וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

113 מינים בסכנה: בעלי החיים שזקוקים להצלה דחופה של אוסטרליה

קואלות, וולאבי וסוגים שונים של ציפורים, זוחלים ודגים ספגו פגיעה קשה משריפות הענק, שהשמידו חלקים גדולים מבית הגידול שלהם. החדשות החיוביות - אף מין לא נכחד

עריכה: עמית שמחה

אוסטרליה זיהתה 113 מינים שזקוקים ל"עזרה דחופה" בעקבות השריפות הענקיות שהתחוללו בחודשים האחרונים. עם זאת, בממצא חיובי, לא נמצאו מינים שהוכחד. מנגד, כמעט כל המינים שברשימה איבדו לפחות 30% מבית הגידול שלהם. בין המינים נמצאים קואלות, וואלבי, וסוגים של ציפורים, צפרדעים ודגים. חוקרים העריכו שעד מיליארד בעלי חיים נספו בשריפות, שכילו שטחי יער ומרעה עצומים בדרומה של היבשת ובמזרחה במהלך הקיץ הלוהט.

חילוץ קואלה מיער בוער ליד קייפ בורדה באי קנגורו שבאוסטרליה ב-7 בינואר 2020. רויטרס
קואלה מפונה משריפות באי קנגורו, בחודש שעבר/רויטרס

הרשימה הזמנית, שפורסמה אתמול, גובשה על ידי צוות מומחים לשיקום מינים תחת איום, והיא כוללת את מי שזקוק לפעולת השימור הדחופה ביותר. הרכב המומחים מצא כי חלק מהמינים עומדים בפני "סכנת הכחדה מידית" בשל הרס בתי הגידול שלהם, כמו חומט ההרים הכחולים, ודונרט, טורף כיס קטן, שחי באי הקנגורו. אחרים, כמו קואלות ועכבר מעושן איבדו חלקים "משמעותיים" מבית הגידול שלהם, כך שיש צורך ב"פעולה דחופה" כדי לתמוך בשיקומם.

מינים בסכנת הכחדה בעקבות השריפות. -, אתר רשמי
מינים בסכנת הכחדה בעקבות השריפות/אתר רשמי, -

בעוד שרבים היו נתונים בסכנת הכחדה עוד לפני השריפות, מצבם של האחרים נחשב לבטוח. השרה לאיכות הסביבה, סוזן ליי, אמרה כי בעדכון הבא של הרשימה ייכללו גם צמחים ופרוקי רגליים. לדבריה, הערכת היקף ההרס האמתי מוגבלת בשל המשך השריפות בכמה מוקדים והאדמה החרוכה שנותרה אחרי הדליקות. "אמנם היו כמה מקרים מעודדים שבהם נצפו בעלי חיים מאויימים במקומות שנשרפו, אך זה עדיין לא בטוח להיכנס לאזורים רבים על מנת לתת הערכות מפורטות יותר בשטח", אמרה.

בחודש שעבר הקצתה ממשלת אוסטרליה סכום של 50 מיליון דולר אוסטרלים לשיקום בעלי החיים ובתי הגידו שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully