וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לקראת ביקורו באוסטרליה: עניין הסגרת מלכה לייפר נשקל ברצינות

20.2.2020 / 21:05

מנכ"ל בית הנשיא העביר לשגריר ישראל באוסטרליה מכתב תגובה לפניות לריבלין, בנושא הסגרתה של החשודה בפגיעה מינית בתלמידותיה. לפני הגעתו לביקור הממלכתי במדינה, הובהר כי הנשיא "מתייחס לעניין ברצינות רבה", והביע תקווה כי "ההליכים יגיעו לסיומם בהקדם האפשרי"

עריכה: עמית שמחה

ערב נחיתתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקורו הממלכתי באוסטרליה, העביר מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי לשגריר ישראל באוסטרליה מארק סופר מכתב תגובה לפניות המגיעות בנושא הסגרתה של מלכה לייפר. במכתב הודגש כי הנשיא "מתייחס לעניין ברצינות רבה", וכן כי "ערב עזיבתו לאוסטרליה, קיבל הנשיא תדריך מקיף מהרשויות הרלוונטיות בעניינה של מלכה לייפר ונמסר לו כי ההליכים המשפטיים הנוגעים לגירושה מתקדמים כמתוכנן".

המנכ"ל הוסיף כי במסגרת פגישותיו באוסטרליה יעדכן הנשיא את בני שיחו באשר להליכים המשפטיים, כפי שהועברו לו על ידי הרשויות המקצועיות הרלוונטיות במשרד המשפטים. עוד הוסיף כי "לנשיא יש אמון מלא בכך שמדינת ישראל אינה מאפשרת למי שביצע פשע להשתמש במדינה ובמוסדותיה כמגן מפני משפט צדק על פי החוק".

מלכה לייפר, מנהלת בית הספר באוסטרליה שחשוד בעבירות מין בתלמידותיה וישראל לא מסגירה בחזרה לשם, 28 בדצמבר 2019. AP
מלכה לייפר בביהמ"ש בארץ/AP

בנוסף לכך, ציין מנכ"ל בית הנשיא כי הפונים בנוגע לסוגיה נפגשו עם שרי המשפטים ועם אנשי המקצוע המשפטיים העוסקים בנושא מטעם המדינה, שאמרו לבית הנשיא לקראת הביקור באוסטרליה כי דלתם תמשיך להיות פתוחה לשאלות בנושא. "בנוסף, יצוין כי הנשיא הורה לצוותו להמשיך ולעקוב אחר הנושא בכל הרגישות הראויה", כתב המנכ"ל לשגריר וחתם בתקווה כי "ההליכים יגיעו לסיומם בהקדם האפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור בפיג'י, 20 בפברואר 2020. דוברות בית הנשיא
מפגש פסגה ראשון מסוגו. נשיא ריבלין סוקר את משמר הכבוד בפיג'י/דוברות בית הנשיא
נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור בפיג'י, 20 בפברואר 2020. דוברות בית הנשיא
הנשיא ריבלין עם נשיא פיג'י ג'ורג' קונורוט/דוברות בית הנשיא

ריבלין נמצא כעת בפיג'י וצפוי להגיע מחר לאוסטרליה וביום רביעי בשבוע הבא הוא ייפגש עם המושל הכללי של אוסטרליה וראש הממשלה, ועוד קודם לכן עם נציגי הקהילה היהודית במדינה. ברקע המתיחות הדיפלומטית והזעם בקהילה היהודית בעקבות העיכובים בהסגרתה של לייפר, המכתב שנשלח מבעוד מועד מעביר מסר מריבלין על כך שהוא מתכוון לדון בנושא בביקור ולעדכן על התקנות ההליכים להסגרתה של לייפר.

הבוקר נחת הנשיא ריבלין בפיגי למפגש פסגה ראשון מסוגו של מדינות הפאסיפיק בהשתתפות מנהיגים מפפואה ניו גינאה, סמואה, ונואטו, טובלו, טונגה ופלאו. הוא התקבל בטקס פיג'יאני מסורתי ומשמר כבוד, ונפגש עם ראש ממשלת ונשיא פיג'י, וקיים פגישות מדיניות עם כל המנהיגים שהשתתפו בפסגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully