וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת הבחירה שלנו איך לחיות: המרדף אחרי הכסף לא עושה אותנו מאושרים

לי גיא-רון

21.2.2020 / 20:07

נראה כי מושג האושר נמצא בעדיפות נמוכה מדי כיום, בעוד רבים מעדיפים לרדוף במקומו אחרי קריירה וכסף, או אחרי מה שנדמה לנו נחשב בעיני אחרים. הרי ברור שהמהות היא לקום בבוקר עם חיוך ולצאת איתו אל העולם, ולכן עלינו לזכור: זה בידיים שלנו. מילה של לי

אני לי גיא-רון ואני רוצה שיתייחסו אלי באהבה ובכבוד. בת 25. גרה בתל אביב. יש לי שני הורים מדהימים ואחיות שלפעמים מציקות, כמו לכולם. אבל, יש עוד משהו חשוב וגדול שמאפיין אותי - אני אוטיסטית, שלא יכולה לדבר אבל יש לה מה להגיד. יותר מהכול אני רוצה שישמעו אותי, שיתייחסו אלי ושיבינו אותי. לא כי אני אוטיסטית, אלא כי אני חכמה, רהוטה ומצחיקה. כי יש לי מה לומר וכי אני מאמינה שכדאי לכם להקשיב. אני רוצה לדבר מבעד לאילמות. לפעמים אני גם צועקת מבעד לאילמות. חזק. שישמעו.

בעולם שכולו עושר, אני רוצה להתייחס דווקא לאושר - הדבר הכי חשוב בחיים שלנו, אין ויכוח. אני חושבת שאני די מאושרת. מבחוץ מחייכת וצוחקת הרבה, מבפנים כמעט תמיד שמחה. ממש חשוב לי לחוש מאושרת בחיי. אני שמחה לכתוב ולדבר על הנושא, כי בעיני אושר נחשב היום פחות: לאנשים יש פחות זמן לעסוק בו. לדעתי, המושג הזה נמצא בעדיפות נמוכה מדי כיום. ממש עצוב שרובנו מעדיף קריירה וכסף על פני אושר.

מההתרשמות שלי על מה שקורה מסביב, יותר מדי אנשים שכחו מהי מהות החיים האמיתית. הרי ברור שהמהות היא שיהיו לנו חיים שנהיה מרוצים מהם, שנקום בבוקר עם חיוך, שנרצה תמיד לצאת לעולם ולנצל כל רגע בו. אני מאמינה, שחיים שלא מנוצלים כראוי לא שווים לחיות אותם. כלומר, אם החיים שלנו אינם מתנהלים סביב מה שאנחנו אוהבים, אני לא חושבת שיהיה לנו טוב ונישאר כל הזמן לא מרוצים, לא מסופקים.

במהלך חיינו, אנחנו בוחרים כמעט הכול. אז, אם לא טוב לנו, אנחנו פשוט יכולים לשנות את זה. הכל בחירה שלנו. המשמעות של בחירה היא שאנחנו, ורק אנחנו, מחליטים מה לעשות בחיינו. אנחנו מחליטים במה לעבוד. אנחנו מחליטים מה לעשות בזמננו הפנוי. אנחנו בוחרים אם ללמוד ולעבוד במשרה בחברת הייטק או חברה אחרת עד אמצע הלילה או לעבוד בחנות פרחים, שאולי צנועה יותר ומכניסה פחות. אנחנו מחליטים אם לנצל חופשות, איפה ואיך. אנחנו בוחרים אם לחפש אהבה, להיות פתוחים לה, לחפש ולא לוותר, או להישאר לבד ולהתנהל עם עצמנו וסביב עצמנו. אנחנו מחליטים אם תמיד לפתח את עצמנו יותר או להישאר באותו מקום של ידע ועניין. כל זה בונה את מהלך חיינו וקובע את תחושותינו לגביהם. העניין בידינו.

לי גיא רון. ראובן קסטרו
להיות בין אנשים שאתה אוהב ושאוהבים אותך - זה הדבר שגורם לאושר גדול/ראובן קסטרו

אני חושבת, שהסיבה שהרבה אנשים לא מאושרים היא הנטייה לרדוף אחרי מה שנראה לנו למראית העין חשוב ונחשב יותר בעיני אחרים. הרבה פעמים אנחנו לא חותרים לממש את מה שבאמת מעניין אותנו. הגישה הזאת בעיני שגויה מאוד: אני חושבת שאנחנו צריכים לעשות את מה שטוב לנו, לבחור במה שעושה לנו טוב. גם עזרה לאחרים היא דבר טוב ומופלא, אם הוא עושה לנו טוב.

אני לא יודעת אם הנתון הזה ידוע, אבל דנמרק נחשבת למדינה הכי מאושרת בעולם. לא מזמן קראתי ספר מעולה שדן בסיבה לכך שאנשים בדנמרק מאושרים. מאוד אהבתי את מה שכתבו שם, וישנם בספר לא מעט עצות שאני מנסה לאמץ וליישם בעצמי. הנה כמה טיפים כאלה: בתחום הבריאות - כולנו תמיד מתלוננים שאין לנו פנאי מיוחד לעשות כושר ולטפל ספורטיבית בגוף שלנו, אז בספר המליצו לשלב את הכושר בפעולות יום-יומיות רגילות ושוטפות, כמו לעלות במדרגות במקום במעלית או להגיע לעבודה בהליכה או ברכיבה על אופניים; טיפ נהדר לגבי כסף - חשוב לשלם על חוויות ולא על חפצים, כי מה שנזכור ומה שיישאר איתנו בתוכנו הן החוויות. קהילה היא אלמנט בסיסי לאושר: כמעט לכולנו חשובה ההרגשה להיות חלק ממקום תומך. חשוב מאוד גם לאפשר לעצמנו להקדיש זמן לדברים ולעיסוקים שאנחנו אוהבים. אין ספק שמי שמשקיע בעצמו וקשוב לעצמו, מאושר יותר.

באופן כללי, אני חושבת שלהיות בין אנשים שאתה אוהב ושאוהבים אותך, זה הדבר שגורם לאושר גדול. אני מקווה שכולכם תמצאו את האושר שלכם. אני משוכנעת שאם תשקיעו בו, תמצאו אותו. מילה של לי.

לכל הטורים של לי גיא רון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully