וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מציינת 40 יום לחיסול סולימאני: "רצה להביא יציבות לאזור"

10.2.2020 / 15:56

רוחאני אמר כי הגנרל, נהרג בתקיפה אמריקנית, פעל להרגעת המצב. לדבריו, "אם היה רוצה להרוג גנרלים אמריקנים, זה היה מאוד מאוד קל עבורו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (שני) כי הגנרל קאסם סולימאני, שחוסל בתקיפת מל"ט אמריקני ב-3 בינואר בבגדאד, חיפש להביא יציבות לאזור.

בנאום ששודר בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית, עם ציון 40 יום לחיסול של סולימאני, אמר כי "המפקד סולימאני היה אדם שרדף אחר יציבות ורגיעה באזור". לדבריו, "אילו המפקד סולימאני היה רוצה להרוג גנרלים אמריקנים זה היה מאוד מאוד קל עבורו, באפגניסטן, בעירק ובכל מקום אחר. הוא מעולם לא עשה את זה".

טקס לציון ארבעים יום לחיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, במוסלה, איראן 9 בפברואר 2020. רויטרס
טקס לציון 40 יום לחיסול סולימאני בטהראן, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצדיק את חיסול סולימאני, לצד בכיר אחר במיליציות השיעיות בעיראק, בכך שהוא אחראי להרג ולפציעת אלפי חיילים אמריקנים. בממשל טענו בתחילה כי סולימאני תכנן מתקפות מידיות נגד אינטרסים אמריקניים באזור, אולם חברי קונגרס דמוקרטים הטילו ספק בהסבר זה.

ארצות הברית ואיראן התקרבו לעימות כולל אחרי חיסול סולימאני, כשטהראן שיגרה טילים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק. טראמפ בחר שלא להגיב, על אף פגיעות מוחיות שמהם סבלו עשרות חיילים אמריקנים ונחשפו בפני הציבור רק ימים לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully