים חדשים בארצות הברית. בסך הכול, יש בסין 799 מיליארדרים.

לפי הדוח, בעוד שהווירוס פגע בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, הוא הזניק את מניותיהן של חברות חינוך, משחקים ותרופות ברשת. לאור העובדה שחלקים גדולים מהציבור בסין נותרו בהסגר בבתים ונתונים תחת הגבלות נסיעה, הדרישה לשירותים מקוונים צמחה, ומילאה את כיסיהם של אנשים כמו רובין לי מחברת "באידו", בעליה של רשת משחקי הווידאו המקוונת iQiyi. גם יזמים המתמחים בתרופות נהנו מהגדלתם הונם.

"לסין יש כיום יותר מיליארדרים מארצות הברית ומהודו גם יחד", אמר רופרט הוגוורף, מייסד ויו"ר "הורון", שמנה 229 מיליארדרים בארצות הברית ו-137 בהודו.

בשנה החולפת, שלפי הדוח מסתיימת בתום ינואר, מדד מניות הטכנולוגיה בסין האמיר ב-77% וחברות התרופות הסיוניות עלו ב-37%, בהשוואה ל-16% בבורסות בעולם.

מייסד אתר הקניות עליבאבא ג'ק מא. AP
האיש העשיר ביותר בסין. ג'ק מא, מייסד עליבאבא/AP

בראש הרשימה עדיין ניצבים הטייקונים האמריקנים. ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, הוא עדיין האדם העשיר ביותר בעולם, עם הון של 140 מיליארד דולר.

ג'ק מא, בעלי אתר המכירות הסיני עליבאבא, הוא העשיר ביותר בקרב המיליארדרים הסינים עם הון של 45 מיליארד דולר, שהסתפק במקום ה-21 הכללי, אחרי שנעקף על ידי אילון מאסק, בעלי חברת "טסלה", בזכות צמיחת שוק המכוניות החשמליות.

אחרי תעשיית הטכנולוגיה, נדל"ן, טקסטיל, הון פיננסי וענף הקמעונות הם מקורות ההון הגדולים ביותר בשנה החולפת, לפי הדוח שמפרסם את נתוניו מאז 1999.

למרות מלחמת הסחר עם ארצות הברית, מייסד ענקית התקשורת הסינית וואווי, רן ז'נגפיי, ראה את הונו האישי צומח ב-7% לכשלושה מיליארד דולר, כמעט כמו זה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. טראמפ הטיל סנקציות על החברה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully