וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשה הפעילות באוריינט האוס

10.1.2003 / 9:15

כך אמר הממונה על תיק ירושלים ברשות; צה"ל סגר מפקדת התיאום והקישור בשכם; ערפאת קיים אתמול ברמאללה ישיבה של המועצה המרכזית של אש"ף למרות איסור ישראל; שעת: טיוטת החוקה מוכנה

הממונה על תיק ירושלים ברשות הפלסטינית, סמיר רושא, אמר כי הפעילות באוריינט האוס התחדשה בצוותים מצומצמים. לדבריו, הוקמו כמה ועדות, בהן ועדה משפטית, ועדה לקשרים בין לאומיים וועדה לנושא האדמות במזרח ירושלים. עוד אמר רושא כי לרשות הפלסטינית יש מקום חלופי לאוריינט האוס, באזור א-רם שמצפון לירושלים, שם החלו לטפל בעניינים דחופים. בקול ישראל דווח כי רושא אמר את הדברים בראיון לעיתון "אל-קודס".

מקורות פלסטינים דיווחו כי צה"ל סגר הבוקר את מפקדת התיאום והקישור הצבאית הפלסטינית בשכם, סילק משם את השוטרים הפלסטינים והחרים את כלי נשקם. בקול ישראל דווח כי אמש נסגרו מפקדות התיאום הצבאיות הפלסטיניות בטול כרם ובקלקיליה. וכעת פועלת בגדה רק מפקדה אחת ביריחו.

שירות "הארץ" מוסיף:
יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, קיים אתמול ברמאללה ישיבה סמלית של המועצה המרכזית של אש"ף. בישיבה, שהסתיימה בשעות הצהריים, השתתפו רק כ-30 חברי מועצה מרמאללה, שהצליחו להגיע ללשכתו, על אף איסור התנועה שהטילה ישראל על חברי המועצה. האיסור ניתן ביום ראשון בלילה, בתגובה לפיגוע ההתאבדות הכפול בתחנה המרכזית בתל אביב. ערפאת תקף בכינוס את איסור התנועה וכינה אותו "מגוחך".

בכינוס דנו בשלושה נושאים עיקריים: טיוטת החוקה הפלסטינית הראשונה, ההתפתחויות הפוליטיות, והדיאלוג הפנים-פלסטיני. ואולם מכיוון שמספר החברים שהשתתפו בישיבה לא הגיע למספר החוקי המחויב לפי חוקת המועצה, לא התקבלו כל החלטות ממשיות. במועצה 128 חברים, אך כ-60 מהם אינם חיים בשטחים, ורבים מאלו החיים בשטחים לא הצליחו לבוא לכינוס.

הממונה על תיק החוץ ברשות הפלסטינית, נביל שעת, אמר כי טיוטת החוקה הפלסטינית כבר מוכנה והיא תוגש למועצה המרכזית של אש"ף הבאה שתתכנס. לדברי שעת, 100 מבין 120 סעיפי החוקה הישנה בפעם מופיעים בטיוטה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully