וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הבריאות בצרפת קורסת, וראשי ערים "אוסרים" על התושבים לחלות

בצעד סמלי, 9 ראשי רשויות באזור פריז חתמו על תקנות שלפיהן על התושבים שלא לפנות לטיפול או "להיוולד עם בעיות רפואיות". זאת במטרה להתריע בפני הממשלה על המחסור בעובדים ובמיטות. המצב חמור גם במקומות אחרים: 4 מכל 10 צרפתים מוותר על טיפולים בשל משך זמן ההמתנה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

תשעה ראשי ערים בצרפת אסרו על תושביהם לחלות, במהלך סמלי שמטרתו להעלות על סדר היום את המחסור ברופאים מקומיים.

בצו שנחתם על ידי ראשי הערים באזורים הכפריים של סארת', שממערב לפריז, נאמר כי בקשה לטיפול רפואי בגלל תאונה או מחלה היא אסורה מעתה, כמו גם "להיוולד עם בעיות רפואיות". לדבריהם, הם רוצים להתריע בפני הממשלה על הקשיים המקומיים בגישה לשירותי הבריאות - מחסור בעובדים ובמיטות וסגירת מתקנים היו בין הבעיות שהדגישו ראשי הערים.

בצו שאורכו ארבעה עמודים נכתב, באירוניה, כי מותר לעבור לפריז כדי "לקב גישה לשירותי בריאות יעילים". לתקנות הללו אין תוקף בפועל, אך הן תוארו כ"מעשים סמליים חזקים" על ידי ראשי הערים.

"אנו רוצים להתריע בפני הרשויות הציבוריות על המחסור ברופאים", אמר דומיניק דומו, נשיא התאחדות ראשי הערים הכפריים של סארת' וראש עיריית פרסה-סור-סארת'. "ההישרדות שלנו היא זו שמונחת על הכף. הממשלה חייבת להתייחס לבעיה בכובד ראש.

עובדי רפואה מפגינים נגד רפורמה מתוכננת במערכת הפנסיות, פריז, צרפת, 14 בפברואר 2020. רויטרס
הפגנה של עובדי רפואה נגד הרפורמות בפנסיות, בשבוע שעבר/רויטרס

לדבריו, ל-70 אלף איש מתוך יותר מ-560 אלף תושבי האזור אין גישה לרופא. "הריחוק של בתי החולים והרופאים מגדיל את הסיכון עבור החולים", אמר דומו, שהפציר בראשי ערים אחרים באזור לחתום על הצו גם כן.

המשבר במערכת הבריאות בצרפת מחריף גם ברמה הלאומית. בשנה שעברה עלה בסקר כי יותר מארבעה מכל עשרה צרפתים ויתרו או דחו את הטיפולים שלהם בגלל זמני ההמתנה הארוכים.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully