וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ הורה לזמן לבירור מורה שהשליכה תפוח על נתניהו: "חצתה קו אדום"

18.2.2020 / 14:30

שר החינוך הורה לזמן לבירור את בריניש זהבה בק, עובדת הוראה שעל פי החשד השליכה תפוח לעבר ראש הממשלה באירוע בחירות בנתניה והשוותה אותו להיטלר. "לא נקבל התנהגות אלימה במערכת החינוך, קל וחומר לא של מורים"

ילדה שרה לראש הממשלה בנימין נתניהו את השיר "תפילה" שביצעה עפרה חזה, תוך שינוי מילות אחד הבתים, מתוך כנס בחירות של הליכוד בלוד ב-11 בפברואר 2020/מתוך עמוד הפייסבוק של רה"מ בנימין נתניהו

שר החינוך רפי פרץ הנחה היום (שלישי) לזמן לבירור את המורה שעל פי החשד השליכה תפוח לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו. עובדת ההוראה, בריניש זהבה בק, ביצעה את המעשה באירוע בחירות של נתניהו עם ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג, אך הם לא נפגעו. פרץ אמר כי "לא נקבל התנהגות אלימה במערכת החינוך, לא של תלמידים וקל וחומר לא של מורים המהווים דוגמא אישית".

בריאיון לחדשות 12, בק אף השוותה את נתניהו לאדולף היטלר כשאמרה: "הזדעזעתי מהאמירות בכנס - זה היה מסע של הסתה. הזכיר את היטלר". לדברי שר החינוך, היא "חצתה קו אדום, גם מילולי וגם פיזי. יש גבול והוא עובר בדיוק כאן. ‫הנחתי את הדרג המקצועי במשרד להזמינה לבירור בהקדם".

שר החינוך הרב רפי פרץ בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
"לא נקבל התנהגות אלימה במערכת החינוך". פרץ (צילום: אלכס קולמויסקי)/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

במשרד החינוך אמרו כי היא "פעלה בניגוד גמור לקוד ההתנהגות המצופה מאיש חינוך ובניגוד גמור לנהלים החלים על עובד ציבור. השלכת התפוח לעבר ראש הממשלה והאמירות המשוות אותו להיטלר הן חמורות מאד, פסולות ומגוונות. המשרד מוביל מדיניות ברורה במאבק באלימות, ואין בכוונתו להתפשר, בטח כאשר מדובר בעובד הוראה, איש חינוך, שמהווה מודל בבואו לשנות דפוסים פסולים בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully