וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמן הרוסי שהפיל את המועמד של מקרון בפריז נעצר

פיוטר פבלנסקי, שפרסם סרטון מיני שהוביל את דומיניק גריבו להתפטר, חשוד במעורבות בתגרה אלימה. הפרשה זכתה לגינויים מקיר לקיר, ובעל בריתו של נשיא צרפת הגיש תלונה במשטרה על חדירה לפרטיות

צילום: רויטרס

משטרת צרפת עצרה אתמול (שבת) את הפעיל הרוסי ששחרר את סרטון הסקס שהפיל את בעל בריתו של הנשיא עמנואל מקרון. פיוטר פבלנסקי נעצר בפריז, אך הרשויות אומרות כי החשדות נגדו אינן קשורות לסרטון המביך של בנז'מין גריבו, שהיה מועמדו של מקרון לראשות עיריית פריז, אלא לתגרה אלימה שבה השתתף בדצמבר שבה נעשה שימוש גם בכלי נשק.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח אתמול כי גריבו הגיש אתמול תלונה על "חדירה לפרטיות" למשטרה, והתביעה בפריז פתחה בחקירה.

פבלנסקי התפרסם בזכות שורת מיצגים פרובוקטיביים, הבולט שבהם היה מסמור אשכיו לכיכר האדומה במוסקבה ב-2013. הוא נמלט מרוסיה וביקש מקלט בצרפת אחרי שנפתחה נגדו חקירה בחשד לתקיפה מינית, שאותה הגדיר כרדיפה פוליטית. הוא פרסם את הסרטון באתר נידח כדי לחשוף את "הצביעות" של גריבו, וזה התפשט במהרה ברשתות החברתיות.

האמן הרוסי פיוטר פאבלנסקי משסף את אוזנו במרכז פסיכיאטרי – מוסקבה, אוקטובר 2014. רויטרס
ידוע בפרובוקציות שלו. פבלנסקי חותך את אוזנו במוסקבה, 2014/רויטרס

גריבו, נשוי ואב לילדים, היה בעבר דובר הממשלה. הוא זכה לתמיכת פוליטיקאים, מהימין הקיצוני ועד השמאל הקיצוני, שהזהירו מפני ההשלכות של חדירה לחייהם הפרטיים של אנשי ציבור על הדמוקרטיה הצרפתית.

"זה לא מגיע למשפחה שלי. אף אחד לא צריך לעבור פגיעה שכזו", אמר ביום שישי בעת שהכריז על פרישתו מהמרוץ בבחירות שיתקיימו בחודש הבא. בעקבות זאת, נותר מקרון ללא מועמד לראשות עיריית פריז, הנחשקת ביותר מבין הרשויות המוניציפליות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully