וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ברזיל יצא לדכא שביתה של המשטרה, ושיעור מעשי הרצח זינק

לשוטרים אסור לשבות על פי החוק בברזיל, ולמרות פריסת כוחות צבא במדינת סיארה, האלימות משתוללת. בית המשפט איים לשלוח שוטרים שובתים למאסר, וכ-200 מהם כבר הושעו מתפקידיהם. סנאטור שניסה לדרוש מפגינים נורה ונפצע

עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: עשרות אסירים, בהם בכירי ארגון פשיעה בברזיל, נמלטים מהכלא)

הרשויות בברזיל אמרו כי 147 בני אדם נרצחו במדינת סיארה שבצפון-מזרח המדינה במהלך חמשת הימים הראשונים לשביתת כוח המשטרה הצבאית. שיעור הרצח הוא גבוה פי חמישה מהרגיל, על אף שהצבא נשלח לסייר ברחובות.

האלימות הובילה לביטול חגיגות הקרנבל בכמה ערים בשיא חופשת הקיץ. המשטרה החלה את השביתה ב-19 בפברואר בדרישה להעלאת שכרה לשוטרים אסור לשבות על פי החוק, ובשבוע שעבר קבע בית משפט במדינה כי מי שיפר אותו עלול להישלח למאסר. יותר מ -200 שוטרים שובתים הושעו בימים האחרונים מתפקידיהם.

צבא ברזיל עם טיל כתף. 27 בספטמבר 2019.. AP
שרי ההגנה והמשפטים הגיעו למדינה. כוחות צבא ברזיל, 2019/AP

אתמול הגיעו שר ההגנה פרננדו אזבדו אי סילבה ושר המשפטים סרג'יו מורו לבירת המדינה פורטלזה כדי לפקח על תגובת הצבא למשבר. "המצב כעת תחת שליטה", אמר מורו.

בשבוע שעבר נפצע הסנאטור סיד גומס לאחר שנורו לעברו יריות במהלך עימות עם שוטרים שובתים בעיר סוברל. הסנאטור בן 56 נסע עם דחפור לעבר גדר שמאחוריה הפגינו קבוצת שוטרים צבאיים רעולי פנים כשנפגע על ידי שני כדורים. הוא מאושפז בבית החולים, ומצבו יציב.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully