וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן שלחה למאסר את אחד ממתכנני פיגועי מומביי

12.2.2020 / 15:19

חפז סעיד, המבוקש על ידי ארה"ב והודו, נשלח לחמש וחצי שנות מאסר, אך לא במסגרת המתקפה שבה נהרגו 166 איש. המדינה חוששת להישאר ברשימה השחורה של מימון טרור, שתפגע קשות בכלכלתה

עריכה: אסף דרורי

בית משפט בפקיסטן גזר היום (רביעי) חמש שנות מאסר וחצי על איש דת קיצוני, שהיה מבוקש על ידי ארצות הברית והוד על חלקו במתקפת הטרור במומביי ב-2008. חפז סעיד, שעל ראשו הציבה וושינגטון פרס של עשרה מיליון דולר, לא הורשע במעורבות בפיגועים שבהם נהרגו 166 איש, אלא בטענה שארגוני הצדקה שלו משמשים כחברות קש להלבנת מימון ארגון הטרור שהקים, לשקר א-טייבה. ניו דלהי טוענת שהארגון הזה אחראי לפיגועים.

סעיד וארבעת החשודים הנוספים נכחו באולם בית המשפט בעיר לאהור שבמזרח המדינה עם הודעת גזר הדין שלו המתינו רבים. החמישה, שהכחישו את האישומים נגדם, יכולים לערער על עונשם.

הודו וגם ארצות הברית שיבחו את ממשלתו של אימראן חאן לאחר מעצרו של איש הדת ביולי האחרון באשמת מימון טרור. ממשלתו של חאן הגדילה את מאמציה להסיר את פקיסטן מ"הרשימה האפורה" של "כוח המשימה הפיננסי", המגדיר את פקיסטן כמקום מפלט להלבנת הון.

חאפיז מוחמד סעיד, ראש ג'מאעת-א-דעוואה,פקיסטן,  20 ביולי 2016. רויטרס
חאפיז מוחמד סעיד, ראש ג'מאעת-א-דעוואה,פקיסטן, 20 ביולי 2016/רויטרס

הודו מעוניינת להעמיד לדין בשטחה את סעיד וקוראת לפקיסטן לחלוק עמה ראיות כדי להעמיד לדין את איש הדין. הוא מעולם לא הואשם במעורבות הפיגועים בבתי המשפט בפקיסטן, למרות לחץ מצד הודו.

היחסים בין שתי השכנות הגרעיניות מתוחים, בעיקר בשל המחלוקות סביב חבל קשמיר. הודו מאשימה את פקיסטן גם בתמיכה בחמושים הפועלים נגדה בקשמיר. אסלאמאבאד מכחישה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully