וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נבקש מהאוצר לפצות את חברות התעופה על ביטול טיסות עקב הקורונה

במסגרת ההיערכות להתמודדות עם הנגיף הסיני ביקר ראש הממשלה לצד שר הבריאות ליצמן במרכז שבו צפויים להתאשפז מטופלים החשודים שנדבקו. "אני מעדיף היערכות יתר מהיערכות חסר", אמר נתניהו. לדברי ליצמן, "נקל איפה שאפשר". משרד החינוך חידד הנחיות לתלמידים החוזרים מחו"ל

עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן ביקרו היום (רביעי) בבית החולים שיבא שבתל השומר וסקרו את ההיערכות להתמודדות עם נגיף הקורונה. נתניהו אמר כי ביקש ממשרד האוצר לפצות את חברות התעופה על ביטול של טיסות עקב התפשטות הנגיף. "נטפל באזרחים שדורשים טיפול מיוחד וגם בעסקים". לדברי ראש הממשלה, "מתקן הבידוד מרשים מאוד, משתמש בטכנולוגיות חדשנית. אנחנו מקווים שבין הישראלים שחולצו מהספינה אין אף אחד נגוע. המדיניות שלנו היא לדחות ככל האפשר את כניסת הנגיף לישראל".

נתניהו הדגיש כי "יש טענות לגבי היערכות יתר, אני מעדיף היערכות יתר מאשר היערכות חסר. אנחנו עדיין לא יודעים לאן פני המחלה, אם זו מגיפה רחבה או משהו יותר מוגבל כמו בשפעת. איננו יודעים. לכן נמשיך בהיערכות היתר עד שהדברים יתבהרו".

שר הבריאות יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור במתחם הבידוד לנדבקים בווירוס הקורונה בבית החולים שיבא, 19 בפברואר 2020. שאול גולן, ידיעות אחרונות, פול צלמים
ליצמן ונתניהו בשיבא, היום/פול צלמים, שאול גולן, ידיעות אחרונות

ליצמן אמר כי "אני מודע לביקורת שיש עלינו שאנחנו מחמירים מדי. אנחנו בודקים את עצמנו כל יום מחדש. איפה שצריך מחמירים, אם אנחנו נראה שיש פחות הידבקויות במקומות שהוספנו, יכול להיות שנקל". ליצמן הוסיף כי מחר המטוס עם הישראלים שייצאו מספינת התענוגות ממריא מיפן, "חוץ מהחולים כולם מגיעים לכאן. יש לנו צוות של אח ואחיות עם רופא בכיר והמשנה למנכ"ל איתמר גרוטו".

עוד בוואלה!

ליצמן באולפן וואלה! NEWS: "שוקלים לבטל את חובת הבידוד לשבים מתאילנד"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור במתחם הבידוד לנדבקים בווירוס הקורונה בבית החולים שיבא, 19 בפברואר 2020. שאול גולן, ידיעות אחרונות, פול צלמים
נתניהו בביקור במתחם הבידוד בשיבא, היום/פול צלמים, שאול גולן, ידיעות אחרונות

משרד החינוך פרסם היום חידוד להנחיות לתלמידים ולאנשי צוותים חינוכיים לפיהם מי שהיה במדינות סין, תאילנד, סינגפור, הונג קונג ומקאו גם לשהות קצרה, עליו להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה. לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך. מי שלא נסע ליעדים אלה ובביתם שוהה אדם בבידוד יכולים להמשיך בשגרת חייהם ללא כל מגבלה ולחזור למוסד החינוכי וזאת ללא צורך באישור רפואי.

לפי הנהלים שפורסמו, תלמידים שחזרו מאחת המדינות והשלימו את 14 ימי הבידוד הביתי ללא תסמינים יכולים לשוב למוסד החינוכי ללא צורך באישור רפואי. עוד נכתב כי אין צורך לפנות לרופא המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין ההיעדרות או חזרה למוסד החינוכי.

אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת או שהה באחד מהיעדים שצוינו לעיל ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחת המדינות האמורות, הופיעו אצלו: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר. על מי שעונה לקריטריונים אלה יש לגשת למרפאה או לבית חולים. על פי ההנחיות אין מניעה ליציאת משלחות תלמידים לפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully